Gjest df13a...8fa Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Innlegget som jeg gjengir under var skrevet som et seriøst og empatisk svar til en mann som hadde startet en tråd i kategorien r/Norge hvor han uttrykker dyp fortvilelse over det at han til tross for mange forsøk og stor innsats aldri kommer lengre enn til sjekke- eller dating-fasen, og at han i en alder av 26 år fortsatt (etter eget utsagn) er "jomfru". Det som fascinerer meg ved det som skjedde videre på Reddit er at innlegget mitt ble slettet etter bare noen timer, til tross for at tråden det er snakk om inneholder en mengde forskjellige typer svar, hvorav flere er temmelig negative, og noen kan tolkes som personangrep. Så det var tydeligvis noe ved innlegget mitt som utløste moderatorenes vrede. Jeg tror jeg vet hva det er, og at det handler om at jeg kommer med utsagn som går imot visse ideologiske mål som Reddit søker å fremme, og bryter visse regler for hva man "kan" si, men det kunne være interessant å høre hva forsamlingen her tenker. Ikke bare ble innlegget slettet; brukeren ble utestengt, så her var det tydeligvis litt for mye TNT for the Brain ... ------------------------------------------------------------------------------------------------------- Her er det en masse en kan ta tak i. For det første er ikke 26 år noen høy alder i det hele tatt. 26 år er ikke gammelt. Å tenke slik er bare tull, og er nok noe som springer ut av et negativt tankesett, og kanskje ut av tristhet og denslags. Hvis du bare klarer å ta litt mer tak i deg selv, lærer mer om hvordan du bør te deg i møter med det andre kjønn, og kanskje flytter til et land hvor folk generelt er mer åpne og forskjellige enn her i Norge, kan du ha bortimot tjue år med dating foran deg for du må begynne å tenke alvorlig på å stifte familie og få barn før det er for sent. For det andre er det ikke nødvendigvis noe galt i å være "jomfru" eller ungkar i en alder av 26 år. Sånne ideer kommer ifra den moderne kulturen du har vokst opp i, og fra det ekstreme fokuset på sex som pushes av mediene, osv. Det bare hvis det er ufrivillig at det er et problem -- for deg. Det bør ikke være et problem for dem du møter, for det at en mulig kjæreste ikke har knullet femti eller hundre mer eller mindre tilfeldige folk er da bare attraktivt, selv om jeg personlig ikke bryr meg om noens "body count" i seg selv. Dessuten er det ikke sånn at det å ha sex med noen nødvendigvis fører til at en blir god på det. For virkelig å kunne bli god på det, må en ha noen en kan utforske det erotiske med over tid, på en målrettet måte. For det tredje er ikke dagens Norge noe enkelt sted å være singel i. Det kan være et vepsebol av fordommer og snakk og konflikter. Det inntrykket jeg har fått over tid (en del år) er at mange damer (om enn slett ikke alle) bevisst eller ubevisst forlanger at en skal konformere til en haug med uskrevne lover og parametere, som har sin rot i den generelle psykologiske kondisjoneringen som begynner alt i barnehagen og i grunnskolen her i Norge, og som er knyttet til den stort sett veldige homogene og heller sneversynte kulturen som til en viss grad ennå dominerer dette landet. Det finnes selvfølgelig alle slags forskjellige folk der ute, også når det gjelder damer, men det er likevel mulig å observere visse tendenser eller mønstre (spesielt når en har erfaringer fra andre land å sammenligne med), som nok springer ut av både kultur og etnisitet. Skulle jeg beskrive noe av det mest negative jeg ser blant damer generelt med ett ord, så ville jeg si "jugdmental" (fordomsfull / forutinntatt / dømmende). Jeg putter ikke alle i samme kategori, jeg snakker om et framtredende trekk ved Norge generelt. Hvis et eller annet med deg ikke er hundre prosent "innenfor" -- og dette kan være filleting og bagateller (relativt sett) som at du bruker briller og ikke linser, eller at du ikke kler deg helt "A4", eller at du har et eller annet mindre helseproblem som gjør at du ikke kan være akkurat som "alle andre" hele tiden, så vil en god del være uinteressert i å lære deg å kjenne, uansett hvor bra du måtte være som menneske, og er du litt uheldig, vil noen av "jentegjengene" også begynne å rotte seg sammen imot deg og latterliggjøre deg og te seg ekstremt respektløst mot deg, "just for fun". Noen damer (igjen: vi snakker ikke om alle her, selvfølgelig) kan oppføre seg helt utrolig infamt hvis du først har trigget forakten eller sinnet i dem; da kommer furien i dem fram for fullt, og det er ikke sikkert at de en gang tenker noe særlig over det; de handler på en mer eller mindre instinktiv måte. Så det er utrolig mye overflatiskhet der ute. Da jeg selv var på din alder, hadde jeg en hel del talenter og kvaliteter som man i teorien skulle tro hadde gjort meg til en attraktiv ung mann. Jeg var intelligent, kunnskapsrik, empatisk, omsorgsfull, ambisiøs, idealistisk, eventyrlysten, modig, reisevant, friluftsfant ... you name it ... og dessuten ganske pen og handsome; ikke på noen måte stygg. Likevel var det vanskelig å komme noen særlig vei. En av mine få kjærester den gang var en dame fra USA, som jeg møtte via et CouchSurfing-arrangement. Mange norske damer, især de yngre, behandlet meg enten som om jeg var totalt usynlig, eller på en litt nedlatende og sur måte. Den gang skjønte jeg lite av dette. Fordi jeg var så godhjertet og idealistisk og naiv, kunne jeg knapt forestille meg hvordan andre som ikke var slik som meg tenkte. Jeg var til en viss grad "clueless" (sammenlignet med hvor jeg er hen nå) helt til jeg nærmet meg 30. For fjerde er det at en mann viser tegn på sjenerthet og usikkerhet drepen for attraksjon i mange kvinners øyne, både her og i utlandet. Det er ikke noe jeg bare sier, men noe det er skrevet bøker om og laget dokumentarer om. Et av problemene mine i 20-årene var nettopp det; at jeg ikke hadde selvtillit nok i møte med attraktive damer og potensielle partnere, selv om jeg hadde masse selvtillit på andre arenaer. Jeg hadde tendenser til "approach anxiety", noe som er et temmelig utbredt fenomen blant yngre menn, og jeg visste nesten ingenting om hvordan man egentlig bør sjekke opp og snakke med damer en vil tiltrekke. For det femte er ikke virkeligheten hva kjønnenes natur og relasjonene mellom dem angår slik som vi ofte tror eller ønsker å tro at de er. Før kompenserte høykultur og en omstendelig oppdragelse i stor grad for det dyriske og instinktive, men i dag er mye av dette gamle og romantiske kastet vekk. Den umodererte, ufiltrerte virkeligheten kan være veldig brutal, og handler i stor grad om drifter og instinkter og ubevisste psykologiske prosesser. Det er slett ikke alle kvinner som er verken "svake" eller spake eller romantisk innstilt eller empatiske, selv om det fortsatt eksisterer alle slags tradisjonelle forestillinger knyttet til kvinnekjønnet. Mange av ideeene om kvinner er i realiteten menns mentale ideer, uten særlig rot i den rå virkeligheten. Som noen en gang sa: Men are longing for beauty, women are longing for power. Dette er en spissformulering og en generalisering, selvfølgelig. (Mens menn lengter etter det vakre, kanskje delvis fordi det gjerne signaliserer helse og fruktbarhet, lengter kvinner etter det sterke eller kraftfulle.) Hvis du vil begynne å forstå bedre hvordan mange av det andre kjønn egentlig tenker, hva de egentlig er ute etter og hvilke sjekketeknikker som kan gi bedre resultater, og som kan gjøre mulig for deg å komme fordi de mentale murene og "shit-testene", så vil jeg sterkt anbefale deg å studere det som på engelsk er blitt kjent som pickup og gaming. Enten du er ute etter elskerinner eller et varig forhold, så vil det som de virkelig gode pua-ene har å si sannsynligvis være til stor hjelp for deg. :-) Anonymous poster hash: df13a...8fa
Kakkelfant Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden (endret) Reddit er en kloakk av regnbuefargede enhjørninger og andre mytiske dyr, og moderator er noen av de værste av dem alle. Hvis du vil ha ekstrem brain rot bør du lese reddit, det eneste jeg sjekker der er combatvideosukraine, whatcouldgowrong og therewasanattempt. Endret 17 timer siden av Kakkelfant 1
Iki Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Gjest df13a...8fa skrev (44 minutter siden): som Reddit søker å fremme Nå modereres ikke Reddit av en sentral organisasjon med noen agenda, men hver undergruppe der inne, slik som du her skriver var r/Norge, har sine egne moderatorer som bestemmer hva som får stå på sin egen side. Ellers lurer jeg på om du ble stengt ute fra den tråden, fra r/Norge, fra hele Reddit, eller om det var den andre brukeren som ble fjernet, slik at alle spor etter den tråden forsvant. 1
BadCat Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Jeg kom ikke forbi første vi setning. Masse i bestemt form. Det er stor forskjell på å skrive "masse (mye)" og "en masse". Quote Masse betyr materie- eller stoffmengde og er en grunnleggende egenskap ved et legeme eller en gjenstand. Stoffmengden er gitt av antall protoner, nøytroner og elektroner som det inneholder (med et lite relativistisk avvik). SI-enheten for masse er kilogram. Et kilogram er 1000 gram og forkortes kg.
Rhabagatz Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden 12 minutes ago, BadCat said: Jeg kom ikke forbi første vi setning. Masse i bestemt form. Det er stor forskjell på å skrive "masse (mye)" og "en masse". Tviler på at dette var årsaken til slettingen, for å si det sånn. (Eller var det "slik" som er riktig her?). 1
leticia Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden (endret) Oh my - her var det så mye bullshit og drama (hadde det ikke vært for generaliseringen (nedvurdering av kvinner generelt kunnet jeg sverget på at dette var skrevet av en dramatisk kvinne). Jeg finner likevel ikke noen spesifikk grunn til sletting. Kanskje innlegget bare ble for langt, (jeg kan ikke reglene til det forumet). Men ja kanskje det var misogynismen i innlegget som ble avgjørende. Ellers så virker det ikke som du faktisk svarer på det trådstarteren spør om, uten at jeg har sett akkurat hva 26 åringen ville ha svar på. I stedet for å skrive hvordan han kan endre seg selv for å gjøre sjansene bedre, så skriver du en hel bok omtrent om hvordan du innbiller deg at mesteparten av kvinner er. Kvalmt... - og iallefall ikke til noe hjelp for 26 åringen.. Igjen, om det er god nok grunn til sletting, det syns jeg ikke, men var det kun ditt som ble slettet, eller hele tråden? Edit: Har lest gjennom innlegget ditt en gang til, jeg var nok litt for kjapp med svaret mitt, og fått et litt mer nyansert bilde, men jeg syns du bommer på endel likevel. Endret 17 timer siden av leticia edit 1 1
Uderzo Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Å klage på modereringen av en Reddit-tråd som tilsynelatende er slettet, og som uansett ikke refereres til, ser jeg ikke helt meningen med å diskutere her. Tråd stenges. 2
Anbefalte innlegg