Seig2 Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Hei, har mistet mobil og simkort. Har fått ny mobli og går inn på talkmore for å laste ned esim, men eneste mulighet til å få til det er ved bekrefting med bankid app. Den har jeg ikke tilgang til, heller ikke moblinr som den er tilknyttet. Hva gjør jeg?:)
Seig2 Skrevet 21 timer siden Forfatter Skrevet 21 timer siden Ja, app. Men det ligger på en telefon som er mistet. Sammen med simkort (telefonnr). Hvem bruker kodebrikke i disse dageR?
Seig2 Skrevet 21 timer siden Forfatter Skrevet 21 timer siden Det står på Talkmore sine hjelpesider at manuell aktivering gir en QR-kode som kan benyttes.. men det stemmer ikke. Må også der bekrefte med bankid. Vel.. får ringe de i morgen å høre. Utrolig tungvint.. får ikke gjort noe uten telefonnummeret.
The Avatar Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Om du ikkje har tilgang på bankID verken på gamletelefonen eller brikke, så må du gå via banken din ved å møte topp fysisk med gyldig ID. 1
NorsknRev Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Jeg bruker en operatør med fysisk butikk, der jeg kan hente et fysisk sim. Ikke spydig ment,, bare erfaring etter mer enn 31 år.
Seig2 Skrevet 20 timer siden Forfatter Skrevet 20 timer siden må vel ikke det. Må jo bare ha et telefonnummer som virker. Da får jeg kjapt tilbake bankid app. Regner med det ordner seg i morgen om Talkmore får sendt meg esim på epost eller med qrkode
NorsknRev Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden (endret) Vet ikke hvordan det er i din bank, men i min blir aktiveringskoder for bank id sendt til nummer og epost som allerede er registrert i banken. Du er altså avhengig av et sim som har ditt registrerte nummer, og det må du mest sannsynlig aktivere med bank id. Det er sent, men catch 22 ringer i ørene. Med mindre det er kort vei til banken... Endret 20 timer siden av NorsknRev
Kakkelfant Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden (endret) Jeg har kun kodebrikke, har ikke en gang internet på telefonen med mindre jeg skrur det på i nødstilfeller (typisk sjekke telefon nummer eller kart i enkelte situasjoner). Kan du ikke kontakte banken din og bestille kode brikke, koster vel bare noen hundrelapper og veldig greit å ha. Endret 19 timer siden av Kakkelfant
toralfb Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden BankID beskriver aktivering er mulig med pass eller nasjonalt id kort. Men, det står også: "Hva bør jeg gjøre hvis telefonen blir stjålet? Kontakt banken din for å sperre BankID-appen (og biometri). Aktiver deretter BankID-appen på ny enhet med din BankID-kodebrikke." https://bankid.no/hjelp-bankid-app Usikker på hva som er riktig.
joandreas Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Kjekt ha kodebrikke liggende i tilfelle noe blir borte. Man trenger jo ikke brannslukker / førstehjelpskrin før man har behov for det. https://www.yourdictionary.com/articles/examples-catch-22 Sitat Life Is Full of Catch-22s You can look to almost any aspect of your regular life to find even more catch-22 examples: You are locked outside your house. The key is on the dresser in your bedroom. You have to open the front door in order to get the key, but you need the key to do that. You haven't been receiving any mail. You call the postal service to ask why. They say they mailed you a letter indicating a suspension in service. You never received the letter, because you're not getting any mail. You get into a car accident with a cyclist. The judge asks you if you saw the cyclist. If you say you did, the judge says you should have avoided them then, and you're liable for damages. If you say you didn't, the judge says you were negligent, and you're liable for damages. The income assistance you receive from the government is insufficient to pay for your needs. You consider getting a job, but doing so would put your income above the level where you are eligible for income assistance. You lost your eyeglasses, so you have to find them. To look for them, you need your eyeglasses. You want to apply for a loan at the bank. The bank requires a credit history. You can't have a credit history without first having a loan.
Seig2 Skrevet 10 timer siden Forfatter Skrevet 10 timer siden sånn, da var alt tilbake til normalt. Talkmore sendt qr-kode på epost, og fikk aktivert bankid-app med pass. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå