Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva er det med YouTube nå for tiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvorfor gjør YouTube dette? Kan noen forklare? Er det lov av dem og gjøre dette? 😳😳 Nå er jeg spent om om jeg får streamet i det hele tatt i morgen på YT. 🥺🥺 Fikk dette fra dem i dag på e-post.

Screenshot_20250705_225921_Gmail.thumb.jpg.2ad3b60b6c1cc440b86a7b30cc1de4ba.jpg

Screenshot_20250705_225930_Gmail.thumb.jpg.db6b6f0b105a4ad7c67b969e523810e6.jpg

Screenshot_20250705_225942_Gmail.thumb.jpg.63e9998eebd39691be67b81adbf3093f.jpg

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Videoannonse
Annonse
Skrevet
joandreas skrev (53 minutter siden):

2-3 år siden nå. men etter ai tok over i ledelsen har det bare blitt verre.

Skjul innhold

Oki, takk for videoen. Skal se hva jeg får til med og redde mine videoer. Men påvirker dette på de som streamer også, det virker sånn utifra e-posten min? 🤔🤔

Skrevet

En ting som slo meg nå. Den dritten her som skjer nå på YT, kan det være styrt at AI? Dette er kun en tanke altså. For at det skal være lettere for dem og luke ut siden det finne trulllioner (umulig mange) av videoer på YT? Da kan det være mulig for at veldig mange, ganske mange videoer som vil bli påvirker av dette, som egentlig var innafor. Har dere noen tanker bak min spekulasjon som slo meg akkurat nå? 🤔

Skrevet (endret)
joandreas skrev (4 timer siden):

2-3 år siden nå. men etter ai tok over i ledelsen har det bare blitt verre.

Vis skjult innhold

Jeg klarer ikke og finne den der Monetization som han vider i videoen. Den vises ikke hos meg. (Se bildet under videoen) 😳😔😧  Det nytter ikke og bruke en annen nettleser heller. Samme opplegget. 😢

SSFTRT.thumb.png.cb396f64e767149f99a51236da4b3e9c.png

Skrevet
TheDarkSycamore - SCM skrev (3 minutter siden):

En ting som slo meg nå. Den dritten her som skjer nå på YT, kan det være styrt at AI? Dette er kun en tanke altså. For at det skal være lettere for dem og luke ut siden det finne trulllioner (umulig mange) av videoer på YT? Da kan det være mulig for at veldig mange, ganske mange videoer som vil bli påvirker av dette, som egentlig var innafor. Har dere noen tanker bak min spekulasjon som slo meg akkurat nå? 🤔

Ja, YouTube/Google bruker AI for å se gjennom kommentarer og videoer for å finne problemer.

Reglene deres er ganske strenge, for eksempel ingen banning eller slikt.

Copyright, for mange utropstegn, spam, osv.

Innholdet må være i tråd med retningslinjene, og merket korrekt også.

Selv da kan du få problemer om en annen bruker velger å rapportere videoen, da YouTube må gå gjennom den, så den må låses ned mens dem gjør dette.

Skrevet
Iki skrev (35 minutter siden):

Ja, YouTube/Google bruker AI for å se gjennom kommentarer og videoer for å finne problemer.

Reglene deres er ganske strenge, for eksempel ingen banning eller slikt.

Copyright, for mange utropstegn, spam, osv.

Innholdet må være i tråd med retningslinjene, og merket korrekt også.

Selv da kan du få problemer om en annen bruker velger å rapportere videoen, da YouTube må gå gjennom den, så den må låses ned mens dem gjør dette.

AI kan jo også ta feil. Da lurer jeg på om hvor mye feil gjør den som YT-styrere ikke selv legger merke til? 🤔

Skrevet
TheDarkSycamore - SCM skrev (1 time siden):

AI kan jo også ta feil. Da lurer jeg på om hvor mye feil gjør den som YT-styrere ikke selv legger merke til? 🤔

Når du blir anklaget så kan du be om en gjennomgang.

I noen tilfeller fører det til at et menneske ser gjennom klagen, men oftest fører det ikke noen vei. 

Det er selvfølgelig falske positive resultater av AI bruken, men det er heller ikke så mange som setter seg fullstendig inn i regelverket til YouTube.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Iki skrev (23 minutter siden):

Når du blir anklaget så kan du be om en gjennomgang.

I noen tilfeller fører det til at et menneske ser gjennom klagen, men oftest fører det ikke noen vei. 

Det er selvfølgelig falske positive resultater av AI bruken, men det er heller ikke så mange som setter seg fullstendig inn i regelverket til YouTube.

Det er sant. Jeg går igjennom alle mine videoer akkurat nå og ser etter copyright detaljer. For og være på den sikresiden, at det ikke skjer noe med YT-brukeren min. Helt ærlig, har lit lyst og kutte ut YT og samtidig ikke. Jeg ønsker ikke og slutte og streame. Playstation støtter YouTube i tillegg, når man streamer direkte fra konsollen.

Det er alltids mye tull med YT, som jeg overhode ikke liker. Det går som regel ikke over YT sine rettighetlinjen. Jeg gjør som regel ikke noe jeg ikke burde gjøre der. 😧😔 Jeg føler meg urettferdig behandlet at YT akkurat nå, pga dette pisset her. 😖

Skrevet (endret)
TheDarkSycamore - SCM skrev (2 timer siden):

Jeg klarer ikke og finne den der Monetization som han vider i videoen. Den vises ikke hos meg. (Se bildet under videoen) 😳😔😧  Det nytter ikke og bruke en annen nettleser heller. Samme opplegget. 😢

SSFTRT.thumb.png.cb396f64e767149f99a51236da4b3e9c.png

Noe slo meg nå. Vil den der Monetization blir synlig hvis man får betalt for videoene sine? 🤔 Hvis så, da bruker jeg ikke den funksjonen i det hele tatt. 🙃 Det kommer heller ikke til og skje. Han nevner ikke noe om det i videoen sin heller.

Skrevet
TheDarkSycamore - SCM skrev (13 timer siden):

Hvorfor gjør YouTube dette?

Det virker som de prøver å sensurere absolutt alt de ikke liker, og de liker ingenting som på noe vis kan være krenkende for de som lar seg bli krenket av et eller annet. Prøver de å lage en barnekanal eller noe? Skaperne kan ikke bruke ord som sex eller så mister de reklameinntektene så de sier shreks, eller om de omtaler voldtekt så snakker de om grape, det er så teit, og så veldig unødvendig, de må finne ut av hva de skal være og hvem publikummet deres skal være, vil de at det skal være utelukkende for snille følsomme kristne konservative barn så greit nok, men da bør de kanskje informere om akkurat det, ikke minst til skaperne som definitivt ikke har fått den beskjeden. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
skaftetryne32 skrev (7 minutter siden):

Det virker som de prøver å sensurere absolutt alt de ikke liker, og de liker ingenting som på noe vis kan være krenkende for de som lar seg bli krenket av et eller annet. Prøver de å lage en barnekanal eller noe? Skaperne kan ikke bruke ord som sex eller så mister de reklameinntektene så de sier shreks, eller om de omtaler voldtekt så snakker de om grape, det er så teit, og så veldig unødvendig, de må finne ut av hva de skal være og hvem publikummet deres skal være, vil de at det skal være utelukkende for snille følsomme kristne konservative barn så greit nok, men da bør de kanskje informere om akkurat det, ikke minst til skaperne som definitivt ikke har fått den beskjeden. 

Jeg er for så hvit enig med deg der faktisk. 😏 YT bør virkelig sette seg ned ved rundboret sitt, slik du sier. Jeg tenker omentrent det samme. Selv om dette er kun spekulasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...