bo1e Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Finnes det noen oversikt over hvilke operatører som støtter hva når det gjelder wifi-tale? Jeg har to simkort nå fra Pluss mobil (to forskjellige nummer). Det ene er et par år gammelt, og det andre er helt nytt. Med det gamle så får jeg opp wifi-tale som valg i ringe-menyen, men med det nye simkortet så får jeg ikke noe valg for wifi-tale. Det virker veldig snodig. Telefonen er samsung galaxy note 10+. Listen over støttede enheter hos de forskjellige operatørene er gjerne veldig kort eller helt fraværende. At en telefon i seg selv har hatt støtte i mange år betyr ingenting for om den faktisk funker med en gitt operatør såvidt jeg kan forstå. Er det prøv og feil som gjelder?
toralfb Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Har forstått det kan være forskjell på hva simkort støtter? Kan påvirke hva som fungerer og ikke.
bo1e Skrevet 10 timer siden Forfatter Skrevet 10 timer siden Ja det ser veldig sånn ut. Men litt snodig at to simkort fra samme operatør skal være forskjellig. Uten at de nevner det noe sted.
toralfb Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Nøyaktig hva simkort styrer skal jeg ikke si, men det har betydning for en del tjenester slik jeg forstår. Simkort er på vei til å fases ut, der eSIM tar over. eSIM kan oppdateres over nettet. Ulempen med eSIM er det må være støttet av telefonen, eldre telefoner er gjerne ikke støttet.
bo1e Skrevet 8 timer siden Forfatter Skrevet 8 timer siden Problemet er at forskjellene i funksjonalitet er udokumentert og utilgjengelig for kunden. Det er vel kanskje til og med uakseptabelt, siden man da ikke vet om det man kjøper har funksjoner man trenger eller ei. Sånn kan det ikke være.
Kynxx Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden De virtuelle operatørene leier kapasitet og ferdiglagde systemer som netteierne drifter. Telenor og Telia har sine egne ferdige pakker. Onecall er vel den operatøren som fortsatt har sin egen imsi? De går egne veier trass i at de er heleid av Telia. Om et simkort ikke støtter f.eks wifi tale kan være mangel av oppdateringer til den serien/batch kortene er i. Og omvendt. Det kan også være så enkelt som bugs i backend hos de virtuelle operatørene. Så kan man i tillegg legge til tilfeldigheter med støtten mellom telefonprodusent og operatør... Det er så mange aspekter som spiller inn for at wifi tale og volte skal kicke inn. Sistnevnte er vel stabilt på alle nyere mobiltelefoner etter 2016-2017? Om man regner vekk disse eksotiske produsentene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå