Gå til innhold

Bør jeg spare til alienware aurora stasjonær pc til pris ca. 31-35k, eller kjøpe fra komplett?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kom gjerne med noe innspill som hjelper meg ta en beslutning, det blir ikke med det første men om 2 år eller noe slikt. 

Jeg syns alienware ser veldig kult ut, men det er vel mye pengene bare for merket og designet? 

Ville ikke en stasjonær fra komplett  til samme prisen gitt mye mer for pengene? 

edit; har bestemt meg for å gå ned til ca 20k for en gaming pc og ikke alienware takk for innspill uansett

Endret av adrianstorby
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
adrianstorby skrev (28 minutter siden):

det blir ikke med det første men om 2 år eller noe slikt. 

Vel. Kom tilbake etter 2 år da ;) 

Umulig å vite hva vi får og priser etter 2 år.

Endret av Jarmo
Skrevet
Jarmo skrev (3 minutter siden):

Vel. kom tilbake etter 2 år da ;) 

Umulig å vite hva vi får og priser etter 2 år.

Men ville du anbefalt den i dag? antakelig ikke? 

Skrevet (endret)
adrianstorby skrev (2 minutter siden):

Men ville du anbefalt den i dag? antakelig ikke? 

Nei.

Men spar penger du :)

Endret av Jarmo
  • Liker 2
Skrevet
adrianstorby skrev (38 minutter siden):

Jeg syns alienware ser veldig kult ut, men det er vel mye pengene bare for merket og designet? 

Jepp. 👍

adrianstorby skrev (38 minutter siden):

Ville ikke en stasjonær fra komplett  til samme prisen gitt mye mer for pengene? 

Jepp. 👍🙂

• Liker 1
Skrevet

Verdt å sjekke dutzo ferdigbygget hos proshop også, litt etter hva man vil ha kan de være rimeligere enn komplett.

Bestilt ny pc i deler selv, her er min handleliste:

GIGABYTE X870 GAMING WIFI6 Hovedkort - AMD X870
 Corsair Vengeance DDR5-6000 - 64GB - CL30
Thermal Grizzly Kryonaut - 1g (Bulk) - Kjølepasta
WD Black SN850X SSD - 4TB - M.2 2280 - PCIe 4.0
AMD Ryzen 7 9800X3D - Tray Prosessor/CPU - 8 kjern
ID-Cooling FX360 INF Svart - CPU Vannkjøling
 DeepCool CG530 4F - Black - Kabinett 
Acer Radeon RX 9070 XT Nitro OC - 16GB GDDR6 RAM
NZXT C-Series C1200 (2024) Black Strømforsyning.

Kommentarer: valgt litt ut fra hva som var på tilbud og hva jeg selv ville ha. Bevisst valgt AMD skjermkort, fordi nvidia oppfører seg råttent overfor testere og gamere. Se gjerne gamer nexus sine youtube videoer.

1200 watt psu er overkill, 850 watt er plenty for oppsettet, tenkte å gå for 1000 watt for å være fremtidsrettet, men 1200 watt var lavere priset enn 1000 watt. Enkelt valg.

32Gb RAM er sikkert nok, men igjen så håper jeg å ha maskinen lenge.

Mange har sikkert nok med 2Tb SSD.

Kryonaut pastaen kan droppes, men vet aldri om inkludert pasta med kjøler holder samme kvalitet.

Kan få samme ytelse med b650 hovedkort og spare noen kroner. Men var fin pris på x870 kortet, 2350 om man tar med cashback.

Eneste valget jeg er litt usikker på er acer skjermkortet, kanskje jeg burde gått for sapphire til en høyere pris - som er mitt favorittmerke for amd skjermkort. Det finner jeg ut når delene kommer.

Som sagt litt egne valg, om man tar de "fornuftige" valgene så kommer man ned mot 20k for en god allround pc. Jeg betalte 26k.

• Liker 1
Skrevet

Med bygging om to år har hav av tid til å gjøre research på hvordan man bygger selv. Jeg vil si det er det eneste som gir mening for entusiaster. Lego for voksne.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...