Gå til innhold

Lett 14" med god ytelse og matt skjerm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen hjelpe meg med å finne ny PC? Prøver erstatte min 5 år gamle PC og har store problemer med å finne noe like bra:

Asus Zenbook UX434FLC 16GB/1T 14" NVIDIA GeForce MX 250, 1,26 kg, 31,9x19,9x1,69 cm

Reiser mye med PC og jobber med mye samtidig, så:

-Windows11

-Minimum 16GB/1TB

-Helst mindre og lettere, men i alle fall ikke særlig større eller tyngere, men fortsatt skikkelig robust laptop og ikke Surface eller pad med slarkete og dårlig tastatur.

-Kan klare meg uten dedikert grafikkkort, men ønsker helst ikke miste integrert leser for MicroSD

-Kamera med fysisk lukker, måtte montere dette utenpå for dagens PC

-Matt skjerm er et must. 

Har tittet på ASUS Vivobook S 14 M5406 AI 7-350/24/1024/OLED 14". Den var litt dypere og tyngere, men ikke for mye. Problemet med den var skjermen som var mere speil enn PC-Skjerm.

Finnes det laptoper med matt OLED-skjerm eller er det noen form for belegg man kan bruke for å gjøre OLED-skjermer brukelige?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det skal finnes Lenovo Thinkpad med matt OLED. Om det er videreført i siste generasjon vet jeg ikke.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Skrevet
Donkey Kong skrev (4 timer siden):

Takk, jeg har sett på den. Det er en halvannet år gammel model 3406 de prøver bli kvitt. Årets modell som er 3407 er 0,2 kg lettere, men begge har OLED med speilskjerm.

Begge butikker selger med Windoes 11.

Skrevet

Matt betyr at overflaten reflekterer lite lys. Glansgrad måles fra 0 til 100 hvor 0 er mattest og 100 er blankest. Paneler oppgis vanligvis i matte, semi-glossy og glossy.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
BadCat skrev (1 time siden):

Denne tror jeg.
Lenovo Thinkpad X1 Carbon 12th gen, 2024

Så bra ut, men 30k ble litt dyrt. Og jeg ville sett på siste generasjon. Har ikke sett den så vet ikke om skjermen fungerer.

Skrevet (endret)

Jeg gjorde det enkelt for meg selv. Kjøpte Lenovo LOQ 15,6" matt IPS 144 hz og med RTX 4070, utbyttbart minne og ett ledig spor for NVMe SSD. Upåklagelig for 13500 kr. Vanlig pris er 16k

Den er verken lett eller tynn. Verier 2,38 kg, men jeg har hatt 17" på 4,5 kg før, så dette ser jeg ikke på som et problem.

Endret av BadCat
Skrevet
:utakt skrev (9 minutter siden):

Har du sett på Dell Inspiron-serien? Usikker på om skjermen på denne nedenfor er matt (de oppgir "antiblending" og "comfortview"). Jeg sitter på et slepbart drog av en Inspiron på jobb, den har hvertfall matt skjerm. 

https://www.dell.com/no-no/shop/dell-bærbare-pc-er/inspiron-14-plus-bærbar-pc/spd/inspiron-14-7440-laptop

Takk for tips, men 1,6 kg er helt uaktuelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...