Gå til innhold

Mer ansvar - ingen endring i lønn

Gjest 88016...313

Anbefalte innlegg

Skrevet
32 minutes ago, The Avatar said:

Vil legge til at det potensielt kan gi moglegheit for å få god kompensasjon i framtida om trådstarter klarer å jobbe bedrifta gjennom dei dårlege tidene. Eg finn likevel ingen holdepunkt i det som trådstarter beskriver som gir holdepunkt for at dette er ei bedrift som ønsker å premiere trådstarter med høg lønn så fort økonomien i bedrifta blir betre.

Då bør det vere konkret og etterprøvbart, t.d. forpliktande skriftleg avtale om bonus etter konkrete målbare parametre, aksjeopsjonar e.l.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
The Avatar skrev (10 timer siden):

Vil legge til at det potensielt kan gi moglegheit for å få god kompensasjon i framtida om trådstarter klarer å jobbe bedrifta gjennom dei dårlege tidene. Eg finn likevel ingen holdepunkt i det som trådstarter beskriver som gir holdepunkt for at dette er ei bedrift som ønsker å premiere trådstarter med høg lønn så fort økonomien i bedrifta blir betre.

Det finnes sikkert slike tilfeller, men tror dessverre de er unntaket. Har selv jobbet et sted hvor vi ble lovet lønn "i himmelen", og var der alt for lenge. Beste karrieretrekk for min del var å bytte arbeidsplass, og hadde nesten doblet lønnen på få år hos ny arbeidsgiver. Skal man lykkes med Avatars strategi bør det være grunn til å tro at resultatene på et eller annet tidspunkt vil snu oppover, man bør ha en avtale som gir rett til opsjoner eller andeler av firmaet og man bør kunne påvirke utfallet ved egen innsats. Trådstarter er de facto leder, og kunne kanskje vært i en posisjon til å forhandle en avtale som gir en eller annen bonus ved å bidra med å snu trenden.

Selv resultatbasert bonus kan være vanskelig å få realisert, særlig hvis man ikke selv har kontroll med kontantstrømmene. Det er mange måter å gjemme unna kapitalen før den havner som et realiserbart overskudd.

Skrevet

Har vært gjennom det samme som TS - og lønnen kommer nok.  Spørsmålet er vel bare om den kommer raskt nok og hvor mye lønn som er nok. Noen synes det viktigste er å trives med oppgavene - andre er veldig opptatt av lønn. De som er opptatt av lønn og ikke så mye innhold - de bytter jobb oftere. Hver og en får vurdere hva som er viktig for en selv og alle er ulike steder i livet. Det er uansett viktig å være transparent og åpen mot ledelsen hele veien. Får du tilbud av andre og ønsker ett bedre tilbud fra din egen arbeidsgiver så er det enkleste å være åpen om det. Jeg har selv aldri diskutert lønn med min arbeidsgiver - lønnen økte plutselig fordi en sjef så verdien av det jeg gjorde og ville lønne meg deretter. Kanskje TS er like heldig? Man skal uansett ikke gå lenge rundt og irritere seg over dårlig lønn eller feil oppgaver - da er det bedre å finne nye oppgaver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...