Spillredaksjonen Skrevet fredag kl 12:00 Skrevet fredag kl 12:00 Test: Switch 2 – Cyberpunk 2077: Ultimate Edition Cyberpunk 2077 på Nintendo hadde vært helt utenkelig for bare noen år siden Les hele saken på Gamer.no» 1 1
KantHerre Skrevet fredag kl 12:51 Skrevet fredag kl 12:51 Nintendo ligger som vanlig langt bak og re-lanserer flere år gamle spill som noe nytt. Savner latterliggjøring av selskapet i artikkelen.
Aetius Skrevet fredag kl 12:57 Skrevet fredag kl 12:57 4 minutes ago, KantHerre said: Nintendo ligger som vanlig langt bak og re-lanserer flere år gamle spill som noe nytt. Savner latterliggjøring av selskapet i artikkelen. Det er to selskaper i dataspillsfæren jeg aldri ALDRI kjøper noe fra: EA og Nintendo. Drittselskaper begge to. 1 1
Anfieldtheplacetobe Skrevet fredag kl 13:03 Skrevet fredag kl 13:03 "Det er en slags bragd at det i det hele tatt lar seg gjøre å spille en velfungerende utgave av Cyberpunk 2077 i dette formatet." Beklager om jeg er ufin her, men regner med formatet det er snakk om er håndholdt? Prøver artikkelforfatter å late som om dette ikke allerede har vært mulig i lang tid på andre håndholdte, og som i tillegg fungerer MYE bedre utifra hva han selv beskriver!? Jeg har ikke prøvd en switch 2, men utifra artikkelen så virker det som om Nintendo liksom har oppfunnet hjulet på nytt med å kunne spille spill som Cyberpunk på en håndholdt😅 MEGET spesiell artikel,,, å kalle det her for en bragd er virkelighetsfjernt. 2 1
Bananababb Skrevet fredag kl 13:59 Skrevet fredag kl 13:59 Anfieldtheplacetobe skrev: "Det er en slags bragd at det i det hele tatt lar seg gjøre å spille en velfungerende utgave av Cyberpunk 2077 i dette formatet." Beklager om jeg er ufin her, men regner med formatet det er snakk om er håndholdt? Prøver artikkelforfatter å late som om dette ikke allerede har vært mulig i lang tid på andre håndholdte, og som i tillegg fungerer MYE bedre utifra hva han selv beskriver!? Jeg har ikke prøvd en switch 2, men utifra artikkelen så virker det som om Nintendo liksom har oppfunnet hjulet på nytt med å kunne spille spill som Cyberpunk på en håndholdt😅 MEGET spesiell artikel,,, å kalle det her for en bragd er virkelighetsfjernt. Stemmer dette da? Ut i fra det jeg har hørt funker switch 2-versjonen noe bedre enn de andre håndholdte versjonene. Jeg har derimot ikke sjekket selv og kommer ikke til å kjøpe dette på en nintendo med mindre det dukker opp til gi bort-pris. Det var artig å teste Witcher 3 på switch, men det holdt i 15 minutter før man fant noe bedre å bruke tiden sin på. 1
Espen Jansen Skrevet fredag kl 14:49 Skrevet fredag kl 14:49 Bragden ligger i omvendingen fra hvordan stoda var i 2020 til der det er nå – at et spill som kjørte så dårlig og hadde så mange feil den gang, nå faktisk fungerer på en maskin fra Nintendo, må da kunne beskrives som en prestasjon. Ikke at CDPR burde ha sluppet det i den standen det var i den gang. Er også fullt klar over at spillet fungerer på andre håndholdte. Ut ifra det jeg har sett kjører Switch 2-versjonen bedre enn hvert fall Steam Deck. 2
Jedi Jordal Skrevet fredag kl 15:40 Skrevet fredag kl 15:40 Dere som er så imot Nintendo her, har dere prøvd/kjøpt Nintendo Switch 2? Jeg har og har det kjempegøy med Switch 2 så langt. Har bla. spillt Mario Kart World, Hogwarts Legacy, Pokemon Scarlet, Violet, Shield, KOTOR 2, Zelda Totk, Zelda Wind Waker, Dragon Quest 3 remake og alle spillene har kjørt nydelig både i håndholdt og docket modus. 1
svenka Skrevet fredag kl 15:48 Skrevet fredag kl 15:48 LampeLars94 skrev (4 minutter siden): Flaut å lese bro. Kom igjen a! Klovn.
Fleskelars Skrevet fredag kl 16:49 Skrevet fredag kl 16:49 Neste level er 50 , tiden min med små skjermer er forbi - festen er over for min del .
Anfieldtheplacetobe Skrevet fredag kl 17:43 Skrevet fredag kl 17:43 Bananababb skrev: Anfieldtheplacetobe skrev: "Det er en slags bragd at det i det hele tatt lar seg gjøre å spille en velfungerende utgave av Cyberpunk 2077 i dette formatet." Beklager om jeg er ufin her, men regner med formatet det er snakk om er håndholdt? Prøver artikkelforfatter å late som om dette ikke allerede har vært mulig i lang tid på andre håndholdte, og som i tillegg fungerer MYE bedre utifra hva han selv beskriver!? Jeg har ikke prøvd en switch 2, men utifra artikkelen så virker det som om Nintendo liksom har oppfunnet hjulet på nytt med å kunne spille spill som Cyberpunk på en håndholdt😅 MEGET spesiell artikel,,, å kalle det her for en bragd er virkelighetsfjernt. Stemmer dette da? Ut i fra det jeg har hørt funker switch 2-versjonen noe bedre enn de andre håndholdte versjonene. Jeg har derimot ikke sjekket selv og kommer ikke til å kjøpe dette på en nintendo med mindre det dukker opp til gi bort-pris. Det var artig å teste Witcher 3 på switch, men det holdt i 15 minutter før man fant noe bedre å bruke tiden sin på. Jeg understreket at jeg ikke har prøvd en switch 2 selv, men brukte informasjonen fra artikkelforfatteren. Jeg har hatt en Rog Ally siden launch, og har ingen problemer med å kjøre rundt 60fps med optimaliserte innstillinger. Vrr hjelper også veldig. Synes dog det ikke er et spill som gjør seg særlig godt på håndholdt med liten skjerm. Rog Ally x vil jo kunne kjøre det enda bedre igjen. Er overhode ikke Asus fan, eller Nintendo hater. Jeg liker hardware, men synes denne artikkelen dro hyllesten en smule langt😅
Milarwen Skrevet fredag kl 20:02 Skrevet fredag kl 20:02 Hurra! 40fps i 1080p.... rundt samme jeg hadde når jeg runda spillet som et uoptimalisert rot like etter launch, på en Intel i7-3770k, DDR3, Windows 10 og et GTX 1060 6GB uten noe fancy VRR, DLSS, og riktig nok uten ray tracing. Her snakker vi 13 år gammel CPU/RAM og 9 år gammel GPU. Switch 2 med sine 12GB LPDDR5X RAM og en modifisert RTX 2050 GPU burde egentlig blåst min gamle rig ut av vannet. Hvorfor gjør den ikke det? Fordi den er håndholdt?
Complexity Skrevet fredag kl 20:22 Skrevet fredag kl 20:22 17 minutes ago, Milarwen said: Hurra! 40fps i 1080p.... rundt samme jeg hadde når jeg runda spillet som et uoptimalisert rot like etter launch, på en Intel i7-3770k, DDR3, Windows 10 og et GTX 1060 6GB uten noe fancy VRR, DLSS, og riktig nok uten ray tracing. Her snakker vi 13 år gammel CPU/RAM og 9 år gammel GPU. Switch 2 med sine 12GB LPDDR5X RAM og en modifisert RTX 2050 GPU burde egentlig blåst min gamle rig ut av vannet. Hvorfor gjør den ikke det? Fordi den er håndholdt? Switch 2 bruker 12 watt i håndhold mode og 19 watt når den er plugget i docken. Tipper pc'en din bruker vesentlig mere bare når den idler, og kansje 2-300 watt når du spiller. 1
Milarwen Skrevet i går, 00:04 Skrevet i går, 00:04 3 hours ago, Complexity said: Switch 2 bruker 12 watt i håndhold mode og 19 watt når den er plugget i docken. Tipper pc'en din bruker vesentlig mere bare når den idler, og kansje 2-300 watt når du spiller. Selvsagt bruker en 13 år gammel stasjonær PC langt mer watt. Bare i litografimetoden er det enormt stor forskjell. Så når det er viktigere at Switch 2 bruker 19 watt docked enn at den har god bildeflyt, blir det sånn. Hadde de valgt enda nyere GPU og OLED-skjerm kunne de fått ned forbruket enda mer og fått bedre ytelse, men det var ikke så viktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå