Kynxx Skrevet lørdag kl 13:02 Skrevet lørdag kl 13:02 Og som topic sier, feirer de med å tilby 60 GB til 299,-/mnd. Jeg hoppet på tvert da jeg allerede har 40 GB til 299 hos de 🤘🤪 2 1
NorsknRev Skrevet lørdag kl 15:09 Skrevet lørdag kl 15:09 Og dekningen blir bare bedre og bedre 😀 VoLTE på min XR20 forsvant etter en systemoppdatering i går, venter på at den kommer tilbake. 1
Kynxx Skrevet lørdag kl 15:14 Forfatter Skrevet lørdag kl 15:14 Jeg gikk fra 40 til 60 GB, og har fått totalt 100 GB å leke meg med. 120 GB neste måned, som vil komme godt med på reise 😎👌 1
Simen1 Skrevet søndag kl 08:21 Skrevet søndag kl 08:21 Kjapt spørsmål: Har du fiber eller annen nett i tillegg eller bruker du 40/60 GB som eneste nettforbindelse? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg lurer på om det er realistisk å si opp fiberen og bare gå for 5G for hele husstanden med alt av mediebruk det innebærer. Er det realistisk?
kremt Skrevet søndag kl 08:46 Skrevet søndag kl 08:46 40/60 blir nok alt for lite. Sleng på data frihet så har du 1000 gb per måned. Jeg bruker ca 200 gb per mnd nå. Men har observert bruk på opp mot 700 gb per mnd på fiber, men det er ikke helt vanlig vil jeg si. Hvis du klarer deg med Ice+ dekning og 25 mbit fart så kan det funke. Vær obs på litt høyere ping og ganske dårlig opphastighet. Jeg fikk akkurat nå 22 mbit ned og 11 mbit opp på en kjapp speedtest.
Salvesen. Skrevet søndag kl 08:58 Skrevet søndag kl 08:58 (endret) Simen1 skrev (36 minutter siden): Kjapt spørsmål: Har du fiber eller annen nett i tillegg eller bruker du 40/60 GB som eneste nettforbindelse? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg lurer på om det er realistisk å si opp fiberen og bare gå for 5G for hele husstanden med alt av mediebruk det innebærer. Er det realistisk? Sannsynligvis alt for lite for en husholdning. Jeg bruker rundt 300 "alene". Men forbruk er såklart forskjellig for folk. Som nevnt over kan du kjøpe med 1000gb for 99 kroner ekstra og kan da ha 1000 for 378 tror jeg det er. Hastigheten går også ned, så om noen gamer i husholdningen kan det bli problematisk men om dere bruker det normalt uten så skal det gå helt fint. Sjekk routeren din, mulig den teller forbruket ditt slik du kan se hva du bruker pr måned. Det gjør min iallefall. EDIT: Kan selge deg billig router med antenne også om det trengs 😛 Endret søndag kl 08:58 av Salvesen.
Kynxx Skrevet søndag kl 11:14 Forfatter Skrevet søndag kl 11:14 Behold fibernettet ditt for alt i verden. Jeg har fibernett med 1000 mbit hjemme, for en husstand mellom 6-10 brukere. Fri data hos ice fungerer greit for én person med mulighet til å dele wifi mellom ens egne enheter. Det fungerer ikke så greit for flere brukere. 25 mbit er ikke rare greiene i dag for et hjem med konsum av media for flere brukere samtidig. Jeg har hatt 40 GB, nå 60 GB fordi jeg kjører mye bil gjennom en måned, med familiemedlemmer som bruker av min data via WiFi router. Normal bruk er 25-40 GB/mnd, så dette abonnementet passer meg ypperlig. Jeg merker ikke forskjell innenlands og utenlands. Dekning hos ice og Telenor går sømløst via både telefon, nettbrett og router. Ice har blitt en moden mobiloperatør på de 10 årene de har drevet med mobiltelefoni. 1
NorsknRev Skrevet søndag kl 12:44 Skrevet søndag kl 12:44 Kynxx skrev (1 time siden): ICE har blitt en moden mobiloperatør på de 10 årene de har drevet med mobiltelefoni. De begynte å bli modne i 2018 da de startet utrullingen av VoLTE. 👍
JoergenOlsen Skrevet søndag kl 14:39 Skrevet søndag kl 14:39 Om man ser bort fra "data frihet" og bare ønsker seg mye data til en lavere pris sammenlignet med andre abonementer med ubegrenset data på markedet, så kanskje 60 gb hos ice er det beste tilbudet? Chili mobil med ubegrenset data med 3 mbs er 249 kr høres også bra ut
Kynxx Skrevet søndag kl 16:34 Forfatter Skrevet søndag kl 16:34 Ice sin 60 GB gir hastigheten du kan maksimalt få der du er. Chilimobil fri bruk til 249,- gir maks 3 mbit hastighet. Samtidig kan du teoretisk klare å dra til deg over 1000 GB i løpet av en måned hos Chili Mobil, om du laster ned noe i maks fart på 3 mbit hele tiden. 2
JoergenOlsen Skrevet søndag kl 16:42 Skrevet søndag kl 16:42 Kynxx skrev (5 minutter siden): fart på 3 mbit Hvis man skal bruke data kun på mobilen og bruker å se video på 720p kvalitet, så er vel 3 mbit akkurat nok?
Kynxx Skrevet søndag kl 18:15 Forfatter Skrevet søndag kl 18:15 Det er veldig på grensen hva som fungerer av streaming tjenester med 3 mbit. Altså i praksis via pc, Chromecast og andre medier spillere i hjemmet. På telefonen med egen 4G/5G tilkobling vil nok appene tilpasse seg båndbredden de har til rådighet automatisk. 720p med youtube kompresjon på en liten telefon skjerm? Ja det går nok.. Alt til sitt bruk. Den ene fordelen med alle de forskjellige operatørene sine tilnærminger til fri bruk, er at alle finner sin kopp kaffe med sin egen flavour. Mitt og min families behov for båndbredde krever over 25 mbit ned. 4 nettbrett og 3 telefoner i en bil på tur, gjør susen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå