Alex T. Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Hei, Jeg har en Høiax varmtvannsbereder hvor det virker som tanken har sprukket siden den lekker, eller noe lignende. Uansett får jeg en ny tilsvarende på garanti/reklamasjon, men jeg må dekke installasjonen selv. Jeg synes det er litt rart at jeg må betale for dette, ettersom det ikke akkurat er min feil at berederen ikke holdt forventet levetid. Samtidig er jeg usikker på hvilke rettigheter jeg faktisk har her. Er det vanlig praksis at kun selve produktet dekkes, mens kostnadene rundt (som installasjon) faller på kunden? Takk for svar.
Alex T. Skrevet 6. juni Forfatter Skrevet 6. juni Sjørøver skrev (Akkurat nå): Spørs hvem som gir deg ny? Høiax gir ny.
kremt Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Kjøpte du tanken selv og fikk noen til å montere, eller ble det kjøpt av rørlegger komplett? Det er også spørsmål om hvor gammel den er.
Alex T. Skrevet 6. juni Forfatter Skrevet 6. juni kremt skrev (1 minutt siden): Kjøpte du tanken selv og fikk noen til å montere, eller ble det kjøpt av rørlegger komplett? Det er også spørsmål om hvor gammel den er. Den var allerede montert av rørlegger ved overtagelse av nytt hus i 2019. Den er 6 år gammel, garantien er på 12 år.
nVIDIAsucks Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni Du er prisgitt produsentens garantivilkår siden du er utenfor reklamasjonstiden. 3
Capitan Fracassa Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni Hadde dette vært reklamasjon, sier Forbrukerkjøpsloven at reklamasjonen skal være uten utgifter for deg, men siden dette er en garanti som ikke er dekket av Forbrukerkjøpsloven, kommer det helt an på garantivilkårene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå