Gå til innhold

- Men han ble jo misforstått igjen (FrP)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns ikke han legger seg paddeflat egentlig?  Altså han sier han legger seg flat fordi han er en som  "krydrer språket sitt", men ellers er han vel ganske tydelig på at han mener han ikke har truet noen, og at dette er en ikke-sak. 

Virker som han har vært mange år i politikken, og jeg burde blitt overrasket over at han ikke forstår at utsagn som dette vil skape reaksjoner, men jeg har sluttet med det hva angår politikere og ting de klarer å lire av seg. 

• Liker 4
Skrevet

Man må skille mellom hva som er sagt i hyggelig lag blant venner og hva som sies offentlig.

Tviler på at samtlige i Fri har et politisk korrekt og sømmelig språk 24/7.

Bør journalister fotfølge alle politikere hele døgnet for å kunne anmelde alt som er tatt ut av kontekst eller som kan misforstås? Da blir i så fall det offentlige ordskiftet og rettsapparatet et sirkus….

• Liker 2
Skrevet
Vokteren skrev (6 minutter siden):

Man må skille mellom hva som er sagt i hyggelig lag blant venner og hva som sies offentlig.

Bør journalister fotfølge alle politikere hele døgnet for å kunne anmelde alt som er tatt ut av kontekst eller som kan misforstås? Da blir i så fall det offentlige ordskiftet og rettsapparatet et sirkus….

Nå ble jo ikke dette akkurat uttalt i et hyggelig lag blant venner, men i en pause i et møte om hvordan det var å være skeiv. Jeg tenker at i en slik debatt/møte, selvom det er i pausen så er det "riktig" å være politisk korrekt og ha et sømmelig språk.

Når det er sagt, så er det jo litt overkill at Ravn Viltokt og de andre i FRI mener at representanten fra Frp har ytret en svært alvorlig og straffbar trussel, som de forventer at politiet etterforsker med full tyngde. 

• Liker 3
Skrevet
5 hours ago, Vokteren said:

Jeg tviler på at samtlige i Fri har så dårlig forståelse for marginaliseringen og fryktkulturen mange skeive lever daglig med, at de ikke ser problemet med å true skeive med øks for å ha med seg et regnbueflagg i gaten til en FRP-politiker.

Jeg tviler på at samtlige i Fri har større tanker om et parti som FRP som flere ganger har bidratt til å mistenkeliggjøre skeive i offentlig diskurs og praktisk politikk, til å tolke denne økse-kommentaren som helt harmløst språk-krydder.

At denne politikeren ikke forstår omfanget av en slik kommentar og tolker det hele som en kritikk av hans uformelle tone, betyr ikke dermed at det er sakens kjerne, selv om det åpenbart også er en dum kommentar av noen som tilsynelatende er for dumme til å forstå hvordan den er dum.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet

En ting er når en edgy tenåring/ 12-åring skriver noe tilsvarende for å tøffe seg på internett. Det blir noe annet når en politiker skriver slike ting. En politiker en en maktposisjon med tilgang til å påvirke sivilbefolkningens liv og hverdag via lovgivninger.

Og jeg har sagt det før; dette skjedde i en mye mindre skala enn før Sand-Tissen i Florida bidro til å normalisere dette i storskala i det vestlige samfunnet i våren 2022. Det var en betydelig forskjell på Pride i årene før 2022.

• Liker 3
Skrevet
Baranladion skrev (7 timer siden):

Nå ble jo ikke dette akkurat uttalt i et hyggelig lag blant venner, men i en pause i et møte om hvordan det var å være skeiv. Jeg tenker at i en slik debatt/møte, selvom det er i pausen så er det "riktig" å være politisk korrekt og ha et sømmelig språk.

Når det er sagt, så er det jo litt overkill at Ravn Viltokt og de andre i FRI mener at representanten fra Frp har ytret en svært alvorlig og straffbar trussel, som de forventer at politiet etterforsker med full tyngde. 

Mest enig i det siste avsnittet. 
Med Trumps «grab them by the pussy» friskt i minnet, virker dette temmelig harmløst og som en storm i vannglass.
Det er mange saftige gloser og lite flatterende beskrivelser som brukes på bakrommet i de fleste partier, uten at disse blir fanget opp og anmeldt av de overdrevent hårsåre.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Vokteren skrev (1 time siden):

Med Trumps «grab them by the pussy» friskt i minnet, virker dette temmelig harmløst og som en storm i vannglass.

Hvordan kan dette bagatelliseres? Dette er mennesker i maktposisjoner som skal styre og  ta viktige avgjørelser. Er "Grab them by the pussy" verdig slike personer? Hvilket signal sender det til folket?

Endret av Boing_80
  • Innsiktsfullt 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...