Diskusjon.no Skrevet 28. mai Skrevet 28. mai Vi sluker mobildata som aldri før.Les hele artikkelen på Tek.no her
Salvesen. Skrevet 28. mai Skrevet 28. mai Overraskende lite, men tipper det har mye med bedrift abonnement å gjøre. Virker som det fortsatt er normalt med lave pakker der til stygge priser.
Trulss Skrevet 28. mai Skrevet 28. mai Salvesen. skrev (8 minutter siden): Overraskende lite, men tipper det har mye med bedrift abonnement å gjøre. Virker som det fortsatt er normalt med lave pakker der til stygge priser. Kan skyldes at folk ikke orker betale for dyrt fibernett lenger også? Videre er det jo flere operatører som ikke tilbyr små datapakker som 1 GB-abonnement lenger, noe som igjen kan føre til at man finner andre løsninger når man blir tvunget til dyrere mobilabonnement (som å si opp fiberlinjen).
kremt Skrevet 28. mai Skrevet 28. mai Byttet nylig ut fiber selv, funker utmerket med 5G. Hvis jeg hadde visst hvor bra det funker ville jeg byttet for flere år siden. Fiber burde trolig ikke koste mer enn 300 per måned, selv da er det såvidt jeg ville hatt det. Telenors billigste fiber her kostet meg 1000 kroner per måned, overhodet ikke verdt det. 1
KalleKanin Skrevet 28. mai Skrevet 28. mai kremt skrev (5 minutter siden): Byttet nylig ut fiber selv, funker utmerket med 5G. Hvis jeg hadde visst hvor bra det funker ville jeg byttet for flere år siden. Fiber burde trolig ikke koste mer enn 300 per måned, selv da er det såvidt jeg ville hatt det. Telenors billigste fiber her kostet meg 1000 kroner per måned, overhodet ikke verdt det. 300,- høres fornuftig ut. Borettslag kan få 1Gbit fiber til 200,- inkl "gratis" installasjon. At privatpersoner må betale 1000,- er fullstendig galskap. Det er å prise seg helt ut nå som 5G finnes.
MrL Skrevet 28. mai Skrevet 28. mai Ubegripelig at fri data ikke er standard i 2025. Telenettet er tydligvis enda i teknologisk steinalder, eller så er noen som har for mye profitt.
Markiii Skrevet 28. mai Skrevet 28. mai Ahh, gode "gamle" dager da det vel omtrent bare var Chili som hadde ubegrenset data. Litt kontroverser rundt det da de prøvde å begrense det.
Trulss Skrevet 29. mai Skrevet 29. mai MrL skrev (20 timer siden): Ubegripelig at fri data ikke er standard i 2025. Telenettet er tydligvis enda i teknologisk steinalder, eller så er noen som har for mye profitt. Fri data er jo ikke fri data, men har fortsatt en begrensning på 100 GB hos de fleste operatører. Selv savner jeg tiden med mindre abonnement og hvor man ikke ble tvunget til å betale for bruk i EU. Den gangen var abonnementene svært rimelige i forhold til i dag. Det er rett og slett for lite variasjon i abonnementene vi har å velge mellom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå