minim Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Har i dag eg oppsett med Ubiquiti unifi og må til med en oppgradering for å dekke mer av eiendommen utendørs pga robot klipper og lysten på bedre nett i garasje/lager bygg. Ser at Mikrotik blir i en helt annen prisklasse enn Ubiquiti når jeg ser på wifi 6 AP. Er det noen som har byttet fra Ubiquiti til Mikrotik? Er klar over at det er bratt lærekurve på Mikrotik. Har tidligere brukt det til radiolink mellom to hus så kjenner litt til ROS fra før. Er litt bekymret for at jeg vil savne unifi app som gir bra oversikt og gjør oppsett til en lek. Årsaken til at mikrotik vurderes nå er at jeg bør nok bytte 3stk ap for å komme over på Wifi6 + 2stk nye Wifi6 utendørs noe som vil koste 12500 med Ubiquiti og omtrent 7k med mikrotik. Dagens utstyr: -UDM brannmur/router kjeller -Uap-ac-LR aksesspunkt I plan1 -uap-ac-pro aksesspunkt kjeller (betong kjeller så trenger 2x for bra dekning) -uap-ac-mesh utendørs på vegg ved bygning 60m unna huset -poe switch ved udm -behov for 2 stk utendørs AP nå. Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1953050-ubiquiti-vs-mikrotik-wifi/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå