Gå til innhold

Tråden om Sony Xperia 1 VII

Anbefalte innlegg

Skrevet
tsetsefluen skrev (1 time siden):

Synd at Sony sine mobiler legges ned. Men Sony har ikke et navn som selger lenger. Det er årevis siden Walkman og bærbare cd-spillere.

Sony har egeninteresse av å ikke legge ned, da de forsker mye på mobilteknologi og har avtaler med Ericsson.

Det de har sagt er at de kun satser på toppmodeller, der de før også prøvde på en en kompakt og en budgett modell.

De trekker seg også ut av flere land der de ikke selger bra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
ilpostino skrev (4 timer siden):

Jeg synes ikke det var styrete å gå over til Xperia 1 VI. Hadde et spill som ikke funket på Android 15, men Sony kom med en patch som fikset det.

Jeg formulerte meg nok litt dårlig, ser jeg. Jeg tenkte ikke på selve byttet av mobil - det går helt fint - men nyeste modell vs forrige modell, altså 1 VI vs 1 VII. Jfr. det som skrives i denne tråden, så er nyeste bare å få tak i i Sverige?

Skrevet
Raspeball skrev (2 minutter siden):

Jeg formulerte meg nok litt dårlig, ser jeg. Jeg tenkte ikke på selve byttet av mobil - det går helt fint - men nyeste modell vs forrige modell, altså 1 VI vs 1 VII.

Fort gjort når man bare forholder seg til skriftlig informasjon. Jeg vet ikke hvor mye bedre brikkesettet på VII er kontra VI, men jeg hadde antageligvis kjøpt den siste. Det blir vel diverse gebyrer og greier når en bestiller fra utlandet (med mindre du kjenner noen i Sverige du kan bestille levering til) så det blir vel et kostnadsspørsmål. 

Gouldfan skrev (3 timer siden):

Det de har sagt er at de kun satser på toppmodeller

Det er vel derfor de aldri kom med Xperia 5 VI, men bare 1 VI. 

• 3 uker senere...
Skrevet
On 7/10/2025 at 2:26 PM, Raspeball said:

Jeg formulerte meg nok litt dårlig, ser jeg. Jeg tenkte ikke på selve byttet av mobil - det går helt fint - men nyeste modell vs forrige modell, altså 1 VI vs 1 VII. Jfr. det som skrives i denne tråden, så er nyeste bare å få tak i i Sverige?

Er nok ikke store forskjellene mellom de. Kun små forbedringer. Har 1 VI (den røde m. 512GB) og er kjempefornøyd.

https://www.sony.no/presscentre/sony-xperia-1-vi-er-na-tilgjengelig-i-scarlet-en-vakker-rodfarge

Skrevet
Raspeball skrev (På 10.7.2025 den 14.26):

Kun direkte fra Sonys svenske hjemmeside vel og merke og i, men de tilbyr delbetaling med Klarna sist jeg sjekket.

• 2 uker senere...
Skrevet
1 minute ago, ilpostino said:

Rart de trekker seg ut av et så stort marked som USA, men håper de ikke trekker seg helt ut av Europa. 

Synd at det ble slutt i Norge. Håper de kommer tilbake men er litt tvilende.

Skrevet
Trond HB skrev (5 timer siden):

Synd at det ble slutt i Norge. Håper de kommer tilbake men er litt tvilende.

Hadde ikke vært noe problem om de lagde bedre telefoner. Alle bugs og irritasjoner jeg har hatt de siste årene forsvant med en gang jeg gikk fra Sony til samsung. 

Skrevet
Sjørøver skrev (18 minutter siden):

Hadde ikke vært noe problem om de lagde bedre telefoner. Alle bugs og irritasjoner jeg har hatt de siste årene forsvant med en gang jeg gikk fra Sony til samsung. 

Jeg har hatt Sony helt siden de gikk sammen med Ericsson og lagde SonyEricsson. Jeg har så å si aldri hatt problemer utenom med en ting, og det var på Xperia 1 VI med Android 15. Det var "noe" ned Sony sin implementering av Android 15 som gjorde at spillet Ingress ikke fungerte, men dette ble ordnet høvelig raskt med en patch. 

Samsung skal jeg iallefall aldri ha. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
ilpostino skrev (1 time siden):

Jeg har hatt Sony helt siden de gikk sammen med Ericsson og lagde SonyEricsson. Jeg har så å si aldri hatt problemer utenom med en ting, og det var på Xperia 1 VI med Android 15. Det var "noe" ned Sony sin implementering av Android 15 som gjorde at spillet Ingress ikke fungerte, men dette ble ordnet høvelig raskt med en patch. 

Second on that Aldri Samsung! Om Sony legger opp blir det Google Pixel eller iPhone!

Endret av Gouldfan
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
ilpostino skrev (På 8.8.2025 den 19.11):

Så litt på en Sony xperia 1 i Sverige i sommer.. Var faktisk tilfredsstillende å ha en hel skjerm uten noen kamera hull eller øy 😊

Har ikke eid Sony som merkevare, kun Ericsson og Sony Ericsson telefoner. Var fornøyd helt til Xperia Arc .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...