Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Sector Alarm vil 3.5 måneder etter avsluttet kontrakt plutselig ha utstyret sitt tilbake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den 31. oktober i fjor ble min kontrakt med Sector Alarm sagt opp på min vegne av Homely som jeg skulle skifte til. 3 måneders oppsigelsestid gjorde at jeg gikk over 1.2.2025. Tilsvarende i sin tid fra Verisure til Sector var i desember 2014 - over 10 år siden.

I dag fikk jeg en SMS at de vil ha utstyret sitt tilbake - 3.5 måneder etter at det ble erstattet med Homely sitt. De skal sende også en person for demontering. Og fakturere meg om de ikke får det.

Jeg har sef og med muntlig avtale (telefon)  med dem demontert selv og satt opp det nye utstyret selv. Og levert utstyret til elretur på Vinterbro senter. Som sagt - hadde ikke gjort det uten avtale med dem.

Har de en case overfor meg? 3.5 måneder etter avslutning? Ingen kan fortelle meg at de bruker utstyret fra 2014 hos en annen kunde.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alarmselskaper er jo beryktet for å prøve å vri enhver krone ut av de stakkars kundene sine som jo er grunnen til at man aldri skal inngå en avtale med disse gribbene. Men du må nok nesten lese avtaleteksten for å finne ut hva de faktisk har muligheten til.

Skrevet

Dersom avtalen er at du må sende utstyret i retur innen rimelig tid, så virker det naturlig at det etterlyses etter tre måneder.

Du må nesten be om en kopi av avtalen for å vite.

Jeg vil dog tro at beløpet du blir skyldig, om du gidder å krangle med de, blir lavt siden utstyret er gammelt.

Skrevet

Sa Sector spesifikt at du kunne sende det gamle utstyret til retur?

Jeg hadde en lignende opplevelse med de, skjønt det aldri kom noe krav. Der hadde vi avtalt med dem at utstyret kunne sendes til elretur pga alder. Allikevel fikk jeg en SMS (som jeg ignorerte fordi jeg tenkte det var en feil), også dukket det opp en fyr på døren noen uker senere som sa han skulle demontere systemet. Dette stod da ute sammen med noe annet skrot som skulle til gjenvinning. Jeg viste til avtalen og sa at han var hjertelig velkommen til å ta det med, noe han ikke gjorde. Nå, fire måneder senere, har jeg ikke hørt noe mer.

Så jeg ville bare kontaktet de og vist til avtalen du gjorde med de du snakket med, og deretter bestride et ev krav fra dem.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Satan666 skrev (5 minutter siden):

En avtale er en avtale enten den er muntlig eller skriftlig. 

Med parasitter må man sikre seg skriftlig. Et tips til andre...alltid skriftlige avtaler...

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Nå må jeg faktisk berømme Sector Alarm. Chatten med dem i dag:

image.png.41687ce1aa1badb715266559d3c62966.png

❤️ Verden er ikke så verst i dag likevel.

Hadde jo spekulert hvor mange lapper dette 11 år gamle utstyr var verd for dem ...

Og de hadde alt på det tørre: i eposten som svar etter oppsigelsen sto det alt om utstyr-retur m.m. bare jeg som ikke hadde sjekket eposten igjen da dagen for skifte kom.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...