DukeNukem3d Skrevet lørdag kl 15:52 Skrevet lørdag kl 15:52 Det har jo begynt å bli en oppvåkning de senere år om at migrasjon fra MENA-land ikke er en spesielt god ide. Heldigvis så fikk aldri Lysbakken noe spesielt gjennomslag for sin "Sverige er et fyrtårn i Europa" politikk. Så vi har ikke de samme problemene som vi ser der. Men også vi har begynt å kjenne på ydmykelsesran og den type konsekvenser. 2
Kone Skrevet lørdag kl 15:58 Skrevet lørdag kl 15:58 (endret) DukeNukem3d skrev (5 minutter siden): Det har jo begynt å bli en oppvåkning de senere år om at migrasjon fra MENA-land ikke er en spesielt god ide. Heldigvis så fikk aldri Lysbakken noe spesielt gjennomslag for sin "Sverige er et fyrtårn i Europa" politikk. Så vi har ikke de samme problemene som vi ser der. Men også vi har begynt å kjenne på ydmykelsesran og den type konsekvenser. Vel, han har vel rett i "Fyr" Endret lørdag kl 15:58 av Kone 1 2
DukeNukem3d Skrevet lørdag kl 16:31 Skrevet lørdag kl 16:31 Kone skrev (32 minutter siden): Vel, han har vel rett i "Fyr" Kriminaliteten eksporteres til Norge. De utvises jo... til Sverige. https://www.vg.no/nyheter/i/gwbxda/politiet-33-personer-tilknyttet-kriminelle-nettverk-utvist 2 1
Kone Skrevet lørdag kl 16:39 Skrevet lørdag kl 16:39 (endret) DukeNukem3d skrev (8 minutter siden): Kriminaliteten eksporteres til Norge. De utvises jo... til Sverige. https://www.vg.no/nyheter/i/gwbxda/politiet-33-personer-tilknyttet-kriminelle-nettverk-utvist Lurer litt på hvor effektivt dette faktisk er. Det er vel ikke akkurat vanskelig å ta seg inn til Norge igjen å bedrive kriminalitet her på nytt. Endret lørdag kl 16:40 av Kone 4
freedomseeker Skrevet lørdag kl 21:03 Forfatter Skrevet lørdag kl 21:03 Sverige er i praksis Norge uten et oljefond å smøre over problemene med. Med tanke på at en flyktning alene koster staten rundt 20 millioner kroner, går det meste av oljeinntektene våre med til å dekke utgiftene til innvandring. Vi bosatte 23 000 flyktninger i fjor, bare flyktningene vi bosatte i fjor vil dermed koste staten 460 milliarder kroner. For å si det sånn.. Det er en grunn til at danskene, og ikke minst islendingene er rikere enn oss og det uten olje. 1 3
freedomseeker Skrevet lørdag kl 22:12 Forfatter Skrevet lørdag kl 22:12 Viser til mitt forrige vedlegg: Men nå skal danskene stramme til regelverket ytterligere: https://www.bt.dk/politik/lige-nu-mette-frederiksen-varsler-haarde-indvandrerstramninger?gaa_at=eafs&gaa_n=ASWzDAh-oKMGy47D7cMWMdkeqPsmClplcx3YxPSruJZeKkGk9BwbeqGPwsZvDqmeDoU%3D&gaa_ts=68c58088&gaa_sig=-5gxXJznsco8s3kVPI6qgH4Vmmag-elBn1Rkyc4VkZsuSGX3a5-BLqXdu5ERV5dsm7iK7WqN4ry2vvcHVDj0Hw%3D%3D&fbclid=IwY2xjawMyXx9leHRuA2FlbQIxMABicmlkETE2MDJJNTFTTHNZckxnem84AR4dzfS-d5z9Jt9k8fQCmR-OYK3L8yUbs3H5gyGptqhrk91d9Rbyng8aJq4-5A_aem_2UEaVUXGkS3J7_GvwyoKog "– Senere i år vil sosialdemokratene gjøre noe som politikere sjelden gjør. Vi vil gjøre opp status for vårt forslag om innvandring fra 2018, sa Frederiksen." "Du har et valg! Du har et ansvar! Hvorfor kan du ikke bare oppføre deg ordentlig? Dominansens kultur, terrorisme og islamisme har ingen plass i Danmark." "Asylsøkere som begår vold og kriminalitet ikke er velkomne, og bør sendes ut av landet." 1
BamseMums80 Skrevet lørdag kl 22:16 Skrevet lørdag kl 22:16 Lurer på hvordan Danmark ville sett ut med Norsk oljefond.
bo1e Skrevet i går, 05:35 Skrevet i går, 05:35 Sitat Germany: Life sentence for the perpetrator of the Islamist attack at the Solingen festival Isa al-Hassan arrived in Germany via Bulgaria in 2022 and his asylum application had been rejected and he should have been deported a year before the attack, but authorities had failed to trace him. The attack in Zollingen shocked the German public, with the political controversy eventually leading to the tightening of both asylum rules and security measures for open events and gatherings. At the start of the trial, the defendant confessed to his act, which he had admitted to anyway in a video in which he pledged allegiance to the Islamic State. The suspect set out to harm "non-believers" at the festival because "he saw them as representatives of Western society", said prosecutors -- but also "to take revenge against them for the military actions of Western states". IS later said in a statement by its Amaq news agency on the Telegram messaging app that "a soldier" of the group had carried out the attack in "revenge" for Muslims "in Palestine and everywhere". https://www.france24.com/en/live-news/20250910-syrian-jailed-for-life-over-deadly-knife-attack-at-german-festival https://en.protothema.gr/2025/09/10/germany-life-sentence-for-the-perpetrator-of-the-islamist-attack-at-the-solingen-festival/
freedomseeker Skrevet 14 timer siden Forfatter Skrevet 14 timer siden https://www.rights.no/2025/09/danmarks-statsminister-i-strupen-pa-innvandringen-og-konvensjoner/ Frederiksen slo dette fast i sin tale: «Det viktigste for samfunnet og velferdsstaten er at innvandringspolitikken holdes så streng som mulig.» Socialdemokratiet i Danmark, anført av statsminister Mette Frederiksen, vil sette strengere innvandringspolitikk på toppen av agendaen de kommende årene. Hun vil at Danmark skal "forbli et kristent land". Derfor skal innvandringen strupes fra land med verdier som er i strid med de danske. På partikongressen for Socialdemokratiet der Frederiksens ord falt, var både Jonas Gahr Støre og Sveriges Magdalena Andersson med på videolink. Hva statsminister Støre tenkte da de krystallklare ordene falt fra søsterpartiets leder, er det nok mange av oss som gjerne skulle ha visst. Det man derimot med visshet kan slå fast, er at sosialdemokratene i Skandinavia er dypt splittet i spørsmål om innvandring, verdier og nasjonalstat. Og at Danmark er Europas ledestjerne. At Frederiksens «bror», Jonas Gahr Støre, var med på videolink under partikongressen, forteller oss følgende: Ap er fullt informert om innvandringens katastrofale konsekvenser for verdiene våre, for den grove kriminalitetsutviklingen, for banesårene på velferdsstaten, for kampen for å bevare landet vårt som en nasjon fundert i det kristne verdigrunnlaget. Han sier det bare ikke høyt. Han velger fortsatt å sette seg på gulvet i en moské styrt av Det muslimske brorskapet i joviale, lyttende samtaler. Han kan gjøre det risikofritt, for mediene sitter på det samme gulvet. 2 1
freedomseeker Skrevet 9 timer siden Forfatter Skrevet 9 timer siden Det er slike saker norsk løgnmedia unnlater å skrive om, nettopp for å beskytte verdens mest radikale masseinnvandringspolitikk. Slike hendelser skjer sannsynligvis ukentlig. https://www.document.no/2025/09/16/syrer-24-og-afghaner-22-fengslet-ung-kvinne-pa-vei-hjem-fra-byen-gruppevoldtatt-i-bil/ 1 2 1
Klote Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden freedomseeker skrev (11 minutter siden): Det er slike saker norsk løgnmedia unnlater å skrive om, nettopp for å beskytte verdens mest radikale masseinnvandringspolitikk. Slike hendelser skjer sannsynligvis ukentlig. https://www.document.no/2025/09/16/syrer-24-og-afghaner-22-fengslet-ung-kvinne-pa-vei-hjem-fra-byen-gruppevoldtatt-i-bil/ Det er for meg helt ubegripelig hva som driver en slik journalistisk praksis. Rett og slett ubegripelig. Med mindre det er ekstremister som står bak. Det må jo være det.
Klote Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Griever skrev (1 minutt siden): Den saken er da skrevet om en rekke steder? Hvor, og med hvilken bokstavstørrelse? Jeg har aldri hørt om denne saken, og jeg leser det meste av nyheter av betydning. Er det en gammel sak? Det virker som at slike saker først fanges opp når de kommer til tinghuset.
Mannen med ljåen Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden (endret) Denne? https://www.vg.no/nyheter/i/Avey0r/ung-kvinne-skal-ha-blitt-voldtatt-paa-vei-hjem-fra-byen VG nevner ikke gjerningspersonenes bakgrunn. Endret 9 timer siden av Mannen med ljåen 1
Griever Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden (endret) Klote skrev (15 minutter siden): Hvor, og med hvilken bokstavstørrelse? Jeg har aldri hørt om denne saken, og jeg leser det meste av nyheter av betydning. Er det en gammel sak? Det virker som at slike saker først fanges opp når de kommer til tinghuset. Okay 🤷♂️ Jeg leser nesten ikke nyheter, og har fått det med meg, så er vel en tilfeldighet da. Den dukket opp i nyhetsfeeden på telefonen min i dag til morgenen. Da omtalt av vg. Googlet den isted og flere har publisert den. Selve hendelsen fant sted 27. juli, men artikkelen er publisert i dag. Samme som document sin. Endret 9 timer siden av Griever 1
DukeNukem3d Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Ja, vi har vært altfor naive her også. Ja, det er mye med den norske innvandringspolitikken jeg ikke liker. MEN, Arbeiderpartiet og Høyrestyrene vi har hatt har vært langt mer ansvarlige enn Sverige/UK/Frankrike/Tyskland. Heldigvis så har ikke SV fått særlig gjennomslag (de så opp til Sverige da Sverige var på sitt mest naive)
freedomseeker Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden DukeNukem3d skrev (1 time siden): Ja, vi har vært altfor naive her også. Ja, det er mye med den norske innvandringspolitikken jeg ikke liker. MEN, Arbeiderpartiet og Høyrestyrene vi har hatt har vært langt mer ansvarlige enn Sverige/UK/Frankrike/Tyskland. Heldigvis så har ikke SV fått særlig gjennomslag (de så opp til Sverige da Sverige var på sitt mest naive) Nei, det har de ikke. Innvandringen til Norge har vært like problematisk som i disse landene, om ikke verre. Antallet er riktignok høyere i Tyskland, men som andel av befolkningen er innvandringen til Norge betydelig større. Som du ser i mitt forrige innlegg, gir Norge bort fem ganger flere statsborgerskap til personer utenfor eøs området enn det Tyskland gjør. Når jeg sier at vi fører verdens mest radikale masseinnvandringspolitikk, er det altså ikke for å overdrive. Det er en enkel og skremmende faktaopplysning. Griever skrev (1 time siden): Okay 🤷♂️ Jeg leser nesten ikke nyheter, og har fått det med meg, så er vel en tilfeldighet da. Den dukket opp i nyhetsfeeden på telefonen min i dag til morgenen. Da omtalt av vg. Googlet den isted og flere har publisert den. Selve hendelsen fant sted 27. juli, men artikkelen er publisert i dag. Samme som document sin. De oppgir ikke hvem disse personene er. Landbakgrunn holdes bevisst tilbake, og som oftest blir slike saker ikke omtalt i det hele tatt. 3
Griever Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden freedomseeker skrev (3 minutter siden): Nei, det har de ikke. Innvandringen til Norge har vært like problematisk som i disse landene, om ikke verre. Antallet er riktignok høyere i Tyskland, men som andel av befolkningen er innvandringen til Norge betydelig større. Som du ser i mitt forrige innlegg, gir Norge bort fem ganger flere statsborgerskap til personer utenfor eøs området enn det Tyskland gjør. Når jeg sier at vi fører verdens mest radikale masseinnvandringspolitikk, er det altså ikke for å overdrive. Det er en enkel og skremmende faktaopplysning. De oppgir ikke hvem disse personene er. Landbakgrunn holdes bevisst tilbake, og som oftest blir slike saker ikke omtalt i det hele tatt. Jeg kan se argumentet for å holde slik informasjon tilbake en stund. Slike saker blir som oftest ikke omtalt nei. Men det gjelder også om ikke innvandrere er innblandet. 1
DukeNukem3d Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden freedomseeker skrev (4 minutter siden): Som du ser i mitt forrige innlegg, gir Norge bort fem ganger flere statsborgerskap til personer utenfor eøs området enn det Tyskland gjør. Det er faktisk ganske skremmende. Men i Tyskland og de andre land jeg har nevnt har man bydeler og zoner hvor folk blir bedt om å skjule jødisk identitet og som politiet ikke går inn i. Jeg deler bekymringene dine, men jeg mener at Norge har ikke vært så naive som Sverige har vært. Du husker vel også en sint Lysbakken som omtalte Sverige som et "fyrtårn i Europa"? Han synes det var grusomt at vi ikke hadde åpne grenser til Midtøsten og Afrika, Syria var jo tross alt i krig! Og Sverige klarte det jo 1
freedomseeker Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden DukeNukem3d skrev (6 minutter siden): Det er faktisk ganske skremmende. Men i Tyskland og de andre land jeg har nevnt har man bydeler og zoner hvor folk blir bedt om å skjule jødisk identitet og som politiet ikke går inn i. Jeg deler bekymringene dine, men jeg mener at Norge har ikke vært så naive som Sverige har vært. Du husker vel også en sint Lysbakken som omtalte Sverige som et "fyrtårn i Europa"? Han synes det var grusomt at vi ikke hadde åpne grenser til Midtøsten og Afrika, Syria var jo tross alt i krig! Og Sverige klarte det jo Ja, under Stoltenberg regjeringen reiste faktisk inkluderingsminister Thorkildsen til Sverige for å hente inspirasjon, fordi Sverige den gang ble sett på som et forbilde. Derfor er påstanden om at Norge alltid har ført en mer ansvarlig innvandringspolitikk rett og slett feil. Tallene viser noe helt annet. Den største forskjellen er at Norge har kunnet bruke enorme mengder oljepenger for å håndtere de sosiale utfordringene, penger som verken Sverige eller Tyskland har hatt tilgang til. Likevel har selv vi ikke nok ressurser til å holde dette korthuset oppe i lengden. At mennesker skjuler sin jødiske identitet for å unngå sjikane gjelder ikke bare i enkelte bydeler her i norge, men i hele byer og Oslo er spesielt problematisk. Jøder i Norge flytter/flykter faktisk fra landet. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå