Gå til innhold

"babababang" vennene dine...


Anbefalte innlegg

Hvis motstanden var som du sier mellom 400Kohm og etpar Megaohm hvordan kan folk da omkomme ved å få 220Volt i seg??. Kanskje alle disse har hjertefeil i utgangspunktet? I land som bruker 110V dør også folk som følge av strømgjennomgang fra lysnettet.

 

Det stod vel forklart lengre opp i posten, har det ikke noe med strømstyrken å gjøre da? Det er jo forskjell mellom å få strømmen fra et engangskamera og stikkontakt støt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden det virker som det er mange som ikke kan så mye om kondensatorer skal jeg ta litt om det nå...

 

En kondensator består av 2 metallplater som er plassert veldig nærme hverandre, imellom dem er det et isolerende materiale kalt dielektrikum, og 2 ledere som stikker ut fra hver side.

 

Man har et par forskjellige typer kondensatorer, men i hovedsak Polariserte og upolariserte.

 

Polarisert betyr at du må passe på å koble + og - riktig (hvis ikke kan det si PANG! og det lukter fisk)

 

Upolarisert betyr at du kan koble som du vil.

 

Serie kobling og parallell kobling

 

Ved serie kobling av kondensatorer vil kapasiteten (mengden strøm som kondensatoren kan lades med) gå ned, men derimot viss du serie kobler 2 kondensatorer som tåler F.eks, 25 volt, kan du lade de med 50 volt.

Ved serie koblingen går kapasiteten ned, så du får ikke like mye strøm i kondensatorene som ved parallell kobling, derfor kan du sette dem i folk uten fare (ikke barn, gravide, mennesker med peacemaker)

 

Ved parallell kobling øker kapasitansen i kondensatorene.

 

Husk: Strøm dreper, spenning er mindre farlig... ;)

Endret av alex503
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Denne selger de på Electradeshop:

 

MINI DYREGJERDEELEKTRONIKK

En høyspenningsgenerator for elektrisk gjerde rundt en dyreinnhegning. Produserer 2000V 0,2A. Drives med 12V DC. Strømforbruk: 300mA.

/me wants! Har noen irriterende småsøsken her.... :devil:

 

Hvis ikke kan jeg zappe Hansemann med den... Gjemt i litt Gaffa...

Lenke til kommentar

hmm.. kanskje det er noe ala sånn som onkelen min bruker til kuene sine...

 

hvis du skal få deg sånn, så må du huske på at den må jordes, og hvis det er sånn som onkelen min bruker, så står ikke strømmen på hele tiden, men boksen tikker i takt med at det kommer strøm...

 

når jeg var liten, likte jeg å ta på det... (= strøm i seg..)

Lenke til kommentar
hmm.. kanskje det er noe ala sånn som onkelen min bruker til kuene sine...

 

hvis du skal få deg sånn, så må du huske på at den må jordes, og hvis det er sånn som onkelen min bruker, så står ikke strømmen på hele tiden, men boksen tikker i takt med at det kommer strøm...

 

når jeg var liten, likte jeg å ta på det... (= strøm i seg..)

hehe husker jeg gorde det som liten jeg og.

En venn av meg som ikke er helt klok pissa på et. Det så ikke hellt behagelig ut :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

vel i fjor var det en smarting som hadde laget en sån strøm sak, jaj han tokk den med på skolen........ ops vi hadde gym ja.

man kunne se strømmen ledes bortover på dusj gulvet.

FY F??N det var vont :scared:

anbefales ikke, han karn fikk ett bar meldinger hjem og nedsatt oppførsel :dontgetit:

Lenke til kommentar

prøvde ut potensiale i denne KICK ASS greia på en fisk :yes:

 

jeg og 4 kammerater dro ned på dyre butikken og kjøpte oss en 13cm stor fisk til en overkommelig sum av 45kr. vi tok shock gunnen og fisken med på dass og tok den ut av posen og ladet opp :thumbs: med en gang jeg var nær fisken døde den momentant :thumbs: tok så og lada den opp på nytt og det som skjedde da var at den begynte å leve igjen :cool: Fy ****** så morro det har vært med den!

 

 

Men til alle dere som har tenkt å lage en sånn eller har lagd, bytt ut batteriet til et nytt... de fleste som sitter i cam't er gamle... fikk mye bedre ytelse av min ved å bytte batteri :w00t:

 

 

btw. det er veldig enkelt å lage en sånn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...