Gå til innhold

"babababang" vennene dine...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er absolutt ingen guru på dette, men finnes det ikke noen "elektrolyt" (eller noe sånt) kondensatorer som avgir gifig gass dersom de ryker? Noen sjangs for at det skulle være en av disse som sitter i kamraene? Hvis dette stemmer, er det vel ikke helt heldig å utsette lillesøster eller andre for sånne ting? Right?

Lenke til kommentar

Hehe, den der har jeg provd før... når jeg åpna kameraet glemte jeg

å lade ut kondisen, fy f* den svei.

 

Det gjorde så jævlig vondt at jeg bestemte meg for å ikke lage

en sånn elektro finger greie alikevel.

Lagde coilgun isteden.

 

Jeg er absolutt ingen guru på dette, men finnes det ikke noen "elektrolyt" (eller noe sånt) kondensatorer som avgir gifig gass dersom de ryker? Noen sjangs for at det skulle være en av disse som sitter i kamraene? Hvis dette stemmer, er det vel ikke helt heldig å utsette lillesøster eller andre for sånne ting? Right?

 

Joda det er elektrolytt kondensatorer i kameraene, de går ikke i stykker

hvis man ikke overlader de, noe som kameraene ikke gjør.

Det kommer ikke mye giftige gasser hvis de går, bare masse electrolytt væske

som fordeles rundt i rommet når de sprenger :devil: ...

 

På alle engangskameraene jeg har åpnet ligger spenningen på 320 volt max.

Jeg *tror* dette ikke er farlig så lenge de to ledningene fra kondisen sitter fast

ganske nærme hverandre, sånn at strommen ikke kan gå igjennom hjerte.

Lenke til kommentar

tror at resultat blir det samme som en megger(megaohmmåler)

 

disse er også virkelig gøye å ta på folk, siden de ved battery chech(hvertfall de jeg har vært borti) gir deg 1000v. det gjør ikke vondt, men du skvetter noe jævlig når du får en salve i armen(hånda som henger slapt ned. det føles ut som om noen slår deg litt, eller kanskje sparker, siden hele muskulaturen i armen strammes.

Lenke til kommentar
tror at resultat blir det samme som en megger(megaohmmåler)

 

disse er også virkelig gøye å ta på folk, siden de ved battery chech(hvertfall de jeg har vært borti) gir deg 1000v. det gjør ikke vondt, men du skvetter noe jævlig når du får en salve i armen(hånda som henger slapt ned. det føles ut som om noen slår deg litt, eller kanskje sparker, siden hele muskulaturen i armen strammes.

Hmm, jeg prøde dette på GK med flere meggere, fikk ikke støt av noen av de :no:

Lenke til kommentar

Hei.

 

Før dere gjør alvor av å lage og bruke dette bør dere være klar over at spenning og energimengde som er i kondensatoren er DØDELIG!!

 

Grunnen til at det går bra er at som oftest går ikke strømmen gjennom hjerteregionen pga kort avstand mellom endene på kondensatoren.

 

Om en skulle være uheldig å få strømmen gjennom hjerteregionen ved å berøre med to hender kan utfallet bli katastrofalt.

 

Vær sikker på at dere kan hjerte/lungeredning før dere setter igang!!

 

Var et tilfelle på Gøtaverken i Gøteborg der noen satte strøm i dørhåndtaket og en fyr fikk hjertestans. Det tok flere minutter med kunstig åndedrett og hjertekompresjon før hjertet var igang igjen. Det ble slutt på den type spøk etter denne episoden.

 

Good Luck.

Lenke til kommentar
Var et tilfelle på Gøtaverken i Gøteborg der noen satte strøm i dørhåndtaket og en fyr fikk hjertestans. Det tok flere minutter med kunstig åndedrett og hjertekompresjon før hjertet var igang igjen. Det ble slutt på den type spøk etter denne episoden.

 

Good Luck.

Når er det litt forskjell på strøm i strømnettet og den strømen i en kondensator.

 

Energimengden i en kondensator er minimal, og tillegg er det likespenning. Det som gjør spenningen i stikkontakten så farlig som den er, er at det en vekselepenning med en frekvens på 50Hz, nesten akkurat det samme som nervesystemet til et menneske har.

 

Jeg har selv sendt strømmer med en frekvens på rundt 1-10Mhz og spenning på rundt 10.000 voldt gjennom meg og en lyspære (i serie(ja den lyste)) (bør ikke prøves hjemme), og det gikk helt fint.

 

Det som kan være skummelt med dette er at strømtettheten blir så stor at det kan oppstå branskader.

Endret av xqus
Lenke til kommentar
Hehe, har en liten historie om kamerakondensator :)

 

Gikk rundt å gav støt til alle i både a og b klassen, og så kom en lærer inn å sa,

Yngve! Gi meg den strømtingen
Og dermed ble læreren grilla også :D:D:D

 

Svei godt i karakterboka da.

Hahaha! Beste jeg har hørt på lenge, fra nå av er du min helt.

Lenke til kommentar
Var et tilfelle på Gøtaverken i Gøteborg der noen satte strøm i dørhåndtaket og en fyr fikk hjertestans. Det tok flere minutter med kunstig åndedrett og hjertekompresjon før hjertet var igang igjen. Det ble slutt på den type spøk etter denne episoden.

 

Good Luck.

Når er det litt forskjell på strøm i strømnettet og den strømen i en kondensator.

 

Energimengden i en kondensator er minimal, og tillegg er det likespenning. Det som gjør spenningen i stikkontakten så farlig som den er, er at det en vekselepenning med en frekvens på 50Hz, nesten akkurat det samme som nervesystemet til et menneske har.

 

Jeg har selv sendt strømmer med en frekvens på rundt 1-10Mhz og spenning på rundt 10.000 voldt gjennom meg og en lyspære (i serie(ja den lyste)) (bør ikke prøves hjemme), og det gikk helt fint.

 

Det som kan være skummelt med dette er at strømtettheten blir så stor at det kan oppstå branskader.

Hei.

 

Tror du tar feil her. Det er masse energi i en oppladet elektrolyttkondensator på 100 uF /330V. Nok til å ta livet av deg.

 

Det som teller for om støt skal være farlig er strømstyrken. Som du ser av denne linken: http://www.newton.dep.anl.gov/askasci/phy00/phy00293.htm

er en strøm på 70mA eller mere dødelig. Hjerteflimmer oppstår allerede ved 20mA.

Har du en kilde på 330V vil du få over 70 mA gjennom deg om motstanden er mindre enn 4700 Ohm.

 

Om du ser her vil du se at folk har omkommet ved å berøre 50V!!

http://www.findarticles.com/cf_0/g2601/000...m=burn+injuries

 

 

Om du har kjørt 1-10Mhz / 10000Volt gjennom deg er det snakk om radiobølger. Disse er heller ikke ufarlige, se her: http://www.tpub.com/content/istts/14225/css/14225_59.htm

 

http://www.rfsafetysolutions.com/shocks_&_burns.htm

 

Mitt råd er fremdeles: IKKE LEK med elektrisk STRØM!!!

 

Good Luck (YOU WILL NEED IT!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...