Gå til innhold

"babababang" vennene dine...


Anbefalte innlegg

Jeg husker fortsatt den dagen på VK1 en kompis hadde kjøpt seg en stunngun fra Tyskland.

 

Jeg satt på en av disse harde plaststolene med ryggen mot døra, og neste øyeblikk gikk det 35000V gjennom rompa mi. Jeg spratt til og hoppet nesten opp til taket mens stoler og bord fløy.

 

Fikk en del støt den uken, og det er alltid like vondt og skummelt å få støt. Dersom du lager en slik så bør du ikke forvente å få et smil tilbake fra offeret.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tror at resultat blir det samme som en megger(megaohmmåler)

 

disse er også virkelig gøye å ta på folk, siden de ved battery chech(hvertfall de jeg har  vært borti) gir deg 1000v. det gjør ikke vondt, men du skvetter noe jævlig når du får en salve i armen(hånda som henger slapt ned. det føles ut som om noen slår deg litt, eller kanskje sparker, siden hele muskulaturen i armen strammes.

Hmm, jeg prøde dette på GK med flere meggere, fikk ikke støt av noen av de :no:

Samme her, eg hadde hørt at du skulle få strøm i deg, læreren og sa det, men fikk ikke noe som helst! ;)

Lenke til kommentar

mulig det var her du fant det.. men les også det et det er farlig å gjøre dette.

 

Jeg trenger en kondensator som er sterk nokktil å klage gnist mellom ledninger som står 1mm fra hverandre.

 

JEG SKAL IKKE SETTE STRØMMEN I FOLK!

 

EDIT: jeg har noen kondensatorer som jeg lader vha. batteri. jeg får ikke støt av å ta på dem og det gnistrer kun hvis jeg korslutter den, jeg trenger gnist når jeg nesten kortsluter den... noen som vet hvordan jeg kan koble dette.... har batteri. kondensatorer og knapp. (hvilken type kondensator er best (uf, volt, bipolar?)?)

Endret av EspenGunnufsen
Lenke til kommentar

Dette er jo gjort på feil måte... Det man skal gjør med kameraet er og bore to små hull i utløserknappen. Så dra lednigene opp i disse, og kutte av alt overflødig slik at det ikke ser mistenkelig ut. Så er det bare og låne kameraet til noen og spørre pent om de kan ta bilde av deg :D

Lenke til kommentar
Dette er jo gjort på feil måte... Det man skal gjør med kameraet er og bore to små hull i utløserknappen. Så dra lednigene opp i disse, og kutte av alt overflødig slik at det ikke ser mistenkelig ut. Så er det bare og låne kameraet til noen og spørre pent om de kan ta bilde av deg :D

:D

 

Det hadde vært GENIALT!

Lenke til kommentar
Har du en kilde på 330V vil du få over 70 mA gjennom deg om motstanden er mindre enn 4700 Ohm.

Det store spørsmålet her er OM motstanden er mindre enn 4700 Ohm. Den dagen du klarer å få kroppens indre resistans så langt ned som 4700 Ohm , så ring meg , jeg vil gjerne vite hvordan du gjør det. ;)

 

Og for å presisere litt; et menneske har mellom 400kOhm og et par MOhm indre resistans, 330V er langt fra farlig, særlig ikke i et kort øyeblikk. Hvordan tror du ellers man kunne tillatt salg av stunguns og sånt med en ladning på flere kilovolt? Du er også klar over at når du lader opp statisk elektrisitet så går du og bærer på et spenningspotensiale på flere tusen volt, som brått lades ut av hele kroppen din når du tar i noe som er jordet?

 

Nei, spar meg skremselspropagandaen, la folk leke seg litt og ha det gøy hvis de vil... :ermm:

Lenke til kommentar
Har du en kilde på 330V vil du få over 70 mA gjennom deg om motstanden er mindre enn 4700 Ohm.

Det store spørsmålet her er OM motstanden er mindre enn 4700 Ohm. Den dagen du klarer å få kroppens indre resistans så langt ned som 4700 Ohm , så ring meg , jeg vil gjerne vite hvordan du gjør det. ;)

 

Og for å presisere litt; et menneske har mellom 400kOhm og et par MOhm indre resistans, 330V er langt fra farlig, særlig ikke i et kort øyeblikk. Hvordan tror du ellers man kunne tillatt salg av stunguns og sånt med en ladning på flere kilovolt? Du er også klar over at når du lader opp statisk elektrisitet så går du og bærer på et spenningspotensiale på flere tusen volt, som brått lades ut av hele kroppen din når du tar i noe som er jordet?

 

Nei, spar meg skremselspropagandaen, la folk leke seg litt og ha det gøy hvis de vil... :ermm:

 

Hei.

 

Selvfølgelig skal folk få leke seg og ha det gøy hvis de vil.

 

Har selv også eksperimentert med høyspenning, kondensatorer og lignende men har alltid passet på min egen og andres sikkerhet under disse eksperimentene.

For eksperimenter se her: http://amasci.com/emotor/statelec.html.

For all del les og følg advarslene!! Hvis du ikke er sikker på hva du gjør: La vær!!

 

 

Problemet er at uten tilstrekkelig informasjon kan folk ikke gjøre seg opp sine egne meninger om hvor grensen mellom gøy og farlig går. Er ikke ute etter å spre skremselspropaganda, er imot slik selv!

 

 

Et inlegg slik som det som startet denne tråden gir intrykk av at dette er ufarlig lek, det er det ikke.

 

Når det gjelder motstanden igjennom kroppen vil denne variere mellom ca 100 Ohm ved våt hud til flere Megaohm ved tørr hud. Se her: http://acept.la.asu.edu/courses/phs110/ds/appendixC.html

 

Hvis motstanden var som du sier mellom 400Kohm og etpar Megaohm hvordan kan folk da omkomme ved å få 220Volt i seg??. Kanskje alle disse har hjertefeil i utgangspunktet? I land som bruker 110V dør også folk som følge av strømgjennomgang fra lysnettet.

 

"Statisk elektrisitet på flere tusen volt". Det er riktig men her er ladningen og derved energimengden forsvinnende liten pga. at kroppen er en forholdsvis liten kondensator.

 

Når det gjelder stun-guns så er disse designet for å gi ut liten, ufarlig strøm men høy og meget ubehagelig spenning. Se her:http://electronics.howstuffworks.com/stun-gun1.htm

 

 

Good Luck.

Lenke til kommentar

Det er grunn til å være forsiktig ja, fant denne:

 

http://www.repairfaq.org/sam/strbfaq.htm#strbcpc

 

på den proffeste typen "Super High Power (Laser Pump) Strobe Notes"

står det at den lagrer 1300w-s og at dette kan drepe 20 mennesker og det vil være en del igjen etter det også....

1300/20 = 65W-s

 

på en std billig type som i engangs kamara ser det ut til at de bruker ca 300-400uF og 275-330V

 

Energien som er lagret er (bruker max verdier)

E = (c*v^2)/2 => 330*330*0,0004/2 = 21,78W-s

Nære nok "Lethal" for min del...

 

Liten historie fra gamle dager.

Vi lekte med ca 0.1uF som vi dyttet i stikkontaktene på skolen...helt til jeg dyttet inn en 2uF og sikringen gikk en dag... blei mørkt i hele korridoren gitt.

Lenke til kommentar

men hva dere legger frem om strøm gjennom kroppen, er det tilfellet her da`?

 

 

slik jeg ser, så er det en pluss og en minus pol, og strømmen går gjennom motstanden og til pluss, og altså, når folk tar på dette/ kommer mellom de to punktene, så ledes vel strømmen bare gjennom huden som er mellom disse punktene?

 

punktene ligger trossalt helt nærme hverandre, og strømmen må ikke veien innom hjerte. Joda, vi styres av elektriske impulser, men blir hele systemet påvirket i stor nok grad til å skape hjerteflimmer?

 

 

edit_

 

og ja, jeg vet for lite på området.

Endret av genesis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...