Gå til innhold

Trump 2025

Melding lagt til av Uderzo,

Charlie Kirk (tilsynelatende) attentat: Dette er en tragisk hendelse, og uavhengig av hva man mener om personen, fortjener ingen å miste livet for sine meninger. Jeg oppfordrer alle til å vise respekt og omtanke i tråden, og ikke feire eller godte seg over det som har skjedd. La oss holde diskusjonen saklig og medmenneskelig.

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 hours ago, Ove38 said:

Nå kjenner ikke jeg noen transpersoner. Men det jeg ser av dem på nettet, så virker de i hvert fall veldig aggressive og fulle av hat.

Du må huske på at de du ser på nett er som regel aktivister. Og ofte er det slik at sosiale medier løfter frem de verste  eksemplene de kan, for alt handler om clickbait. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ove38 skrev (4 timer siden):

Nå kjenner ikke jeg noen transpersoner. Men det jeg ser av dem på nettet, så virker de i hvert fall veldig aggressive og fulle av hat.

Skal man ta hva man ser på nettet som indikator er det få grupper som kommer godt ut av det. 

• Liker 3
Skrevet
BamseMums80 skrev (2 timer siden):

Jeg kjenner også et par. De blir stadig verre med årene. Gikk i klassen med de fra barneskolen,hyggelige typer fram til sån ca midten av 20 årene. Nå småbarnsforeldre,og de fleste vil si normale utad. Men det er bare hat og ekstremt hat det går i. De er aktive i sosiale medier i lukkede grupper. Så man har tydeligvis forskjellige erfaringer. Det har vel også seg slik at den siste som finner ut at man er blitt en ekstemist er en selv.. Tror ikke dette er noe man bare bestemmer seg for å bli.

Jeg kjenner enkelte eletrikkere som er skikkelig lugubre og slibrige typer. Blir bare verre og verre også, nesten som de egger hverandre opp. 

Goes without saying, men blir ikke mer elektrisitet her i gården, foråsirreså.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

image.png.e4319b41d6dfea02a249082e0ab8c1ee.png

Guvernøren har allerede sendt en liten styrke med ekstra politi dit.

Gov. Lee to send 50 THP troopers to Memphis to combat crime

Fifty state troopers are on their way to Memphis to assist the Memphis Police Department with combating crime, Governor Bill Lee said Wednesday.

Gov. Lee said part of this "multi-phased" approach is "Operation Viper," a task force of local, state, and federal law enforcement that has already been targeting violent offenders and "made hundreds of arrests."

Skrevet
46 minutes ago, Griever said:

Jeg kjenner enkelte eletrikkere som er skikkelig lugubre og slibrige typer. Blir bare verre og verre også, nesten som de egger hverandre opp. 

Goes without saying, men blir ikke mer elektrisitet her i gården, foråsirreså.

Because sarcasm.. følte du deg truffet,så tar jeg den.

Skrevet
BamseMums80 skrev (10 minutter siden):

Because sarcasm.. følte du deg truffet,så tar jeg den.

Vet ikke hvorfor jeg skulle følt meg truffet. Det var bare et forsøk på tydeliggjøre hvor gjennomgående håpløs slik "logikk" er. 🤷‍♂️ Det sier fryktelig lite om en stor gruppe mennesker at du kjenner to kjipe.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Mye spekulasjoner rundt den antatte drapsmannen, men de fleste sier det er en 22 år gammel regnskapsfører som likte å jakte.

Faren er visstnok både en slags 'law-enforcer' og prest og det var han som kjørte sønnen til politiet... det er ikke veldig mye så langt som roper "gal transgender" og/eller liberal, men må jo ta alt med en klype salt så tidlig.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
3 minutes ago, Griever said:

Vet ikke hvorfor jeg skulle følt meg truffet. Det var bare et forsøk på tydeliggjøre hvor gjennomgående håpløs slik "logikk" er. 🤷‍♂️ Det sier fryktelig lite om en stor gruppe mennesker at du kjenner to kjipe.

Logikken er at flere en meg selv deler samme skremmende erfaringer. Å det kan jo virke som i hvertfall for meg at flere og flere bare blir mørkere og mørkere. Så om plutselig "de fleste" kjenner,eller vet om noen som går ned en mørk sti,så er jo det bekymringsverdig. Det er jo også mange som rett og slett blir skremt av både kommentarfelt og enkelte sosiale medier om dagen. Hatet er intenst. At du ikke ser det,eller opplever det slik er ikke opp til meg å avgjøre,men man må ta inn over seg at mange faktisk opplever tilstanden som truende.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Zork skrev (5 minutter siden):

Mye spekulasjoner rundt den antatte drapsmannen, men de fleste sier det er en 22 år gammel regnskapsfører som likte å jakte.

Faren er visstnok både en slags 'law-enforcer' og prest og det var han som kjørte sønnen til politiet... det er ikke veldig mye så langt som roper "gal transgender" og/eller liberal, men må jo ta alt med en klype salt så tidlig.

Han har kastet bort livet sitt i ung alder. Forøvrig spesielt å være regnskapsfører i en alder av 22.

Skrevet
Zork skrev (2 minutter siden):

Jeg liker ikke å dele antatte gjerningspersoner før det er mere tyngde bak påstanden.

Men kan du vise til denne skildringen?

Personen jeg har fått mest opp som antatt gjerningsperson sammenfatter ikke med det du skriver.

Da tenker jeg på personen 4chan tidlig pekte ut, som har laget musikk med tittel om Kirk sin død, og som tidligere har debattert Kirk. Og har identifisert seg som trans

Skrevet

Var en eldre mann en stund jeg fikk opp som gjerningsmannen. De seneste har vært den personen hen over snakker om. Denne som laget en sang som heter noe slikt som "Kirk dies at 31" eller noe slikt,som ble slettet kort tid etter drapet. 

Skrevet
Zork skrev (1 time siden):

Edit: Forøvrig nok en gang trump, som tydeligvis er pressetalsmann for denne saken nå, som kommer med nyheten.

Horribelt.😩

• Liker 1
Skrevet
7 minutes ago, mandodiao said:

Jeg liker ikke å dele antatte gjerningspersoner før det er mere tyngde bak påstanden.

Men kan du vise til denne skildringen?

Personen jeg har fått mest opp som antatt gjerningsperson sammenfatter ikke med det du skriver.

Da tenker jeg på personen 4chan tidlig pekte ut, som har laget musikk med tittel om Kirk sin død, og som tidligere har debattert Kirk. Og har identifisert seg som trans

Jeg vet ikke hvem 4chan har tidlig pekt ut, men det er altså pågrepet en navngitt person for mindre enn en time siden som ikke har vært i søkelyset før nå?

Informasjonen, i den grad det kan kalles det på så tidlig stadium, har jeg hovedsaklig fra https://www.reddit.com/r/news/comments/1nf30lv/suspect_in_charlie_kirks_killing_identified/

Skrevet
Zork skrev (5 minutter siden):

Ironifaktoren er i fri vekst. Ikke bare hadde FBI og myndighetene helt mislykket med å finne skytteren slik at de bad om hjelp, han hadde endog frivillig overgitt seg til dem i følge med hans far som er eks-politimann. Og hva? Jo, de er begge mormontroende. 

En normal hvit mann av middelklassestatus med begrensede jegererfaring - så normalt som mulig. Det er mulig at han i likhet med attentatmannen som hadde ønsket å drepe Trump, hadde "fått nok" som et resultat av den ukontrollerte polariseringen - og vil dermed drepe Kirk, som i øyne på alle har fremmet Trumps sak, vært en pådriver for den høyreekstremistiske aggressiviteten i hele tjue år mot den progressivliberale USA. Muligens også i hensikten om å utløse en borgerkrig. 

Hvis attentatmannen hadde stemt høyre eller er i et miljø med høyre holdninger, vil ironifaktoren eksplodere. 

Trump og hans gærningene vil drepe ham så snart som mulig, men selv om det er dødsstraff i delstaten Utah innbar ikke drapshandlinger automatisk dødsstraff, med tanke på at attentatmannen lot til å ha ren rullebånd, ikke lider av mentale forstyrrelser og ikke hadde ønsket annet enn å drepe en enslig mann han deretter prøvd å unngå ansvaret for. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
8 minutes ago, Kone said:

Horribelt.😩

Ja, i en lang rekke av absurde ting så er jo dette en av dem.

trump har garantert gitt klare ordrer om at han skal varsles først om alle store utviklinger i denne saken slik at han, som en lokal sladrekjerring med et saftig stykke sladder, får være den første som kommer løpende med nyheten.

• Liker 3
Skrevet (endret)
Zork skrev (2 minutter siden):

Ja, i en lang rekke av absurde ting så er jo dette en av dem.

trump har garantert gitt klare ordrer om at han skal varsles først om alle store utviklinger i denne saken slik at han, som en lokal sladrekjerring med et saftig stykke sladder, får være den første som kommer løpende med nyheten.

Uakseptert; det er IKKE hva en statsleder skal drive med. Og det er ikke eneste gang, han hadde gjentatte ganger grepet inn i forskjellige saker for å "stjele showet" for egen skyld. 

Endret av JK22
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Zork skrev (3 minutter siden):

Jeg vet ikke hvem 4chan har tidlig pekt ut, men det er altså pågrepet en navngitt person for mindre enn en time siden som ikke har vært i søkelyset før nå?

Informasjonen, i den grad det kan kalles det på så tidlig stadium, har jeg hovedsaklig fra https://www.reddit.com/r/news/comments/1nf30lv/suspect_in_charlie_kirks_killing_identified/

Ja der ser du. Der der er en annen.

Tredje personen som har blitt lansert som gjerningsperson.

Det er temmelig sykt at de er så hissige med å kaste navn ut til media

Skrevet
1 minute ago, JK22 said:

Ikke bare hadde FBI og myndighetene helt mislykket med å finne skytteren slik at de bad om hjelp

Ja, hvem skulle tro at det at trump sparket halve fbi for å ansette venner og bekjente i ledende stillinger isteden, skulle føre til at kvaliteten sank betraktelig der...

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
24 minutes ago, Folkflesk said:

Han har kastet bort livet sitt i ung alder. Forøvrig spesielt å være regnskapsfører i en alder av 22.

Jeg har litt vanskelig for å tro at det er så mange anti-fascistiske transkjønnede regnskapsførere på 22 år som kommer fra en mormonfamilie.

Men man vet jo aldri. Men akkurat nå tenker jeg at inngraveringen på kulene enten er fake news eller ment å villede politiet.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...