Gå til innhold

Formel 1 - 2025

Hvilket Team holder du med i 2025 sesongen?  

69 stemmer

1. 1. Hvilket Team holder du med i 2025 sesongen?

• Alpine
      1
    • Aston Martin
      3
    • Ferrari
      17
    • Haas
      1
    • Stake Sauber
      0
    • McLaren
      26
    • Mercedes-AMG
      4
    • Racing Bulls
      0
    • Red Bull Racing
      8
    • Williams Racing
      9
  2. 2. Kommer Mohammed bin Sulayems FIA styre til å bli sittende ut sesongen?

• Ja
      35
    • Nei
      34
  3. 3. Hvilket "best of the rest" team holder du med

• Alpine
      4
    • Aston Martin
      7
    • Haas
      2
    • Racing Bulls
      1
    • Williams Racing
      11
    • Stake Sauber
      2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Mye en kunne si om dette løpet, men alt ble overskygget over hvor ekstremt ræva feeden var i dag, hvem enn som bestemte hvilket kamera som skulle vises i world feeden iløpet av dette løpet burde fått en støvel i ræva og ut døra, ett av de mest frustrerende løpene jeg har sett 😅

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Skrevet

Litt spesielt å feire mesterskapet uten WDC lederen for teamet til stede ja, Oscar hadde vel media obligasjoner, men burde vel være mulig å vente til han var ferdig med disse. Ikke en spesielt good look. 

• Liker 1
Skrevet
wampster skrev (7 minutter siden):

Fikk ikke med meg det, men feiret de seieren i wdc uten Oskar tilstede?

ja

Evil-Duck skrev (2 minutter siden):

Litt spesielt å feire mesterskapet uten WDC lederen for teamet til stede ja, Oscar hadde vel media obligasjoner, men burde vel være mulig å vente til han var ferdig med disse. Ikke en spesielt good look. 

I fjor ventet de ganske lenge på Lando, i følge twitter.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Sjørøver skrev (22 minutter siden):

Synes synd på Piastri. Han er en verdig vinner i wdc, det er ikke mclaren. 

Syns han sutrer for mye nå. Stewards hadde sett på saken og alt var ok. Pure racing.

Endret av Jarmo
  • Liker 2
Skrevet
Sjørøver skrev (2 minutter siden):

ja

I fjor ventet de ganske lenge på Lando, i følge twitter.

Det er jo helt utrolig ! Håper Oscar vinner WDC og ikke feirer med teamet i så fall
Uspiselig å feire uten Oscar.

• Liker 2
Skrevet
Jarmo skrev (4 minutter siden):

Syns han sutrer for mye nå. Stewards hadde sett på saken og alt var ok. Pure racing.

Å kræsje inn i den andre føreren i teamet på første runde og potensielt skade ikke bare en, men begge bilene er kanskje "pure racing" men også toppen av idioti. I hvert fall ettersom Mclaren har sagt at det skal være "clean" racing dem i mellom.

• Liker 4
Skrevet (endret)
Jarmo skrev (13 minutter siden):

Om man ser isolert på løpet, ja, han sutrer. Om man ser på sesongen og swappen etter et dårlig pit stop, nei.

Edit: Jeg synes også tabbekvoten til Norris er brukt opp. Han holdt på å ta ut begge bilene tidligere, men tok bare ut seg selv. Han kunne tatt ut begge bilene nå også. 

Endret av Sjørøver
  • Liker 2
Skrevet
wampster skrev (6 minutter siden):

Å kræsje inn i den andre føreren i teamet på første runde og potensielt skade ikke bare en, men begge bilene er kanskje "pure racing" men også toppen av idioti. I hvert fall ettersom Mclaren har sagt at det skal være "clean" racing dem i mellom.

https://www.formula1.com/en/latest/article/norris-and-piastri-share-their-views-after-mclaren-pair-make-contact-on.2LMRp6ccZKyNjk82Xhd9WK

Skrevet (endret)

Jeg er bare gla at vi trolig fra nå av får se en litt annen mer rakrygget Piastri de siste rundene av mesterskapet, papaya rules be damned 😁 

Endret av Evil-Duck
  • Liker 4
Skrevet (endret)
Evil-Duck skrev (9 timer siden):

Jeg er bare gla at vi trolig fra nå av får se en litt annen mer rakrygget Piastri de siste rundene av mesterskapet, papaya rules be damned 😁 

Ja, blir spennende helt til slutt, tipper jeg. Men mye kan skje. En DNF eller DQ er nok til ødelegge mye.

Endret av Jarmo
Skrevet
wampster skrev (3 timer siden):

Han krasjet inn i Verstappen som plutselig hadde fryktelig lav hastighet ved apex. Den krasjen førte til at han gikk inn i Oscar igjen.

Men uansett, om Oscar skal holdes igjen fordi det var "litt vel nære" så skal denne dømmes likt. Det gjorde den ikke, de roter fælt nå synes jeg. Med samme papaya rules skal Piastri slippes forbi imo. Mulig de har en egen avtale rundt lap 1.

For meg så det ut som en racing incident, noe som dessverre oppstår som følge av kaoset under første runde. 

• Liker 1
Skrevet
  • En ekte Formel 1-bil, Jordan 198, befinner seg i Norge, eid av Per Henrik Skjolden.
  • Bilen, kjent fra 1998-sesongen, vant Belgia Grand Prix med Damon Hill som sjåfør.
  • Skjolden har kjørt bilen både i Ungarn og på norske baner, med dens imponerende 600 hestekrefter

https://www.tv2.no/broom/nar-denne-startes-hores-det-i-hele-askim/18129349/?fbclid=IwY2xjawNQ0QRleHRuA2FlbQIxMQABHmRXffNpgOGpRTPuTjcsjsG8tdtF7E2zvr58bP9RK3f1HHAlCHkuZW11JvYE_aem_gMjelsWjuRW8YEg7-yL5dQ

Skrevet
Evil-Duck skrev (På 6.10.2025 den 12.30):

Det tviler jeg sterkt på, han har jo bare sagt "OK" til alt dette hele veien. Synes du den forbikjøringen var over grensen og det burde blitt utdelt straff? 

Skrevet
DrAlban3000 skrev (4 minutter siden):

. Synes du den forbikjøringen var over grensen og det burde blitt utdelt straff? 

Nei på ingen måte en forbikjøring som bør straffes av dommerne/FIA, det var en mesterlig forbikjøring av Norris jeg gjerne skulle ønske vi fikk se mer av denne sesongen mellom de 2 WDC konkurentene. Men i kontekst av papaya rules som Mclaren kaller det burde kanskje en team ordre om å bytte posisjon være på sin plass, noe vi for  en gangs skyld virker til å være enige i.

Men jeg har jo gjort min mening av papaya rules kjent tidligere så i utgangspunktet er jo ingen innblanding fra teamet det jeg faktisk ønsker. Nå har teamet fått sin WCC så jeg håper egentlig at de blir mer hands off fremover og lar Norris og Piastri kjempe seg imellom uten at teamet skal begynt å blande seg inn på grunn av trege pitstops eller andre faktorerer førerene selv ikke har noe kontroll over.

Skrevet

Det hadde vært kult å kvitte seg med Papaya rules nå, det ser ut til å lage mye negativitet og kjipe situasjoner for seerne. 

De har egne regler for første runde, noe Lando fikk smertelig erfare Monza 2024. Hadde ikke Lando gått av racing linja der hadde det blitt kollisjon. Han ble forbanna og klagde akkurat slik Oscar gjorde nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...