Gå til innhold

På tide med ny programleder i «Debatten»?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sjørøver skrev (2 minutter siden):

Det blir neppe bedre med ny programleder. Tror også han ønsket dette selv basert på egne uttalelser. 

En fornuftig fremgangsmåte for å unngå fremtidig gjensidig skittentøyvask og for å sikre sin egen integritet/optimisme.

Et vesentlig moment i den utstrakte bruken av sluttpakker for profilerte personer.

Skrevet
Vokteren skrev (10 timer siden):

Endelig tar beslutningstagerne til fornuft og bytter ut Solvang:

https://www.vg.no/rampelys/i/Gyzrjx/nrk-fredrik-solvang-slutter-i-debatten

Tiden var overmoden for en ny og bedre egnet programleder….

Tror Solvang kunne fortsatt om han selv ønsket. "Byttet ut" indikerer at de har noen andre som er klare til å ta over. Hvis jobben er så krevende som Solvang selv har indikert, tror jeg et spennende valg kunne vært om man fikk inn to programledere, helst to med komplementære egenskaper som kan skape større dynamikk i forberedelser og øke kvaliteten på selve debatten. Og så må de bare slutte med å lage rene intervjuprogrammer så lenge det heter Debatten. Du driver ikke restaurant hvis du ikke selger mat i åpningstiden!

• Liker 1
Skrevet

Hvem er bedre egnet? Jeg tror sjangsen er større for at det blir noen mindre egnet. Fingre og tær krysset for at jeg tar feil.

• Liker 1
Skrevet
bo1e skrev (1 time siden):

Hvem er bedre egnet? Jeg tror sjangsen er større for at det blir noen mindre egnet. Fingre og tær krysset for at jeg tar feil.

Helt uenig.
Etter Solvangs mange fadeser (hvor noen er omtalt i denne tråden), vet ledelsen hva man trenger og ikke.

Direktesendt debatt er ikke for hvermansen, men nye skarpskodde debattledere er ikke mangelvare.
Mitt inntrykk er at Solvang har blitt altfor høy på seg selv etter at han ble kvotert inn

Skrevet (endret)

Har du forslag til kandidater? Antar det ikke blir et totalt ukjent fjes. Heller en omrokering internt. Eller? Solvang kom fra dax18 såvidt jeg vet.

Endret av bo1e
Skrevet
bo1e skrev (17 timer siden):

Har du forslag til kandidater? Antar det ikke blir et totalt ukjent fjes. Heller en omrokering internt. Eller? Solvang kom fra dax18 såvidt jeg vet.

Det finnes mange revolverjournalister i de fleste mediahus, så det skal ansettelsesrådet få lov til å avgjøre.

Vi får bare håpe ansettelsen ikke blir skjemmet av overkorrekte kvoteringsregler som ødelegger for sakligheten, skarpheten, integriteten og autoriteten. Det er altfor mange maktpersoner som slipper for lett unna.

Skrevet

Hva er egentlig denne mostanden mot Solvang egentlig? Hva går det ut på? Genuint interessert i å høre et godt argument. Synes han har vært glimrende. 

Kan jeg få velge,så ønsker jeg Erlend Mørch i rollen. En som er svært god til å intervjue,er smart og kan stille gode spørsmål. En som ikke har vist noe veldig bias til noen politisk side.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...