Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Bekjempe mus med gift vs. feller

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Så i VG at en hadde tatt mange mus med «Multikvitt» fra Europris til 1199 kroner. 15 mus på 5-6 timer var vist rekorden (med peanøttsmør som åte).

Endret av Svein M
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dårlig efaring med victor elektrisk musefelle til over 1500 kr. Svært kort levetid på denne, kunne trolig levert den inn på garanti men gadd ikke mer. Gamle trefeller funker best. Men bør bindes fast med tau eller ekstra vekt, ellers kan mus dra den med seg. 

Skrevet

Vi har også multikill.

Både god og dårlig erfaring. Den har tatt 8 mus så langt på 2 uker. Peanøttsmør...

Men så opplevde jeg at de lå en fortsatt levende mus i skuffen, som spiste på de andre døde musene... 

Så tror batteri må byttes nokså hyppig. Skulle ønske de hadde en faststrøm versjon.

Skrevet (endret)

Liten oppdatering, kaviar funket mye bedre en salami. Noen av dyra er dog for store til at den tar livet av dem, og da vil jeg heller ha noe som tar dem umiddelbart. Blir kjøp av rapp i morgen.

Angående sikring mot mus, det hadde helt sikkert vært mer optimalt å hindre dem i å komme inn, mistenker at utbygger har slarket med musesikring. Sammeie med 10 leiligheter, kun min leilighet på ene enden der det kommer inn eller har vært antydning til mus, og usikker på om det er økonomi i sameiet for å utbedre dette nå, uten å få påslag på fellesutgifter. Vil helst unngå det.

Edit* Har tatt en 5-6 stk nå i ettermiddag, får høre ila natta om det blir stille. 👍🥳

Endret av Duriello
Leif og tilleggsinfo
Skrevet

Bruker Rapp feller og peanøttsmør som åte. Har prøvd mange varianter av feller, alt fra gammeldagse feller til Victor Multikill. Det er ingen over og ingen ved siden av Rapp. 

Victor Multikill funker jo forsåvidt greit så lenge man husker å sjekke for fangst, men prisen er altfor høy siden man kan få 30-40 Rapp for samme prisen. 

Skrevet
Duriello skrev (15 timer siden):

Liten oppdatering, kaviar funket mye bedre en salami. Noen av dyra er dog for store til at den tar livet av dem, og da vil jeg heller ha noe som tar dem umiddelbart. Blir kjøp av rapp i morgen.

Angående sikring mot mus, det hadde helt sikkert vært mer optimalt å hindre dem i å komme inn, mistenker at utbygger har slarket med musesikring. Sammeie med 10 leiligheter, kun min leilighet på ene enden der det kommer inn eller har vært antydning til mus, og usikker på om det er økonomi i sameiet for å utbedre dette nå, uten å få påslag på fellesutgifter. Vil helst unngå det.

Edit* Har tatt en 5-6 stk nå i ettermiddag, får høre ila natta om det blir stille. 👍🥳

Har du sånn litt anelse hvor de kan komme inn? Som regel er det på kjøkken/bad hvor rør kommer inn. Der kan du bruke stålull og fugemasse rundt der rørene kommer inn i huset. 

Her er en video som jeg anbefaler. Min mor slet med muse problemer, og det tok litt tid før vi fant ut hvor de kom inn. Med sporingsgele og UV lys så fant vi endelig ut av det. 

• Liker 1
Skrevet
TheKims skrev (Akkurat nå):

Har du sånn litt anelse hvor de kan komme inn? Som regel er det på kjøkken/bad hvor rør kommer inn. Der kan du bruke stålull og fugemasse rundt der rørene kommer inn i huset. 

Her er en video som jeg anbefaler. Min mor slet med muse problemer, og det tok litt tid før vi fant ut hvor de kom inn. Med sporingsgele og UV lys så fant vi endelig ut av det. 

Skal ta noen runder for å finne ut hvor de kommer inn ja, har noen mistanker, og rør inn på kjøkken er definitivt ett av stedene. 👍

Takk for tips, skal se video så fort jeg får tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...