Tussi Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar (endret) Artig dette her, Hamas gjemte seg blant sivile, og hele verdens øyne var rettet mot Gaza. Kurdiske soldater ofrer livet for å redde og beskytte sivilbefolkningen, og verden har snudd øyne bort Hva skal til? Skal man be Israel bombe kurderne så de endelig får litt sympati og oppmerksomhet? No jews no news, det stemmer virkelig! Endret 20. januar av Tussi 5 1
Atib Azzad Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar 2 hours ago, Tussi said: Artig dette her, Hamas gjemte seg blant sivile, og hele verdens øyne var rettet mot Gaza. Kurdiske soldater ofrer livet for å redde og beskytte sivilbefolkningen, og verden har snudd øyne bort Hva skal til? Skal man be Israel bombe kurderne så de endelig får litt sympati og oppmerksomhet? No jews no news, det stemmer virkelig! Jeg er helt enig i at det såkalte vesten feiler i å involvere seg i kurdernes kamp, det såkalte vesten svikter dem gang på gang, lar dem alliere seg med dem et øyeblikk, for så å forsvinne i det neste, det er skammelig. Akkurat hvorfor har jeg ikke noe godt svar på, men det er likevel i såkalte pro Palestina kretser at jeg hører mest snakk om andre katastrofer også, inkludert kurdernes kamp, den jødehaterkonspirasjonen din er ikke til hjelp for noen.
Ballalaika Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar Atib Azzad skrev (1 time siden): Jeg er helt enig i at det såkalte vesten feiler i å involvere seg i kurdernes kamp, det såkalte vesten svikter dem gang på gang, lar dem alliere seg med dem et øyeblikk, for så å forsvinne i det neste, det er skammelig. Akkurat hvorfor har jeg ikke noe godt svar på, men det er likevel i såkalte pro Palestina kretser at jeg hører mest snakk om andre katastrofer også, inkludert kurdernes kamp, den jødehaterkonspirasjonen din er ikke til hjelp for noen. Hva gjør de? 2 1
Tussi Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar (endret) Atib Azzad skrev (2 timer siden): Jeg er helt enig i at det såkalte vesten feiler i å involvere seg i kurdernes kamp, det såkalte vesten svikter dem gang på gang, lar dem alliere seg med dem et øyeblikk, for så å forsvinne i det neste, det er skammelig. Akkurat hvorfor har jeg ikke noe godt svar på, men det er likevel i såkalte pro Palestina kretser at jeg hører mest snakk om andre katastrofer også, inkludert kurdernes kamp, den jødehaterkonspirasjonen din er ikke til hjelp for noen. Vel, de er ikke her ihvertfall, og ikke på face heller. Så det er ikke uten grunn at man tenker slik, ihvertfall når en ser forskjellen på offisielle reaksjoner og mediereaksjoner. Det er faktisk en ekstrem forskjell i reaksjon, og det må det faktisk være lov å påpeke. At det første innlegget fra deg var for å påpeke mine konspirasjoner sier jo også litt. Hvor er disse menneskene som støtter palestinerne og kurderne? Jeg ser dem ikke. Og legg merke til at jeg kritiserer Israel.også her. Men min tillit til media er ytterligere svekket, det handler ikke bare om hva man skriver, men hva man ikke skriver sier like mye. Og når man først skriver noe er det kun fokus på noen ting f els IS-fanger, ingen nevner kurdere som blir halshugget av disse reformerte jihadistene, fullstendig moralsk kollaps Har du hørt et eneste ord fra EBE? Jeg har mine ord i behold Endret 20. januar av Tussi 2 2
Atib Azzad Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar 17 hours ago, Tussi said: Vel, de er ikke her ihvertfall, og ikke på face heller. Så det er ikke uten grunn at man tenker slik, ihvertfall når en ser forskjellen på offisielle reaksjoner og mediereaksjoner. Det er faktisk en ekstrem forskjell i reaksjon, og det må det faktisk være lov å påpeke. At det første innlegget fra deg var for å påpeke mine konspirasjoner sier jo også litt. Hvor er disse menneskene som støtter palestinerne og kurderne? Jeg ser dem ikke. Og legg merke til at jeg kritiserer Israel.også her. Men min tillit til media er ytterligere svekket, det handler ikke bare om hva man skriver, men hva man ikke skriver sier like mye. Og når man først skriver noe er det kun fokus på noen ting f els IS-fanger, ingen nevner kurdere som blir halshugget av disse reformerte jihadistene, fullstendig moralsk kollaps Har du hørt et eneste ord fra EBE? Jeg har mine ord i behold Det jeg sier er at de eneste plassene jeg hører kurdernes sak tatt opp utenfor forum som frekventeres av hovedsakelig kurdere er aktivistmiljøer, Abbas er også det første statsoverhodet til å besøke Kurdistan. [...]Kurdistan Region President Massoud Barzani described the even as "an historical day for the two brotherly and persecuted nations." Barzani said the Kurdish people will always remember that the Palestinian Authority President Mahmoud Abbas was the first Arab leader to visit the Kurdistan Region. Hvorfor engasjementet ellers er så fraværende har jeg ikke noe godt svar på, uten at jeg tilskriver meg konspirasjonen om at fokuset på Israel skyldes at det er jøder som begår overgrep. Hadde den vestlig støttede nykolonistaten latt vær å stadig vokse og presse ut naboen sin, tror jeg mediadekningen hadde dempet seg, kanskje er det vesten skammer seg over å bruke og dumpe kurderne så vilkårlig for sine varierende motiver i Syria? Jeg er enig i at forskjellen i pressedekning er enorm, og at parameterne for hva som kalles nyheter og lignende ikke er sammenhengende, det såkalte vestens selektive interesse er skamfull, samtidig som jeg er glad for at den klarer å opprettholde en halvinteresse for Palestinernes sak, og drømmer om at dette fokuset vil bli større, fremfor å sette dette fokuset opp mot tilsvarende saker som burde hatt dekning, gjerne med en agenda om å fjerne fokuset på Israel, fremfor å øke bredden av dekning. Jeg har i stor grad gått bort fra å diskutere så betente temaer her inne, jeg orker ikke hvordan denne andre brukeren oppfører seg, som er hensikten hens antar jeg, så godt jobbet. 1
Tussi Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar Atib Azzad skrev (1 minutt siden): kanskje er det vesten skammer seg over å bruke og dumpe kurderne så vilkårlig for sine varierende motiver i Syria? Ja, det burde man. Jeg sitter ihvertfall her med en enorm avmaktsfølelse og en følelse av dyp, dyp skam på vegne av våre ledere. 1
Atib Azzad Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar 1 minute ago, Tussi said: Ja, det burde man. Jeg sitter ihvertfall her med en enorm avmaktsfølelse og en følelse av dyp, dyp skam på vegne av våre ledere. Det er en svært gjennomgående følelse for alle som driver med aktivisme. Jeg håper du lykkes i å snu følelsen din til nyttig handling fremfor å la den svelge deg. 1
Atib Azzad Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar Andam Aziz, talsperson for Kurdisk demokratisk samfunnssenter, har etter flere dager med mobilisering vært på stortinget og snakket med Marian Hussein, som kaller situasjonen en eksistensiell krise som lover å følge opp saken og ta opp situasjonen med regjeringen og be Norge om å gjøre mer for å stoppe angrepene på Rojava. Med forbehold om det jeg sier er noe unøyaktig, det er andrehåndsinformasjon. Det er demonstrasjon idag 22.01 foran stortinget, 16-17. 1
DukeNukem3d Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar Ballalaika skrev (På 20.1.2026 den 20.27): Hva gjør de? Absolutt ingenting. Ikke engang går de og skriker slagord i gatene 1
Atib Azzad Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar 1 hour ago, DukeNukem3d said: Absolutt ingenting. Ikke engang går de og skriker slagord i gatene Hvorfor i alle dager skulle du da ønske flere møtte opp til demonstrasjoner hvis du mener det ikke har noen hensikt?
Tussi Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar Atib Azzad skrev (2 timer siden): Ja, jeg har sett SV og Rødt er aktive nå, endelig, og veldig bra! Venter fortsatt på drar fra EBE som Rødt stilte for en uke siden...
Tussi Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar Ikke trygge i Europa engang https://www.nettavisen.no/nyheter/seks-saret-i-knivangrep-mot-kurdisk-demonstrasjon-i-antwerpen/s/5-95-2840244 1 1
Morromann Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar (endret) Da kan vi vente oss en mer usikker sikkerhetssituasjon for Europa nok en gang, og sikkert verre enn noensinne når det ikke lenger er noen til å bekjempe terroristene. Tvert imot; vestlige land gir nå bistand til terrorister som ønsker å utføre terror mot oss og som slakter ned de som har gjort mest for å forsvare seg mot disse terroristene. Om noen; uansett og hvem som helst skulle gå til invasjon av Syria for å stanse terrorregimet vil jeg støtte det 100%, uansett hvem som gjør det. Endret 23. januar av Morromann 2
Tussi Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Morromann skrev (2 timer siden): Da kan vi vente oss en mer usikker sikkerhetssituasjon for Europa nok en gang, og sikkert verre enn noensinne når det ikke lenger er noen til å bekjempe terroristene. Tvert imot; vestlige land gir nå bistand til terrorister som ønsker å utføre terror mot oss og som slakter ned de som har gjort mest for å forsvare seg mot disse terroristene. Om noen; uansett og hvem som helst skulle gå til invasjon av Syria for å stanse terrorregimet vil jeg støtte det 100%, uansett hvem som gjør det. En av grunnleggerne av YPG har sagt klat fra at neste gang vesten trenger noen, så vil ikke kurderne stille opp. Og det er fullt forståelig! 1
Morromann Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Tussi skrev (13 minutter siden): En av grunnleggerne av YPG har sagt klat fra at neste gang vesten trenger noen, så vil ikke kurderne stille opp. Og det er fullt forståelig! Våre egne politikere er medskyldige i dette sviket mot kurderne. Støre, Barth Eide....som hadde hjertelig møte med terroristen Jolani og på vegne av skattebetalerne lovet pengegaver til disse terroristene. Vel, jeg fordømte dette fra dag 1. Jeg hverken feiret eller jublet da disse terroristene tok makten slik mange andre gjorde. Var det virkelig noen som i fullt alvor som visste hvem HTS var som innerst inne trodde at disse terroristene planla å starte et multikulturelt demokrati i Syria? Hvem kan med hånden på hjertet si at de trodde det? Hvem kan med hånden på hjeret, journalister og politikere si at de TRODDE på dette? Nå tier de. Skammens taushet. 2
Tussi Skrevet 25. januar Skrevet 25. januar (endret) 4 barn har fryst ihjel og 2 barn dødd av mangel på.oksygen etter at myndighetene har fjernet strømforsyningen til Kobani, der det er vinter og kuldegrader, folk smelter snø for å få drikkevann ifølge det som legges ut på fb. Det kommer likevel ut informasjon og videoer Da dette skjedde i Gaza ble alt informert om i norske medier. I Kobani, ingenting i norske medier Noen er åpenbart mer verdt enn andre... Det slipper heller ikke inn mat,vann medisiner eller tepper. Byen er fullstendig isolert, og det skal befinne seg 500 000mennesker der etter at folk fra landsbyene har flyktet inn etter massakre i landsbyene rundt. Verden er taus Edit: meldes nå at en konvoy med nødhjelp skal ha kommet frem. Endret 25. januar av Tussi 3
Tussi Skrevet 27. januar Skrevet 27. januar https://www.dagbladet.no/nyheter/dolk-i-ryggen/84066894 Ett fint innlegg 1
0ter Skrevet 27. januar Skrevet 27. januar (endret) 2 hours ago, Tussi said: https://www.dagbladet.no/nyheter/dolk-i-ryggen/84066894 Ett fint innlegg Henry Kissinger advara mot ein liknande situasjon i Vietnam: "It may be dangerous to be America's enemy, but to be America's friend is fatal". I tida etterpå finst det mange eksempel der frasen passar, ikkje minst i Midt-Østen. Kurderane har vore spesielt utsatt, dei blei forrådt etter den første Irak-krigen i 1991, når dei hadde blitt oppfordra til å reise seg mot Saddam. Tusenvis blei drept og over ein million måtte flykte frå Irak. Dei blei igjen forrådt i 2017 når USA lot det nye styret i Baghdad ta Kirkuk, etter at kurderane hadde vore svært nyttige for å ta over Nord-Irak frå Hussein-regjeringas styrkar. Det høyrer sjølvsagt òg med til historia at USA på eit tidspunkt støtta Saddam Hussein. Kurderane i Syria veit sjølvsagt godt at USA og NATO er upålitelige, men om ein er tiggar kan ein ikkje vera kresen. Endret 27. januar av 0ter 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå