Gå til innhold

BMW i4 M50/edrive40 tråden!

Bjerknez

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
MiamiUltras skrev (4 minutter siden):

Punkterte midt på Hardangervidda med M50en, Bilen ble tauet til Bilia ved hjelp av BMW Veihjelp. Nå prøver Bilia å rane meg for 21000kr for 4 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 dekk, kan kjøpes på nett og fraktes landet rundt for 11000kr, virkelig gøy opplevelse!

Er veldig dårlig utvalg på dekk med 99+ laste indeks i 255/35 r20, er kun de originale sjerne merket Asymmetric 5 som har det, tenkte Continental SportContact 7 men de har kun 97, vurderer å bare gå opp 10mm bredere bak til 265.

IMG_2131.jpeg

IMG_2151.jpeg

Bytt fra 20" 245/255 35 profil til 19" 245/255 40 profil. Jeg har akkurat gjort det. Utvalget dekk blir helt av en annen verden med 99/100 og 102 load indeks.

Du trenger kun å bytte to dekk samme aksling.
Det er ikke engang samme rulleomkrets på foran og bak med helt nye dekk.

Endret av Syar-2003
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
MiamiUltras skrev (25 minutter siden):

Punkterte midt på Hardangervidda med M50en, Bilen ble tauet til Bilia ved hjelp av BMW Veihjelp. Nå prøver Bilia å rane meg for 21000kr for 4 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 dekk, kan kjøpes på nett og fraktes landet rundt for 11000kr, virkelig gøy opplevelse!

Er veldig dårlig utvalg på dekk med 99+ laste indeks i 255/35 r20, er kun de originale sjerne merket Asymmetric 5 som har det, tenkte Continental SportContact 7 men de har kun 97, vurderer å bare gå opp 10mm bredere bak til 265.

IMG_2131.jpeg

IMG_2151.jpeg

Du må også gjøre Bilia oppmerksom på at du har BMWs dekkgaranti (dekkforsikring) som dekker bytte av dekk ved punktering uten kostnad for dekk.

BMW DEKKFORSIKRING. 

/content/dam/bmw/marketNORDICS/bmw_no/Campaigns/2018/wheels/rims-wheels-L-890x501.jpg

Opp till 100% erstatning.

Med BMW Dekkforsikring får du opptil 100% kompensasjon for kostnadene ved å kjøpe et nytt dekk i forbindelse med en forsikringssak*.

Garantien gjelder i 36 måneder ved kjøp en ny BMW med registreringsdato fra 01.03.2020, ved kjøp BMW-godkjente hjul eller dekk. Perioden regnes fra kjøpsdatoen hos en autorisert BMW-forhandler. Forsikringen gir 100% dekning det første året, 75% i det andre året og 50% i det tredje året.

Med denne forsikringen kan du kjøre videre med bevisstheten om at du vil få kompensasjon for dekkene dine i tilfelle et uhell, og kan glede deg over de BMW-godkjente dekkene dine i lang tid.

* Kontakt en autorisert BMW Serviceverksted for fullstendige vilkår.

Endret av Syar-2003
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Viktig å gjøre en claim på dette med en gang. Så forhandler gjør claim videre.
Det er BMW Norge som står for denne forsikringen sammen med Allianz insurance.

Man har også en mobilitetsforsikring. Som gjør at utlegg for videre reise dekkes og eventuelt leiebil. Man må ta det via bmw veihjelp.

Endret av Syar-2003
  • Liker 2
Skrevet (endret)
24 minutes ago, Syar-2003 said:

Du må også gjøre Bilia oppmerksom på at du har BMWs dekkgaranti (dekkforsikring) som dekker bytte av dekk ved punktering uten kostnad for dekk.

BMW DEKKFORSIKRING. 

/content/dam/bmw/marketNORDICS/bmw_no/Campaigns/2018/wheels/rims-wheels-L-890x501.jpg

Opp till 100% erstatning.

Med BMW Dekkforsikring får du opptil 100% kompensasjon for kostnadene ved å kjøpe et nytt dekk i forbindelse med en forsikringssak*.

Garantien gjelder i 36 måneder ved kjøp en ny BMW med registreringsdato fra 01.03.2020, ved kjøp BMW-godkjente hjul eller dekk. Perioden regnes fra kjøpsdatoen hos en autorisert BMW-forhandler. Forsikringen gir 100% dekning det første året, 75% i det andre året og 50% i det tredje året.

Med denne forsikringen kan du kjøre videre med bevisstheten om at du vil få kompensasjon for dekkene dine i tilfelle et uhell, og kan glede deg over de BMW-godkjente dekkene dine i lang tid.

* Kontakt en autorisert BMW Serviceverksted for fullstendige vilkår.

5 minutes ago, Syar-2003 said:

Viktig å gjøre en claim på dette med en gang. Så forhandler gjør claim videre.
Det er BMW Norge som står for denne forsikringen sammen med Allianz insurance.

Har 861M felger med 245/45 r19 på vintersettet, er dessverre ekstremt fornøyd med hvordan bilen ser ut med 20" M- Performance Night Gold felgene, var også fornøyd med Asymmetric 5 dekkene så er ikke helt krise, Bilen ble utlevert av Bavaria, og felg & dekk settet ble kjøpt i etter tid gjennom bmw.no. Takk for tipset, kontakter BMW på mandag for å høre, er over 24 måneder siden jeg kjøpte felgene og dekkene så er sikkert ikke mye men får se.

IMG_1552.jpeg

Endret av MiamiUltras
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Ut av interesse hvor langt har du kjørt på dekkene? Har samme felger og dekk selv kjøpt i fjor sommer så er på min andre sesong, så er litt spent på holdbarheten. Og forøvrig samme bil i samme farge, du har god smak :p 

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Skrevet
MiamiUltras skrev (1 minutt siden):

Har 861M felger med 245/45 r19 på vintersettet, er dessverre ekstremt fornøyd med hvordan bilen ser ut med 20" M- Performance Night Gold felgene, var også fornøyd med Asymmetric 5 dekkene så er ikke helt krise, Bilen ble utlevert av Bavaria, og felg & dekk settet ble kjøpt i etter tid gjennom bmw.no. Takk for tipset, kontakter BMW på mandag for å høre, er over 24 måneder siden jeg kjøpte felgene og dekkene så er sikkert ikke mye men får se.

IMG_1552.jpeg

Dekkforsikringen dekker 75% av kostnad andre året og 50% det tredje året.
Du skal på ingen måte ha et utlegg på 21.000,- om Night Gold hjulsettet var kjøpt hos BMW eller en aut. forhandler.

Skrevet
1 minute ago, Evil-Duck said:

Ut av interesse hvor langt har du kjørt på dekkene? Har samme felger og dekk selv kjøpt i fjor sommer så er på min andre sesong, så er litt spent på holdbarheten. Og forøvrig samme bil i samme farge, du har god smak :p 

Er ikke sånn 100% sikker på hvor mange KM, bilen har totalt 46000 km, med det absolutt meste av kjøringen på sommerdekkene. Var på 2 turer i Europa med bilen i fjor sommer, inkl. autobahn og masse gøy kjøring. Bilia sa at dekkene fortsatt har rundt 3mm dybde, så synes virkelig at de holder veldig bra.

• Liker 1
Skrevet
8 minutes ago, Syar-2003 said:

Dekkforsikringen dekker 75% av kostnad andre året og 50% det tredje året.
Du skal på ingen måte ha et utlegg på 21.000,- om Night Gold hjulsettet var kjøpt hos BMW eller en aut. forhandler.

Ja, 21866kr er helt uaktuelt. Jeg kan få 4-stjernemerkede dekk levert for 11000 kr. Sjekker hva forsikringen sier også.

IMG_0056.png

Skrevet (endret)

Goodyear Eagle F1 Asymetric 5  i 20" 245/35 pg 255/35 * merket (BMW) koster ca 2800,- eks mva hos Delticom DE (leverandør til dekkonline)
Men ved en punktering trenger du ikke fire nye dekk. Ved mye slitasje på det punkterte kan det være du trenger begge på samme aksling.

Endret av Syar-2003
Skrevet

Ettersom det etterlyses bilder så kan jeg vel legge ut ett bilder fra fjorårets sommersesong som jeg tror jeg ikke har postet, fra når jeg og noen kompiser var på tur med 3 biler fra vidt forskjellige generasjoner :p. Har ikke helt fått ræva i gir for året når det kommer til bil, litt for mye husprosjekt og litt for lite bilkos om dagen 🥲

DSC01867-Enhanced-NR.thumb.jpg.2cd8de4f80a34230a39d4c57cec5488d.jpg

• Liker 2
Skrevet (endret)
14 minutes ago, Syar-2003 said:

Goodyear Eagle F1 Asymetric 5  i 20" 245/35 pg 255/35 * merket (BMW) koster ca 2800,- eks mva hos Delticom DE (leverandør til dekkonline)
Men ved en punktering trenger du ikke fire nye dekk. Ved mye slitasje på det punkterte kan det være du trenger begge på samme aksling.

Ja, det var bare venstre front som punkterte; dekkene har gått mange KM. Får se om jeg kun erstatter begge front eller tar alle 4 når jeg først driver på.

IMG_1579.jpeg

Skjermbilde 2025-05-18 004616.png

Endret av MiamiUltras
  • Liker 1
Skrevet

BMW Charging og fornyelse av ladekort.

Jeg har ladekort fra BMW Charging. Når jeg kjøpte bilen, så sa selger at ladekortet måtte fornyes etter et år, nå må ladekortet mitt snart fornyes, men jeg finner ikke ut hvordan dette gjøres.

Sender BMW Charging ut E-post med varsel om fornying? Jeg finner ingen opplysninger om dette på BMW Charging sine nettsider om hvordan jeg skal fornye ladekortet?

Er det noen her som har fornyet ladekortet, og kan dele sine erfaringer om hvordan det gjøres?

Skrevet
Ayrton skrev (15 minutter siden):

BMW Charging og fornyelse av ladekort.

Jeg har ladekort fra BMW Charging. Når jeg kjøpte bilen, så sa selger at ladekortet måtte fornyes etter et år, nå må ladekortet mitt snart fornyes, men jeg finner ikke ut hvordan dette gjøres.

Sender BMW Charging ut E-post med varsel om fornying? Jeg finner ingen opplysninger om dette på BMW Charging sine nettsider om hvordan jeg skal fornye ladekortet?

Er det noen her som har fornyet ladekortet, og kan dele sine erfaringer om hvordan det gjøres?

Du kan sende e-post eller ringe nummer du finner på denne siden.

https://support.bmw-public-charging.com/hc/nb-no/articles/17831731730833-Kan-jeg-bruke-det-gamle-ladekortet-mitt-til-den-nye-kontrakten-min

Skrevet

Greia er ikke ladekortet isolert sett utgår. 
Når du inngår en kontrakt/ avtale så knyttes denne til EN bil (VIN nummer). 
Ladekortet ditt knyttes deretter til den kontrakten for det spesifikke VIN nummeret.

Så lenge du har samme bilen og gratis flex eller mnd betalte active kontrakt (som løper inntil du sier opp) trenger du ikke nytt ladekort.

Skrevet (endret)

Du kan bestille nytt ladekort hvis du logger inn på BMW Charging. 

Logg inn, trykk på navnet ditt øverst og klikk på "kontrakter". Der kan du administrere kortet samt bestille nytt. Jeg sjekket nettopp. 

Endret av Bjerknez
Skrevet
Bjerknez skrev (5 minutter siden):

Du kan bestille nytt ladekort hvis du logger inn på BMW Charging. 

Trenger ikke nytt kort, men forlengelse av kontrakten.

Skrevet
Ayrton skrev (2 minutter siden):

Har sendt E-post til [email protected], men får ikke noe svar.

Det kan ta en uke før du får svar på epost.
Ring support nummeret 47 63 79 18 03 i åpningstiden 08:00 - 20:00

Ellers så løser man dette med selvhjelp på dems web portal . Lade kontrakt , knytte kort , bestille nytt kort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...