GĂ„ til innhold
SpĂžrsmĂ„l om bil og motor? Still spĂžrsmĂ„l her ×

Outlander starter ikke


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en misubishi outlander 2008 2.0 bsy som ikke vil starte. Jeg mistet all kraft pÄ e6 Ä bilen ville ikke gi gass. Ingenting skjedde nÄr jeg trykket pÄ gasspedalen. 

Fikk kjÞrt inn til siden Ä skulle stoppe Ä starte bilen igjen. FÄr startet den men gÄr kun til ca 700omdr fÞr den stopper av seg selv. Ingen fusking heller. 

Har hatt den pÄ merkeverksted pÄ mobile men de fant ingen feilkoder eller noe. 

Har sjekket egr, ledninger til dyser (er pumpedyse pÄ disse), turbo er ok, dieselfilter er nylig byttet, hÞrer fÞdepumpa i tanken gÄr, har tatt av slange til dieselfilter Ä kommer diesel ut. NÄ kun kjiner den Ä hÞres ut som den vil starte men gjÞr det ikke. 

NÄ klÞr jeg meg i hodet Ä skjÞnner ikke hvor Ä starte. 

  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg sÄ hÞres det ut som om det er et problem med drivstofftilfÞrselen.
Noe spesielt at det ikke er noen feilkoder forsÄvidt, det vanskeliggjÞr feilsÞkingen.

Dette er en vag motor som det solgt millioner av, sÄ burde vÊre enkelt Ä finne noen som har peiling pÄ dette.

Skrevet
freedomseeker skrev (1 time siden):

For meg sÄ hÞres det ut som om det er et problem med drivstofftilfÞrselen.
Noe spesielt at det ikke er noen feilkoder forsÄvidt, det vanskeliggjÞr feilsÞkingen.

Dette er en vag motor som det solgt millioner av, sÄ burde vÊre enkelt Ä finne noen som har peiling pÄ dette.

Ja, hat pratet med flere vag verksteder men de kunne ikke ta den inn da det ikke var vw emblem i grillen 

Skrevet (endret)

Ville tatt av innerskjermen ved pÄfyllingsrÞret og kontrollert det for rust skader (med mindre Mitsubishi har laget disse i noe rustfritt de senere Ärene).

Har det rustet hull, er det snarveien for vann og partikler ned i dieseltanken og da er hopprennet i gang; bytte rĂžr, ned med tanken (spyle, skylle), og potensielt ny hĂžytrykk dieselpumpe.

 

Endret av Megane11
Skrevet
MaskinfĂžrer skrev (PĂ„ 19.10.2024 den 7:03 PM):

Org diagnoseprogram for Mitsubishi 😀

$_57.jpeg

Absolutt ikke nÞdvendig 

her er det obd2 kontakt og fullt utlesbart for de aller fleste testere 

Launch testeren min er veldig gode pÄ disse modellene 

Ă„ vist jeg jeg ikke husker helt feil er vell denne motoren en vag pumpedyse motor

SĂ„ Ingen hĂžytrykks pumpe innvolvert

(sikkert mange som har sagt det allerede men orker ikke lese alt)

AltsÄ motoren er rimelig simpel og  driftssikker, fÄr den diesel og fÄr den luft gÄr de som oftest 

Aller fÞrste du sjekker er om gass spjeldet stÄr stengt nÄr du prÞver Ä starte 

 

dette lager ikke altid feilkoder og fÄr motoren til Ä bli kvelt

 

 

 

 

  • Liker 1
Skrevet
MAtroxX skrev (7 minutter siden):

Absolutt ikke nÞdvendig 

her er det obd2 kontakt og fullt utlesbart for de aller fleste testere 

Launch testeren min er veldig gode pÄ disse modellene 

Ă„ vist jeg jeg ikke husker helt feil er vell denne motoren en vag pumpedyse motor

SĂ„ Ingen hĂžytrykks pumpe innvolvert

(sikkert mange som har sagt det allerede men orker ikke lese alt)

AltsÄ motoren er rimelig simpel og  driftssikker, fÄr den diesel og fÄr den luft gÄr de som oftest 

Aller fÞrste du sjekker er om gass spjeldet stÄr stengt nÄr du prÞver Ä starte 

 

dette lager ikke altid feilkoder og fÄr motoren til Ä bli kvelt

 

 

 

 

MUT-III er det som funker pĂ„ Mitsubishi 😀

Skrevet (endret)
mitsubishiowner skrev (PĂ„ 19.10.2024 den 4:40 PM):

Har en misubishi outlander 2008 2.0 bsy som ikke vil starte. Jeg mistet all kraft pÄ e6 Ä bilen ville ikke gi gass. Ingenting skjedde nÄr jeg trykket pÄ gasspedalen. 

Fikk kjÞrt inn til siden Ä skulle stoppe Ä starte bilen igjen. FÄr startet den men gÄr kun til ca 700omdr fÞr den stopper av seg selv. Ingen fusking heller. 

Har hatt den pÄ merkeverksted pÄ mobile men de fant ingen feilkoder eller noe. 

Har sjekket egr, ledninger til dyser (er pumpedyse pÄ disse), turbo er ok, dieselfilter er nylig byttet, hÞrer fÞdepumpa i tanken gÄr, har tatt av slange til dieselfilter Ä kommer diesel ut. NÄ kun kjiner den Ä hÞres ut som den vil starte men gjÞr det ikke. 

NÄ klÞr jeg meg i hodet Ä skjÞnner ikke hvor Ä starte. 

Tipper du har Suction Controll Valve SCV ventilen pÄ dieselpumpa da gÄr bilen i NÞdmodus mÄtte skifte min ventil pÄ min 2009 Mod L200 betalte 600,- for den fra USA jeg mÄtte innfÞre lÊring av den nye med nevnte diagnoseutstyr MUT-III dette utstyret hadde jeg selv pÄ verksted ville det kosta 10 000,- kun motorforum utfÞrer dette 

Endret av MaskinfĂžrer
Skrevet
MaskinfÞrer skrev (Akkurat nÄ):

MUT-III er det som funker pĂ„ Mitsubishi 😀

Begrunnelse ? I en feilsÞkelse sammenheng 

har alt av live data bilen kan levere pÄ min tester 

hva gjÞr din bedre pÄ en feilsÞkingsdiagnose?

det aller meste handler om hvem som bruker utstyret og ikke hvor jĂŠvla dyrt eller spessielt utstyret er. Tolking og framgangs metoder er et alfa omega. Å ikke glem at ett multimeter kan gjĂžre samme jobben om sĂ„ lenge det ikke er aktive feilkoder Ă„ lese ut

 

Tar seff litt lengre tid enn Ä bruke live data, men pÄ gamle biler som denne er dÄrlige ledningsnett og feilaktig komunikasjon mellom enhete ett faktum da halv rÄtne kabler skaper feil motstand i systemet 

  • Liker 1
Skrevet
MAtroxX skrev (3 minutter siden):

Begrunnelse ? I en feilsÞkelse sammenheng 

har alt av live data bilen kan levere pÄ min tester 

hva gjÞr din bedre pÄ en feilsÞkingsdiagnose?

det aller meste handler om hvem som bruker utstyret og ikke hvor jĂŠvla dyrt eller spessielt utstyret er. Tolking og framgangs metoder er et alfa omega. Å ikke glem at ett multimeter kan gjĂžre samme jobben om sĂ„ lenge det ikke er aktive feilkoder Ă„ lese ut

 

Tar seff litt lengre tid enn Ä bruke live data, men pÄ gamle biler som denne er dÄrlige ledningsnett og feilaktig komunikasjon mellom enhete ett faktum da halv rÄtne kabler skaper feil motstand i systemet 

MUT-III er original Diagnose for Mitsubishi jeg har annet utstyr ogsĂ„ som gjĂžr at du kan gjĂžre endringer pĂ„ Etacs ikke en gang Motorforum kan dette 😉 

Skrevet
MAtroxX skrev (4 minutter siden):

Begrunnelse ? I en feilsÞkelse sammenheng 

har alt av live data bilen kan levere pÄ min tester 

hva gjÞr din bedre pÄ en feilsÞkingsdiagnose?

det aller meste handler om hvem som bruker utstyret og ikke hvor jĂŠvla dyrt eller spessielt utstyret er. Tolking og framgangs metoder er et alfa omega. Å ikke glem at ett multimeter kan gjĂžre samme jobben om sĂ„ lenge det ikke er aktive feilkoder Ă„ lese ut

 

Tar seff litt lengre tid enn Ä bruke live data, men pÄ gamle biler som denne er dÄrlige ledningsnett og feilaktig komunikasjon mellom enhete ett faktum da halv rÄtne kabler skaper feil motstand i systemet 

PrĂžv testeren din pĂ„ en 2002 Pajero og se hva som skjer 😉

Skrevet

Hadde den modellen nettopp inne, fant en magnet ventil ikke merke verkstedet fant pÄ automat kassen. 
 

du tapte den sÄ jÊvla hardt

  • Liker 1
Skrevet
MaskinfĂžrer skrev (9 minutter siden):

Tipper du har Suction Controll Valve SCV ventilen pÄ dieselpumpa da gÄr bilen i NÞdmodus mÄtte skifte min ventil pÄ min 2009 Mod L200 betalte 600,- for den fra USA jeg mÄtte innfÞre lÊring av den nye med nevnte diagnoseutstyr MUT-III dette utstyret hadde jeg selv pÄ verksted ville det kosta 10 000,- kun motorforum utfÞrer dette 

Tull og tÞys 

 

den ventilen har to pinner i stikket 

pluss og minus

 

av og pÄ med batteriet la det vÊre av ett kvarter sÄ alt er tÞmt for strÞm, sÄ starter den selv lÊring selv

Skrevet (endret)
MAtroxX skrev (21 minutter siden):

Tull og tÞys 

 

den ventilen har to pinner i stikket 

pluss og minus

 

av og pÄ med batteriet la det vÊre av ett kvarter sÄ alt er tÞmt for strÞm, sÄ starter den selv lÊring selv

Min mÄtte lÊres inn sÄ enkelt er det skiftet den i 2019 http://mmc-manuals.ru/manuals/l200_v/online/Service_Manual_v2/2020/M1/html/M11335037A000300ENG.html

Endret av MaskinfĂžrer

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...