mitsubishiowner Skrevet 19. oktober 2024 Skrevet 19. oktober 2024 Har en misubishi outlander 2008 2.0 bsy som ikke vil starte. Jeg mistet all kraft pÄ e6 Ä bilen ville ikke gi gass. Ingenting skjedde nÄr jeg trykket pÄ gasspedalen. Fikk kjÞrt inn til siden Ä skulle stoppe Ä starte bilen igjen. FÄr startet den men gÄr kun til ca 700omdr fÞr den stopper av seg selv. Ingen fusking heller. Har hatt den pÄ merkeverksted pÄ mobile men de fant ingen feilkoder eller noe. Har sjekket egr, ledninger til dyser (er pumpedyse pÄ disse), turbo er ok, dieselfilter er nylig byttet, hÞrer fÞdepumpa i tanken gÄr, har tatt av slange til dieselfilter Ä kommer diesel ut. NÄ kun kjiner den Ä hÞres ut som den vil starte men gjÞr det ikke. NÄ klÞr jeg meg i hodet Ä skjÞnner ikke hvor Ä starte. 1
freedomseeker Skrevet 19. oktober 2024 Skrevet 19. oktober 2024 For meg sÄ hÞres det ut som om det er et problem med drivstofftilfÞrselen. Noe spesielt at det ikke er noen feilkoder forsÄvidt, det vanskeliggjÞr feilsÞkingen. Dette er en vag motor som det solgt millioner av, sÄ burde vÊre enkelt Ä finne noen som har peiling pÄ dette.
MaskinfĂžrer Skrevet 19. oktober 2024 Skrevet 19. oktober 2024 MĂ„ vel ha MUT-III pĂ„ denne tenker jegÂ
mitsubishiowner Skrevet 19. oktober 2024 Forfatter Skrevet 19. oktober 2024 freedomseeker skrev (1 time siden): For meg sĂ„ hĂžres det ut som om det er et problem med drivstofftilfĂžrselen. Noe spesielt at det ikke er noen feilkoder forsĂ„vidt, det vanskeliggjĂžr feilsĂžkingen. Dette er en vag motor som det solgt millioner av, sĂ„ burde vĂŠre enkelt Ă„ finne noen som har peiling pĂ„ dette. Ja, hat pratet med flere vag verksteder men de kunne ikke ta den inn da det ikke var vw emblem i grillenÂ
mitsubishiowner Skrevet 19. oktober 2024 Forfatter Skrevet 19. oktober 2024 MaskinfÞrer skrev (59 minutter siden): MÄ vel ha MUT-III pÄ denne tenker jeg Hva er det? 1
MaskinfĂžrer Skrevet 19. oktober 2024 Skrevet 19. oktober 2024 mitsubishiowner skrev (50 minutter siden): Hva er det? Org diagnoseprogram for Mitsubishi đ
Megane11 Skrevet 19. oktober 2024 Skrevet 19. oktober 2024 (endret) Ville tatt av innerskjermen ved pÄfyllingsrÞret og kontrollert det for rust skader (med mindre Mitsubishi har laget disse i noe rustfritt de senere Ärene). Har det rustet hull, er det snarveien for vann og partikler ned i dieseltanken og da er hopprennet i gang; bytte rÞr, ned med tanken (spyle, skylle), og potensielt ny hÞytrykk dieselpumpe.  Endret 19. oktober 2024 av Megane11
mobile999 Skrevet 20. oktober 2024 Skrevet 20. oktober 2024 Megane11 skrev (13 timer siden): potensielt ny hĂžytrykk dieselpumpe Pumpedysemotoren i ts sin bil har vel ikke hĂžytrykkspumpe? 1
MAtroxX Skrevet 20. oktober 2024 Skrevet 20. oktober 2024 MaskinfĂžrer skrev (PĂ„ 19.10.2024 den 7:03 PM): Org diagnoseprogram for Mitsubishi đ Absolutt ikke nĂždvendig her er det obd2 kontakt og fullt utlesbart for de aller fleste testere Launch testeren min er veldig gode pĂ„ disse modellene Ä vist jeg jeg ikke husker helt feil er vell denne motoren en vag pumpedyse motor SĂ„ Ingen hĂžytrykks pumpe innvolvert (sikkert mange som har sagt det allerede men orker ikke lese alt) AltsĂ„ motoren er rimelig simpel og  driftssikker, fĂ„r den diesel og fĂ„r den luft gĂ„r de som oftest Aller fĂžrste du sjekker er om gass spjeldet stĂ„r stengt nĂ„r du prĂžver Ă„ starte  dette lager ikke altid feilkoder og fĂ„r motoren til Ă„ bli kvelt     1
MaskinfĂžrer Skrevet 20. oktober 2024 Skrevet 20. oktober 2024 MAtroxX skrev (7 minutter siden): Absolutt ikke nĂždvendig her er det obd2 kontakt og fullt utlesbart for de aller fleste testere Launch testeren min er veldig gode pĂ„ disse modellene Ä vist jeg jeg ikke husker helt feil er vell denne motoren en vag pumpedyse motor SĂ„ Ingen hĂžytrykks pumpe innvolvert (sikkert mange som har sagt det allerede men orker ikke lese alt) AltsĂ„ motoren er rimelig simpel og  driftssikker, fĂ„r den diesel og fĂ„r den luft gĂ„r de som oftest Aller fĂžrste du sjekker er om gass spjeldet stĂ„r stengt nĂ„r du prĂžver Ă„ starte  dette lager ikke altid feilkoder og fĂ„r motoren til Ă„ bli kvelt     MUT-III er det som funker pĂ„ Mitsubishi đ
MaskinfÞrer Skrevet 20. oktober 2024 Skrevet 20. oktober 2024 (endret) mitsubishiowner skrev (PÄ 19.10.2024 den 4:40 PM): Har en misubishi outlander 2008 2.0 bsy som ikke vil starte. Jeg mistet all kraft pÄ e6 Ä bilen ville ikke gi gass. Ingenting skjedde nÄr jeg trykket pÄ gasspedalen. Fikk kjÞrt inn til siden Ä skulle stoppe Ä starte bilen igjen. FÄr startet den men gÄr kun til ca 700omdr fÞr den stopper av seg selv. Ingen fusking heller. Har hatt den pÄ merkeverksted pÄ mobile men de fant ingen feilkoder eller noe. Har sjekket egr, ledninger til dyser (er pumpedyse pÄ disse), turbo er ok, dieselfilter er nylig byttet, hÞrer fÞdepumpa i tanken gÄr, har tatt av slange til dieselfilter Ä kommer diesel ut. NÄ kun kjiner den Ä hÞres ut som den vil starte men gjÞr det ikke. NÄ klÞr jeg meg i hodet Ä skjÞnner ikke hvor Ä starte. Tipper du har Suction Controll Valve SCV ventilen pÄ dieselpumpa da gÄr bilen i NÞdmodus mÄtte skifte min ventil pÄ min 2009 Mod L200 betalte 600,- for den fra USA jeg mÄtte innfÞre lÊring av den nye med nevnte diagnoseutstyr MUT-III dette utstyret hadde jeg selv pÄ verksted ville det kosta 10 000,- kun motorforum utfÞrer dette Endret 20. oktober 2024 av MaskinfÞrer
MAtroxX Skrevet 20. oktober 2024 Skrevet 20. oktober 2024 MaskinfĂžrer skrev (Akkurat nĂ„): MUT-III er det som funker pĂ„ Mitsubishi đ Begrunnelse ? I en feilsĂžkelse sammenheng har alt av live data bilen kan levere pĂ„ min tester hva gjĂžr din bedre pĂ„ en feilsĂžkingsdiagnose? det aller meste handler om hvem som bruker utstyret og ikke hvor jĂŠvla dyrt eller spessielt utstyret er. Tolking og framgangs metoder er et alfa omega. Ă ikke glem at ett multimeter kan gjĂžre samme jobben om sĂ„ lenge det ikke er aktive feilkoder Ă„ lese ut  Tar seff litt lengre tid enn Ă„ bruke live data, men pĂ„ gamle biler som denne er dĂ„rlige ledningsnett og feilaktig komunikasjon mellom enhete ett faktum da halv rĂ„tne kabler skaper feil motstand i systemet 1
MaskinfĂžrer Skrevet 20. oktober 2024 Skrevet 20. oktober 2024 MAtroxX skrev (3 minutter siden): Begrunnelse ? I en feilsĂžkelse sammenheng har alt av live data bilen kan levere pĂ„ min tester hva gjĂžr din bedre pĂ„ en feilsĂžkingsdiagnose? det aller meste handler om hvem som bruker utstyret og ikke hvor jĂŠvla dyrt eller spessielt utstyret er. Tolking og framgangs metoder er et alfa omega. Ă ikke glem at ett multimeter kan gjĂžre samme jobben om sĂ„ lenge det ikke er aktive feilkoder Ă„ lese ut  Tar seff litt lengre tid enn Ă„ bruke live data, men pĂ„ gamle biler som denne er dĂ„rlige ledningsnett og feilaktig komunikasjon mellom enhete ett faktum da halv rĂ„tne kabler skaper feil motstand i systemet MUT-III er original Diagnose for Mitsubishi jeg har annet utstyr ogsĂ„ som gjĂžr at du kan gjĂžre endringer pĂ„ Etacs ikke en gang Motorforum kan dette đÂ
MaskinfĂžrer Skrevet 20. oktober 2024 Skrevet 20. oktober 2024 MAtroxX skrev (4 minutter siden): Begrunnelse ? I en feilsĂžkelse sammenheng har alt av live data bilen kan levere pĂ„ min tester hva gjĂžr din bedre pĂ„ en feilsĂžkingsdiagnose? det aller meste handler om hvem som bruker utstyret og ikke hvor jĂŠvla dyrt eller spessielt utstyret er. Tolking og framgangs metoder er et alfa omega. Ă ikke glem at ett multimeter kan gjĂžre samme jobben om sĂ„ lenge det ikke er aktive feilkoder Ă„ lese ut  Tar seff litt lengre tid enn Ă„ bruke live data, men pĂ„ gamle biler som denne er dĂ„rlige ledningsnett og feilaktig komunikasjon mellom enhete ett faktum da halv rĂ„tne kabler skaper feil motstand i systemet PrĂžv testeren din pĂ„ en 2002 Pajero og se hva som skjer đ
MAtroxX Skrevet 20. oktober 2024 Skrevet 20. oktober 2024 Hadde den modellen nettopp inne, fant en magnet ventil ikke merke verkstedet fant pÄ automat kassen.  du tapte den sÄ jÊvla hardt 1
MAtroxX Skrevet 20. oktober 2024 Skrevet 20. oktober 2024 MaskinfÞrer skrev (9 minutter siden): Tipper du har Suction Controll Valve SCV ventilen pÄ dieselpumpa da gÄr bilen i NÞdmodus mÄtte skifte min ventil pÄ min 2009 Mod L200 betalte 600,- for den fra USA jeg mÄtte innfÞre lÊring av den nye med nevnte diagnoseutstyr MUT-III dette utstyret hadde jeg selv pÄ verksted ville det kosta 10 000,- kun motorforum utfÞrer dette Tull og tÞys  den ventilen har to pinner i stikket pluss og minus  av og pÄ med batteriet la det vÊre av ett kvarter sÄ alt er tÞmt for strÞm, sÄ starter den selv lÊring selv
MaskinfĂžrer Skrevet 20. oktober 2024 Skrevet 20. oktober 2024 mobile999 skrev (9 timer siden): Pumpedysemotoren i ts sin bil har vel ikke hĂžytrykkspumpe? Tipper han har en slikÂ
MaskinfÞrer Skrevet 20. oktober 2024 Skrevet 20. oktober 2024 (endret) MAtroxX skrev (21 minutter siden): Tull og tÞys  den ventilen har to pinner i stikket pluss og minus  av og pÄ med batteriet la det vÊre av ett kvarter sÄ alt er tÞmt for strÞm, sÄ starter den selv lÊring selv Min mÄtte lÊres inn sÄ enkelt er det skiftet den i 2019 http://mmc-manuals.ru/manuals/l200_v/online/Service_Manual_v2/2020/M1/html/M11335037A000300ENG.html Endret 20. oktober 2024 av MaskinfÞrer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ