Gå til innhold

Marius Borg Høiby og vold

Gargantua

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Markiii skrev (16 timer siden):

Det kommer helt an på hva videoene viser.

Og det er ikke bare ord mot ord. Det er ordene til en løgner (MBH), mot ordene til en ikke-løgner (Linni). Linni og MBH var gode venner. Hun hadde ingen grunn til å lyve om dette.

Det var politiet som viste henne materialet der hun var bevisstløs under de seksuelle handlingene, og ikke hun selv som anmeldte noe.

Ikke nødvendigvis.

Nei, hvis du leser dine egne linker så ser du at saken som ble henlagt handlet om spredning av intime bilder og videoer, og hadde ikke noe med MBH å gjøre.

Hvordan vet du det?  

De viser åpenbart nok til at de anbefales tiltale.

Jentene vet jo ikke, eller husker ikke hva de har gjort. Eller hva som har skjedd.

Greit du mener Marius juger, og det er forståelig slik Se og Hør har holdt på.

Men det er retten og dommeren som bestemmer dette..

Det jeg mener med ord mot ord er at Marius kan si de var med på det feks. Og jentene har jo bare video som "hukommelse" og de vet vel ikke hva som har skjedd, eller husker ikke hva de har gjort.

Det er det samme om Marius juger eller ikke, det må også bevises.

Jeg er enig i at det Mariusen har gjort er feil, og slemt gjort mot damer på dop og fylla, men vi vet jo ingenting annet enn det Media har lekkasje ut fra politiet og det som han er siktet for.

Så gjenstår det å se hva som blir resultatet av rettssaken. Nå er iallefall etterforskningen ferdig.

Endret av Gouldfan
Skrevet (endret)

Så har jeg vist til lovpraksis i tråden av de mest syke og psykopatiske vold og sexual lovbrudd over lang tid mot samboer i Norge som er delt på sosiale medier, der det er solid bevis.

Dette er ikke sammenlignbart med det Marius er siktet for eller bevis, og disse fikk synes jeg ikke lang straff..

Husker ikke var et halvt år til et år eller noe, og erstatning, det står i tråden..

Endret av Gouldfan
Skrevet (endret)

Jeg blir så irritert også i Sverige, var en sak på tv der 4 politibiler og et helikopter jaget en bil med en araber med kokain og cannabis tror jeg det var, i mindre mengder, lang hysterisk biljakt, krasjet flere biler og kriminelle løp siden til fots og prøvde å gjemme seg i en busk i en skog.

Tilkall hundene.

Tre fire politibiler et helikopter og en politi motorsykkel...

4-5 helt totalskadd biler og sikkert personskader på de inni også.

Hvor mye skattepenger koster sånt? Hva med rettsaken..?

Jeg fikk latterkrampe, joda den kriminelle ble tatt han og fikk 6 måneder fengsel dvs fotlenke.

Jeg mener hva er vitsen?

Endret av Gouldfan
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)

Hvorfor har både Märtha og Haakon så mye problemer ? Hadde jeg vært prins eller prinsesse, så hadde jeg levd et helt annet liv en det problemfylte livet de lever.

Endret av Ove38
Skrevet
Ove38 skrev (44 minutter siden):

Hvorfor har både Märtha og Haakon så mye problemer ? Hadde jeg vært prins eller prinsesse, så hadde jeg levd et helt annet liv en det problemfylte livet de lever.

Hvis man omgås fiffen, er det utrolig hvilke vaner man kan få….

Skrevet
Ove38 skrev (45 minutter siden):

Jeg tror at dersom du lever et liv fullt av privelegier så blir det kjedelig etterhvert. Jeg kan fullt og helt forstå at hele kongefamilien kjører i seg det som finnes av dop.  

• Liker 2
Skrevet (endret)
Gouldfan skrev (5 timer siden):

Det er bare nok til at politi/Statsadvokaten mener det er nok til å ta ut tiltale.

Vi vet jo ingenting om hva dette innholder, og det blir nok ord mot ord, og advokat mat.

Det er åpenbart ikke bare ord mot ord hvis man har video av en bevisstløs person som blir utført seksuelle handlinger på.  

Gouldfan skrev (3 timer siden):

Jentene vet jo ikke, eller husker ikke hva de har gjort. Eller hva som har skjedd.

Nettopp det tilsier jo at de sov eller var bevisstløse, noe som antakelig bekreftes av videoene.

Sitat

Greit du mener Marius juger, og det er forståelig slik Se og Hør har holdt på.

Hva er det du snakker om? Jeg viser til forslaget til tiltale. Det er du som har skrønet om at saken mot Linni Meister ble henlagt.

Sitat

Det jeg mener med ord mot ord er at Marius kan si de var med på det feks. Og jentene har jo bare video som "hukommelse" og de vet vel ikke hva som har skjedd, eller husker ikke hva de har gjort.

Som sagt, hvis de ikke husker så er det nettopp en god indikasjon på at de ble sovevoldtatt.

Vi har altså videoer som sannsynligvis viser bevisstløse eller sovende personer, Marius som har sex med dem, og personene selv husker ikke (som bekrefter at de var bevisstløse eller sovende). Bevis på bevis på bevis.

Sitat

Jeg er enig i at det Mariusen har gjort er feil, og slemt gjort mot damer på dop og fylla, men vi vet jo ingenting annet enn det Media har lekkasje ut fra politiet og det som han er siktet for.

Vi vet at politiet sitter på video av at han har sex med en tilsynelatende bevisstløs eller sovende LM.

Endret av Markiii
  • Liker 3
Skrevet (endret)
Markiii skrev (2 timer siden):

Det er åpenbart ikke bare ord mot ord hvis man har video av en bevisstløs person som blir utført seksuelle handlinger på.  

Nettopp det tilsier jo at de sov eller var bevisstløse, noe som antakelig bekreftes av videoene.

Hva er det du snakker om? Jeg viser til forslaget til tiltale. Det er du som har skrønet om at saken mot Linni Meister ble henlagt.

Som sagt, hvis de ikke husker så er det nettopp en god indikasjon på at de ble sovevoldtatt.

Vi har altså videoer som sannsynligvis viser bevisstløse eller sovende personer, Marius som har sex med dem, og personene selv husker ikke (som bekrefter at de var bevisstløse eller sovende). Bevis på bevis på bevis.

Vi vet at politiet sitter på video av at han har sex med en tilsynelatende bevisstløs eller sovende LM.

Vi vet ingenting annet enn hva han er tiltalt for, og hva som er lekket til pressen, som også er kriminalitet utført av folk i politiet som de også er anmeldt for.

Om en dame vet hun er voldtatt og anmelder dette til politiet og de sikrer bevis så er det mye mer verdt en håndholdt video opptak av noen der man muligens ikke kan identifisere.

Vi vet jo ikke hva som er på disse mobil videoer, annet enn at Marius forsvarer ville vise dette for retten men dette ble nektet..

Angående LM så vet vi ikke hva som er skjedd med henne, da siktelsene ikke nevner navn.

Vi vet at begge parter har avgitt forklaring.

Endret av Gouldfan
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Gouldfan skrev (8 timer siden):

Vi vet ingenting annet enn hva han er tiltalt for, og hva som er lekket til pressen, som også er kriminalitet utført av folk i politiet som de også er anmeldt for.

Nå motsier du deg selv. Først påstår du at vi ikke vet noe, og så innrømmer du at vi vet noe på grunn av pressedekning. Men faktum er at vi vet mer enn det som er lekket fordi for eksempel LM selv har uttalt seg om saken.

Hvor har du det fra at noen i politiet er anmeldt for å ha lekket til pressen i denne saken?

Sitat

Om en dame vet hun er voldtatt og anmelder dette til politiet og de sikrer bevis så er det mye mer verdt en håndholdt video opptak av noen der man muligens ikke kan identifisere.

Det vet du ingenting om. Du slenger jo bare ut grunnløse påstander. Som oftest viser seg å være feil, forøvrig.

Sitat

Vi vet jo ikke hva som er på disse mobil videoer, annet enn at Marius forsvarer ville vise dette for retten men dette ble nektet..

Vi vet at de blant annet viser personer som sover eller er bevisstløse.

Hvor har du det fra at forsvareren ville vise det for retten men ble nektet? Egentlig er det irrelevant, men jeg vil sørge for at du ikke lyver igjen. Du har nå slengt ut haugevis av påstander som har vist seg å være falske.

Sitat

Angående LM så vet vi ikke hva som er skjedd med henne, da siktelsene ikke nevner navn.

Vi vet at politiet har video av en bevisstløst LM som blir voldtatt av MBH. Hvorfor lyver du?

Sitat

Vi vet at begge parter har avgitt forklaring.

Nei sier du det! Wow, for en ÅPENBARING!

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
9 hours ago, Gouldfan said:

..fordi om videoer av at du blir seksuelt misbrukt skal vises på storskjermer i en åpen rettsal vil du høyst sannsynlig tvinges til taushet.. Om du sitter igjen med valget mellom å la video(er) av deg naken, sårbar og misbrukt bli vis for alle og enhver, eller bare bøye nakken slikke sårene å trekke deg ut av saken.. Da er valget for mange enkelt.

Dette vet forsvarere. Dette er taktikk.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
WiiBoy skrev (23 timer siden):

Mener du her at dersom jentene vet at det foregår neddoping med påfølgende overgrep i et miljø, så er det ikke like ulovlig å dope de ned å misbruke de om de oppsøker det miljøet?

Fenomenet med piller i drinken er velkjent.
De jentene det er snakk om, burde være voksne nok til å holde øye med sin egen drink eller holde en minimumsstandard.
Mennesker som oppsøker tvilsomme miljøer, leker med partydop eller har tusenlappene hengende ut av baklomma ber om problemer.

Skrevet
1 hour ago, Vokteren said:

Fenomenet med piller i drinken er velkjent.
De jentene det er snakk om, burde være voksne nok til å holde øye med sin egen drink eller holde en minimumsstandard.
Mennesker som oppsøker tvilsomme miljøer, leker med partydop eller har tusenlappene hengende ut av baklomma ber om problemer.

Så jenter som vanker i "dårlig" miljø er fritt vilt når det kommer til overgrep? 
Det er helt skinnsykt hvor i utakt med lovverket du er..

• Liker 4
Skrevet (endret)
Markiii skrev (2 timer siden):

Nå motsier du deg selv. Først påstår du at vi ikke vet noe, og så innrømmer du at vi vet noe på grunn av pressedekning. Men faktum er at vi vet mer enn det som er lekket fordi for eksempel LM selv har uttalt seg om saken.

Hvor har du det fra at noen i politiet er anmeldt for å ha lekket til pressen i denne saken?

Det vet du ingenting om. Du slenger jo bare ut grunnløse påstander. Som oftest viser seg å være feil, forøvrig.

Vi vet at de blant annet viser personer som sover eller er bevisstløse.

Hvor har du det fra at forsvareren ville vise det for retten men ble nektet? Egentlig er det irrelevant, men jeg vil sørge for at du ikke lyver igjen. Du har nå slengt ut haugevis av påstander som har vist seg å være falske.

Vi vet at politiet har video av en bevisstløst LM som blir voldtatt av MBH. Hvorfor lyver du?

Nei sier du det! Wow, for en ÅPENBARING!

https://www.aftenposten.no/norge/i/rP1vjA/hoeibys-forsvarer-anmelder-lekkasjer-fra-politiets-etterforskning

Linni har uttalt seg om saken? Om det ikke var for politiet, så ville hun ikke vist at noe hadde skjedd. Annet enn flasketuten peker på...

Endret av Gouldfan
Skrevet
sk0yern skrev (26 minutter siden):

Er det greit å bli utsatt for overgrep, så lenge man ikke vet om det?

Hvordan klarer du å prestere å lese at jeg skriver det? Bruker du voodoo for å lese mellom linjene eller noe?

Det jeg mener er bare at Linni ikke viste at noe hadde skjedd. Det var politiet som informerte henne.

Det står ingenting om at hun derfor fortjente det.

Hold deg til fakta, vi vet heller ikke hva som skjedde med LM, den som vet mest er tiltalte, deretter politiet som har sin mening, og LM.

Vi dvs publikum vet minst..

Skrevet (endret)

Jeg vil ikke bagatellisere det tiltalte har gjort, det kan jeg ikke da vi omtrent ikke vet noenting.

Så spørs det hva vi får vite i retten.

Om han blir dømt på alle punkter, noe som er etter min mening lite sannsynlig, så vil han få en eller annen straff. Han vil få en form for straff uansett, om han kun får for det han har innrømmet, så får han lavere straff, samt at han får strafferabatt pga media og forhåndsdømming.

Politiet har jo tatt ut tiltaler, så da har de nok håp om å få dom på noe av det.

Endret av Gouldfan
Skrevet
Gouldfan skrev (1 time siden):

Det står ingenting om at politifolk er anmeldt. Faktisk står det ikke at noen konkrete personer er anmeldt i det hele tatt. Lekkasjer generelt er anmeldt. Det er flere enn bare politiet som har tilgang på dokumenter i en straffesak.

Så du diktet opp fantasier igjen. Hvor mange ganger har jeg tatt deg i å dikte nå?

Sitat

Linni har uttalt seg om saken? Om det ikke var for politiet, så ville hun ikke vist at noe hadde skjedd. Annet enn flasketuten peker på...

Hva så? Hva i helvete har det med saken å gjøre?

Du driver jo bare og endrer på påstandene dine. Din tidligere påstand var at vi ikke visste noe om disse videoene. Når jeg da påpeker at jo, det gjør vi faktisk, så begynner du å snakke om noe annet.

Det er irrelevant hvordan LM fikk vite hva som hadde skjedd. Poenget er at vi vet mer enn at det bare er videoer.

Herregud, det er helt umulig å diskutere med deg. Du klarer ikke å holde tråden i noe som helst. Når jeg påpeker at du har diktet opp noe eller misforstått så endrer du bare tema, eller later som du påstod noe annet i utgangspunktet. Og så dikter du opp ting absolutt hele tiden.

• Liker 3
Skrevet
Gouldfan skrev (37 minutter siden):

Hvordan klarer du å prestere å lese at jeg skriver det? Bruker du voodoo for å lese mellom linjene eller noe?

Egentlig er det umulig å vite hva du mener fordi du hele tiden dikter opp ting, eller plutselig later som du skrev noe annet enn du egentlig gjorde. Eller så skriver du noe som er totalt irrelevant for diskusjonen, som for eksempel:

Sitat

Det jeg mener er bare at Linni ikke viste at noe hadde skjedd. Det var politiet som informerte henne.

Det er irrelevant. Poenget er at vi vet mer, og at vi vet mer enn at det bare er noen videoer.

Sitat

Hold deg til fakta

🤣

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...