Gå til innhold

AMD Zen 5 9000 serie

Anbefalte innlegg

Skrevet
leifeinar skrev (2 timer siden):

AMD har nok lært at kaos rundt en ny cpu/gpu ikke er beste reklamen så greit med en liten utsettelse.

Men lite info om minne støtte, hadde trodd man skulle noe forbi DDR5-6000 Cl30

Så vidt eg forsto så kjem støtte for raskare minne med dei nye brikkesetta som blir lansert i september.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Dragavon skrev (5 minutter siden):

Så vidt eg forsto så kjem støtte for raskare minne med dei nye brikkesetta som blir lansert i september.

Minnehastigheten har vel ikke noe med brikkesettene å gjøre lenger? Minnet har vel siden Intel og AMD fjernet North-Bridge chipene gått direkte fra CPU?

Skrevet
AndersT2 skrev (10 minutter siden):

Minnehastigheten har vel ikke noe med brikkesettene å gjøre lenger? Minnet har vel siden Intel og AMD fjernet North-Bridge chipene gått direkte fra CPU?

Sitat

AMD has also made several enhancements on the overclocking front. The new 800-series AM5 boards will support higher memory overclocking ceilings than existing motherboards. AMD says the 800-series can support memory overclocking up to DDR5-8000. Ryzen 9000 also adds real-time memory overclocking, allowing you to change memory speeds and timings in real time from within the Ryzen Master application.

https://www.tomshardware.com/pc-components/cpus/amd-deep-dives-zen-5-ryzen-9000-and-strix-point-cpu-rdna-35-gpu-and-xdna-2-architectures/2

Skrevet

Jeg skal holde hestene mine litt.

there is a strong possibility that Intel will introduce new workstation products during SIGGRAPH 2024, scheduled from July 28 to August 1

Jeg er lei av disse tøyseboksene uten lanes. Nå vil jeg ha ordentlig igjen. Ytelsen er helt ok på 7950X3D, men det går ikke an å koble til noe. Virtualisering er dødaren for denne maskina her.

Skrevet
Dragavon skrev (17 timer siden):

Ser ut som om grunnen til utsettelsen rett og slett er feilmerking.

Får nok høre det i lunchen han som programerte inn et 9tall istedet for 5 og 7 :)

Kunne godt tent meg en feilmerket 9700x til halv pris.

• Liker 1
Skrevet

Det blir ny AMD-prosessor til vinteren  på meg, usikker på om jeg vil trenge 9700 eller 9900 i og med jeg bare spiller på den. Jeg vet egentlig svaret på det spørsmålet... Uansett venter jeg til 50XX-serien av skjermkortene kommer ut. Har 5800X og RTX3080 i denne maskinen, så ingen hast, annet enn en utålmodig sønn som skal arve den.

Skrevet

Spennende å følge med. Jeg tenker å oppgradere i høst/vinter. Nå er det tross alt fem år siden sist gang, helt på bærtur hva hovedkort angår.

Hva tenker dere om x870 vs x670 for Ryzen 9 9950x?

Skrevet
OlaHaldor skrev (3 timer siden):

Spennende å følge med. Jeg tenker å oppgradere i høst/vinter. Nå er det tross alt fem år siden sist gang, helt på bærtur hva hovedkort angår.

Hva tenker dere om x870 vs x670 for Ryzen 9 9950x?

Regner med du sikkert skal beholde PCen ca like lenge som sist, så ville jeg valgt X870, da disse har full støtte for USB 4 som X670 ikke har. Utenom det så er de nokså nye. Venter selv til de hovedkortene kommer ut for å oppgrader min 7 år gamle Ryzen PC med X370 hovedkort.

Skrevet (endret)

PCIe 5 og USB 4 og støtte for raskere minne gjør det verdt å vente på nye hovedkort imo.

Er redd for at nye kort blir svindyre då 🤔

Eg tenker på ein oppgradering når nye X3D prosessorer er på markedet.

Endret av Dragavon
Skrevet
Just now, TheKims said:

De bruker å løfte embargo rundt kl 15, men om det er i dag eller i morgen er jeg usikker på.

De er til salgs i morgen, så review release skal være i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...