Gå til innhold

Apple CarPlay problem.


Anbefalte innlegg

Hei

Jeh har i det siste hatt problemer med Apple CarPlay ( Iphone 13 pro) på ( etron 55 21 model). Altså bil og iphonen får kontakt, men jeg får kun tlf.liste som jeg kan ringe/svare og kan spille musikk fra i phonen. Får ikke hele iphone skjermen og Goggle kart opp på bil skjermen slik det er vanlig. Dette problemet har oppstått for 1 måned siden og siden har jeg flere ganger slått av tlf. reset tlf.en og connected/disconnected dem uten hell. Funker fint når jeg kobler tlf. på bil med kabel, men ikke via Bluthooth. 

Har til og med hatt den på møller, men fagmannen der mener at han ser ingen problemer når han prøver Apple CarPlay på bilen med sin egen tlf. og det er nok riktig tenker jeg for at jeg har selv prøvd noen andres tlf. og da kommer doms tlf. skjerm opp på MMI med engang.

Har tenkt å resette tlf.en til fabrikkinnstilling, men blir jo så mange ting slettet og må installeres på nytt at. Derfor tenkte å høre om noen her har opplevd noe slikt som kunne hjelpe.

Takk:) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil fråråde å gjenopprette til fabrikkinnstillinger. Det er eit vanleg tips men eg har sålagt ikkje opplevd at det fungerte, og det er som du seier mykje styr å legge innigjen det du har sletta. 

Det høyres ut som at noko er feil med Bluetooth på din telefon, om det er software eller hardware som har svikta ee ikkje godt å seie. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
halaa skrev (7 timer siden):

Jeh har i det siste hatt problemer med Apple CarPlay ( Iphone 13 pro) på ( etron 55 21 model). Altså bil og iphonen får kontakt, men jeg får kun tlf.liste som jeg kan ringe/svare og kan spille musikk fra i phonen. Får ikke hele iphone skjermen og Goggle kart opp på bil skjermen slik det er vanlig. Dette problemet har oppstått for 1 måned siden og siden har jeg flere ganger slått av tlf. reset tlf.en og connected/disconnected dem uten hell. Funker fint når jeg kobler tlf. på bil med kabel, men ikke via Bluthooth.

Trådløs Carplay bruker WiFi, ikke Bluetooth (selv om den bruker BT til sammenkoblingsprosessen). Jeg ville startet med å resette bilens infotainment til factory defaults, slettet bilen fra mobilen (både Carplay og Bluetooth), og koblet opp på nytt. Hvis du fortsatt har feil, kan du prøve din mobil på en annen bil. Hvis det feiler der også, ville jeg fortsatt med å tilbakestille nettverksinstillingene på mobilen, og kobel opp på nytt. Ved fortsatt feil, er det ingen vei utenom reset til fabrikkinnstillinger på mobilen (eller kjøpe ny?).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, Runar said:

Denne artikkelen lister opp flere ting du kan prøve hvis CarPlay ikke fungerer. Har du for eksempel prøvd å slette telefonen fra bilens system og legge den til på nytt, ikke bare koble den til og fra?

Litt usikker hvordan man sletter tlf-en fra selve bilens system. Jeg går jo på bilens MMI, connection og fjerner mobilen og connecter på nytt.

Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
4 hours ago, zanta said:

Trådløs Carplay bruker WiFi, ikke Bluetooth (selv om den bruker BT til sammenkoblingsprosessen). Jeg ville startet med å resette bilens infotainment til factory defaults, slettet bilen fra mobilen (både Carplay og Bluetooth), og koblet opp på nytt. Hvis du fortsatt har feil, kan du prøve din mobil på en annen bil. Hvis det feiler der også, ville jeg fortsatt med å tilbakestille nettverksinstillingene på mobilen, og kobel opp på nytt. Ved fortsatt feil, er det ingen vei utenom reset til fabrikkinnstillinger på mobilen (eller kjøpe ny?).

Lurt å prøve min mobil på en annen bil ja, det har jeg ikke prøvd. Å resette infotainment til factory default skal vil være en stor jobb tenker jeg, har aldri gjort det på bil. Ellers har bilens infotainment resettet og lasted opp med nyeste programer hos møller for en måned siden pga. noe annet.

Hvordan sletter man bilen fra mobil? Mener du å slette (myaudi) appen på mobil man har?  

Og apropo WIFI og BT. for en stund siden hver gang jeg satt meg i bilen fikk jeg beskjed om å koble meg på et eller annet nettverk som jeg fant tilslutt ut at det var bilens WIFI system. Det gjorde jeg ikke for at jeg tenkete at jeg har jo WIFI. Men den meldinga er forsvunnet, kommer ikke nå når jeg setter meg inni bilen. 

Endret av halaa
Lenke til kommentar
halaa skrev (Akkurat nå):

Lurt å prøve min mobil på en annen bil ja, det har jeg ikke prøvd. Å resette infotainment til factory default skal vil være en stor jobb tenker jeg, har aldri gjort det på bil. Ellers har bilens infotainment resettet og lasted opp med nyeste programer hos møller for en måned siden pga. noe annet.

Hvordan sletter man bilen fra mobil? Mener du å slette (myaudi) appen på mobil man har?  

Å resette infotainment til factory default er enkelt på de fleste biler (jeg har ikke Audi selv nå, så har ikke noe å bidra med her). 

Audiappen har ikke noe med Carplay å gjøre. Jeg mener å slette tilkoblingen til bilen fra Carplaymenyen og fra Bluetoothmenyen på mobilen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...