Gå til innhold

Taxipriser?


Anbefalte innlegg

MrL skrev (1 time siden):

Joda men dette er ikke kundens ansvar. Bestiller alltid med fastpris selv så har aldri hatt det problemet men dette er Norge ikke Marokko, man burde ikke ha behov for å spørre.

Men samme som i Marokko, så man man ofte ha med tolk eller Google Translate når man tar taxi. 

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjørte du med noe jalla, yangoo eller hva disse heter? Nå er det riktignok i høst jeg tok drosje sist, men da betalte jeg det ca det samme for 4x så lang tur... Dette var et av de gode, gamle selskapene og ikke noe av de nye Erna-selskapene. Og, glemte det, men dette var midt på svarte natta i helg. 

Lenke til kommentar

I Oslo har jeg nå gitt opp alle andre enn Oslo Taxi. Du trenger ikke ta taxien som står først i køen - du kan gå til akkurat den taxien du vil. Er der ikke en Oslo Taxi så dropper jeg det, leter videre, eller bestiller.

Oslo Taxi er også med i en app - Taxifix - der du kan bestille tur, og se makspris før du bestiller.

Pris er en ting, men vel så viktig er det at sjåføren faktisk kan å kjøre og forstår hvor du skal, vet om stengte veier og omkjøringer osv. Det hjelper lite med taxi når sjåføren er avhengig av at du er navigatør, om ikke du skal et sted du kjenner veien godt.

Endret av Phantom Software
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det vanskelig å bruke et taxameter riktig?

Det er stadig presseoppslag om altfor dyre taxiturer og at det er en mennesklig glipp bak resultatet. For det kan vel umulig være slik at man utsettes for bevisst svindel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trulss skrev (1 time siden):

Er det vanskelig å bruke et taxameter riktig?

Det er stadig presseoppslag om altfor dyre taxiturer og at det er en mennesklig glipp bak resultatet. For det kan vel umulig være slik at man utsettes for bevisst svindel?

Har ikke sett noe på at taksametert feil siden Oslo Taxi for 20-25 år siden.

 

Lenke til kommentar
Eskove skrev (På 25.5.2024 den 20.53):

Du får takke Erna for at vi har det slik i Norge.
Vi hadde ikke dette problemet før vi fikk det frislippet vi hadde.

 

Norge og Erna hadde intet annet valg. Så dere kan takke EU..

https://www.eftasurv.int/newsroom/updates/esa-closes-infringement-proceedings-against-norway-following-changes-taxi-market:nb

https://frifagbevegelse.no/nyheter/eostilsyn-vil-reagere-pareversering-av-taxireformen-6.158.809277.2bc6f861d9

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Barny Aråstad skrev (1 time siden):

Har ikke sett noe på at taksametert feil siden Oslo Taxi for 20-25 år siden.

 

For etter hva jeg leste i avisen nå sist, så hadde sjåføren lagt inn feil takstsone, klokkeslett eller helligdag på taxameteret slik at kunden ble tvunget til å betale feil pris.

Lenke til kommentar
Trulss skrev (6 timer siden):

Er det vanskelig å bruke et taxameter riktig?

Det er stadig presseoppslag om altfor dyre taxiturer og at det er en mennesklig glipp bak resultatet. For det kan vel umulig være slik at man utsettes for bevisst svindel?

Tror nok at sannheten er nok at taxisjåføren gjør "feil", og når han blir konfrontert med dette, så sier han bare "jaj ikke god norsk, jaj trykk feil". Tror de veldig godt vet hva de gjør, og de vet at nordmenn som oftest ikke er konfronterende og dermed vil slippe unna med det. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...