Gå til innhold

PL: Kamptråd runde 37 + hengekamper


Anbefalte innlegg

Alkan skrev (8 timer siden):

Enig i det, men det har jo vært en del managere før Pep som ikke var i nærheten av noe lignende. Så litt creds skal han faktisk ha, han er en world class manager.

Jeg la vel inn han som en av grunnene i dette innlegget:

KANE2009 skrev (9 timer siden):

Med en utømmelig bank, 2 A-lag, Pep ved roret og gjentatte brudd på alle ffp regler synes jeg ikke det er så veldig utrolig😅

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
VifteKopp skrev (8 timer siden):

City er det laget med best dekning i alle posisjoner. Både fordi de har kjøpt smart, og fordi de har masse, masse penger (og mest sannsynlig jukset litt). 

Ingen vits å bruke ordet "litt". Blir ikke tiltalt for 115 ffp regelbrudd for å ha jukset "litt" IMO og vi vet jo fra før at de jukset under Pellegrini (dette er bevist, men for langt tilbake i tid til at det kan straffes).

Endret av KANE2009
Lenke til kommentar
ChopperRead skrev (1 time siden):

Til og med Ange var misfornøyd med atmosfæren og innstillingen til fansen etter kampen. Litt flau oppførsel. Var HELT stille til det ble 2-0. Nå misser de CL og mye inntekter i ett år, ergo mindre kjøp og forsterkninger, tru om fansen er fornøyd med det?

Spillerne var iallefall meget påskrudd, de fortjente poeng.

Det er vanskelig for oss "fjerne fans" å forstå hvor dypt slike lokale bydelsrivalerier stikker. De er emosjonelt tilknyttet klubben sin på en helt annen måte enn vi er. 

Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (31 minutter siden):

Det er vanskelig for oss "fjerne fans" å forstå hvor dypt slike lokale bydelsrivalerier stikker. De er emosjonelt tilknyttet klubben sin på en helt annen måte enn vi er. 

Selvfølgelig. Jeg skjønner jo prinsippet. Men jeg vet ikke om jeg hadde ønsket å heller spille Europa league enn CL om det betydde at tottenham ikke vant ligaen. Nå er jeg en "fjern" fan da, fysisk. Men ikke mentalt.

Lenke til kommentar
ChopperRead skrev (1 time siden):

Jeg skjønner jo prinsippet. Men jeg vet ikke om jeg hadde ønsket å heller spille Europa league enn CL om det betydde at tottenham ikke vant ligaen.

Except for many of their fans, a win is anathema to them if it helps Arsenal win the title. People say ‘What if the situation was the other way around, how would you feel?’, and there’s probably something to that – but it would mean that Sp*rs are challenging for the title on the final day and we don’t deal in ridiculous fan fiction here. Let’s try and stay vaguely grounded.

https://arseblog.com/2024/05/the-0-chance-game-miedema-walters/

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

City har nok jukset seg til å komme dit de er, i hvert fall i farta de gjorde det. Straffen kommer kanskje. Vi får se. 

Uansett siste 4-5? kanskje mer år. Så har de ikke brukt mest penger. Flere lag har brukt langt mer og gjort det LANGT dårligere. Jeg vil si det er uansett vanvittig imponerende hva Pep har fått til og at han klarer holde spillerne motiverte over så mange år.  

 

Lenke til kommentar
barezell skrev (3 timer siden):

Uansett siste 4-5? kanskje mer år. Så har de ikke brukt mest penger. Flere lag har brukt langt mer og gjort det LANGT dårligere. Jeg vil si det er uansett vanvittig imponerende hva Pep har fått til og at han klarer holde spillerne motiverte over så mange år.  

Av rapporterte summer ihvertfall (jeg regner med du snakker om overgangssummer). De er vel nr. 2 på lista når det kommer til spillerlønninger, har de 2 best betalte spillerne i ligaen og er på 3 plass på total spend om jeg ikke husker helt feil. Glem heller ikke at de har beviselig betalt både forhenværende managere og spillere gjennom diverse shell companies for å holde seg innenfor FFP så tallene må tas med en klype salt.

Pep har fått mye mer ut av de pengene enn både United og Chelsea, det er ikke til å komme bort ifra og han er for all del en fantastisk manager, det har han bevist flere ganger, men er fortsatt uenig i at det er "vanvittig imponerende". Vil heller si det er imponerende (med negativt fortegn) at Chelsea og United ikke har klart å få mer ut av pengene de har brukt.

Og når alt er sagt: de har jukset. Om det var noen rettferdighet i verden skulle de ha fått bot, rykket ned noen nivåer og måttet returnere alle trofeer, titler og premiepenger de har "vunnet" i periodene de har jukset. De har blitt tatt for juks før og det fikk vel ingen konsekvenser basically fordi forholdene var foreldet (les: de var for flinke til å jukse). Dessverre er det ikke det og nå går vi mot enten enda en liten smekk på lanken eller en straff som uansett ikke står i forhold til hva de har oppnådd ved å jukse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...