Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor defineres seksualitet til handlinger i barnsalder.


Gjest 7811c...0de

Anbefalte innlegg

Gjest 7811c...0de

Tenker veldig enkelt her.

Men hvorfor definerer vi visse ting vi gjør med hvilke "seksualitet" boks vi tilhører?

Det er jo uendelig med historier av homofile som alle har til felles (i medier) 
" Jeg husker når jeg var liten, så lekte jeg med barbie og gikk mye i kjoler." 
Osv osv osv.
Typiske ting det andre kjønnet gjør.

Hvem har malt det som at man da skal enten
A: Være seksuelt tiltrukket av det samme kjønn i voksen alder
B: Være født i feil kropp 

 

hvorfor er det uskyldige vi gjør som barn noe som skal definere oss seksuelt senere i livet? 


En bekjent av meg..Hadde familien eller kretsen hans pushet på at han var homofil feks..Så tror ikke bare jeg, men han også at han faktisk ville vært homofil. For han lekte i kjoler, likte å vaske, sminke seg osv som barn.. Men når hans eldre bror.. Som forøvrig hadde helt likt oppvekst og handlingsmønster.  MEN som hadde foreldre/familie og krets rundt seg som konstant spurte om han var homofil, at det var greit å være homofil osv osv over mange år.. "kom ut av skapet"    Så følte han nesten på "trass" at han selv ikke skal være homofil.

Seksualitet er jo litt flytende? tenker jo at hvis vi pusher på, og skal seksualisere enkle handlinger.. Som gjør at enkelte føler at "dette" må jo være sånn jeg er. Så vil de jo kunne overbevise seg selv om at de er det.  For mennesker vil jo føle på en tilhørighet og jager det.
Spesielt med tanke på hvor enkelt det er å bli forvirret når det kommer til følelser og alt kjemisk som skjer i hodet på hver og en når man gjør ditt og datt.

 

Anonymous poster hash: 7811c...0de

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 7811c...0de skrev (51 minutter siden):

Hvem har malt det som at man da skal enten
A: Være seksuelt tiltrukket av det samme kjønn i voksen alder
B: Være født i feil kropp

Det er det vel bare familien til han du kjenner som gjør? Aldri hørt folk mene at ikke heterofile gutter kan leke med dukker eller kle seg i kjole når de er små (eller store). Høres ut som du har laget et stråmannsargument.

Lot du være å poste dette i "Politikk og samfunn" fordi du ikke kan poste anonymt der?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest ebaa1...099

Fy faen så lei jeg er verdenen vi lever i og mennesker som bryr seg om ting som ikke er verdt å bry seg om.. Hvem faen bryr seg om at noen er homofile.. Ikke jeg, og det er det siste som får meg til å bli sint i et samfunn som er overfylt av idioter. 

Huff jeg vil ut. 

Anonymous poster hash: ebaa1...099

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...