Gå til innhold

Telenor forhånds fakturerer alt for tidlig?


Anbefalte innlegg

Har ikke lagt merke til det før jeg fikk faktura fra dem i dag som var høyere enn normalt, så gikk inn og sjekket at alt var riktig, da den nye prisen virket mye høyere enn varslet prisstigning.

La da merke til at fakturaen de sendte ut nå, med for fall 10. mai, faktisk er for juni i år, slik at de fakturerer over en måned på forhånd.

Har de lov til det?

Hadde skjønt det hvis den var for Mai, men juni blir litt vel tidlig. 

(Ekstra kosten var prisstigningen for april og mai)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å få pengene i hende tidlig, er en del av fortjenesten. Alt henger sammen med alt. I praksis betaler ikke mer enn man ville ha betalt, bortsett fra den første måneden abonnementet løper.

Det man må huske er å si opp i god til ellers må man betale for et tidsrom man ikke skal bruke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
trikola skrev (14 timer siden):

Sector-Alarm sender ut regningen før forfallsdato av den forrige regning - det synes jeg er spesielt - men antageligvis ikke  ulovlig.

Ikke for meg. Sjekket nå, fikk faktura 24 april, med for fall 10 Mai, som gjelder for perioden 24 april og 1 måned frem. Og det er helt innenfor. Hadde Telenor gjort det samme så syntes jeg det hadde vært ok, men ikke hvis den var for juni.

Lenke til kommentar
zanta skrev (23 timer siden):

Når faktura kommer er vel ikke viktig? Det er forfallsdatoen som teller. Eksempelvis får jeg faktura for felleskostnader over en måned før forfall, dvs før forrige faktura er trukket fra konto.

Har jo skrevet det i første post. Forfallsdato 10 mai for perioden i Juni.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...