Gå til innhold

Kingdom Come: Deliverance 2 er annonsert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tankbug skrev (6 minutter siden):

jeg hadde bare ikke tålmodigheten på det tidspunktet til å sette meg inn i kampsystemet.

Fant ut etterhvert at man ikke trengte å være mester med svedet for å spille igjennom. før jeg skjønte det så tenkte jeg som deg. og at man måtte begynne med alchemy og brygge saviour schnapps

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
leifeinar skrev (7 minutter siden):

Fant ut etterhvert at man ikke trengte å være mester med svedet for å spille igjennom. før jeg skjønte det så tenkte jeg som deg. og at man måtte begynne med alchemy og brygge saviour schnapps

Største utfordringa med kampsystemet var at det er litt håplaust om ein har hatt lang pause og har gløymt systemet. Då må ein nesten gjennom opplæringa på nytt. Så spelet var lite tilpassa speling innimellom, men ellers heilt einig. Dette spelet er ikkje eit slosspel der du er helten som nedkjemper alle fiendane du møter på, ofte må du ta det meir realistiske alternativet å stikke av. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg bakka orginale kickstarter med 1500kr eller noe, så jeg tror jeg har en tier som skal gi meg dette gratis, men får se om de holder det da. 
Kingdome Come var bra spill, men man kom til et punkt der man kunne one shotte alle med en warhammer, og det er jo greit nok i et fantasi spill der man mer eller mindre blir en gud mot slutten, men passet ikke helt inn i en realistisk verden.

Man kunne så klart bare ikke bruke warhammer eller de uber angrepet, så ble kampene mer interesante med en gang. 
Husker jeg kom til en av "bossene" i spillet, jeg var så overlevla, at han kom mot meg og jeg slo han i hode og han døde på et sekund. hadde gjort det litt vel anti klimatisk for meg selv. 

Lenke til kommentar

Herregud så pent det ser ut!

Har veldig troen på dette, og koste meg masse i det forrige - selv om jeg har aldri kom til rulleteksten. Om de gjør dette spillet litt mer tilgjengelig, og for eks. legger noen av survival-mekanikkene bak en høyere vanskelighetsgrad eller en annen spillmodus, kan dette bli skikkelig bra!

Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (31 minutter siden):

Fantastiske, men uventede nyheter. Enern er det beste spillet jeg bare har spilt halvferdig. Har lenge lett etter en grunn til å starte på nytt og fullføre, og nå kom den.

Kanskje eg skal gjere det same. Grunnen til at eg falt av og ikkje fullførte spelet var nok at eg rota meg vekk i sideoppdrag og samlemani. I tillegg var det vel eit oppdrag som eg fyrst i ettertid forstod var tidskritisk. Så sjølv om det ikkje eigentleg betyr noko at eg ikkje fekk fullført det oppdraget fordi eg var for opptatt med å plukke blomster så bidrog nok det til at motivasjonen fekk seg ein knekk. I alle andre spel så går ikkje oppdraga ut på tid slik at ein har god tid til å gjere mykje anna sjølv om ein er på eit hasteoppdrag. Dette er kanskje det som er største ulempen med at spelet prøver å være realistisk, samtidig så er det kanskje lettare å starte ei ny gjennomspeling når eg er klar over dette og ikkje bruker opp tida på å utforske verdenen.

Realistisk sett så ville nok ein karakter som skal hevne sin familie ikkje brukt så mykje tid på heilt andre ting.

Nokon som veit korleis det fyrste spelet fungerer når du er ferdig med main quest? Er det slik som i liknande spel at du då går over til "free roaming" og kan fullføre alt av sideoppdrag etterpå? Eller er det rulletekst og tilbake til hovedmenyen?

 

Lenke til kommentar
8 hours ago, The Avatar said:

Kanskje eg skal gjere det same. Grunnen til at eg falt av og ikkje fullførte spelet var nok at eg rota meg vekk i sideoppdrag og samlemani. I tillegg var det vel eit oppdrag som eg fyrst i ettertid forstod var tidskritisk. Så sjølv om det ikkje eigentleg betyr noko at eg ikkje fekk fullført det oppdraget fordi eg var for opptatt med å plukke blomster så bidrog nok det til at motivasjonen fekk seg ein knekk. I alle andre spel så går ikkje oppdraga ut på tid slik at ein har god tid til å gjere mykje anna sjølv om ein er på eit hasteoppdrag. Dette er kanskje det som er største ulempen med at spelet prøver å være realistisk, samtidig så er det kanskje lettare å starte ei ny gjennomspeling når eg er klar over dette og ikkje bruker opp tida på å utforske verdenen.

Realistisk sett så ville nok ein karakter som skal hevne sin familie ikkje brukt så mykje tid på heilt andre ting.

Nokon som veit korleis det fyrste spelet fungerer når du er ferdig med main quest? Er det slik som i liknande spel at du då går over til "free roaming" og kan fullføre alt av sideoppdrag etterpå? Eller er det rulletekst og tilbake til hovedmenyen?

 

Noen år siden jeg spilte det. Om jeg husker etter rulleteksten. Går du tilbake til rett før siste delen av siste oppdrag. 

Men er ikke sikker. Det er uansett ganske opplagt nå er spillet snart slutt. Så du kan bare ta å save først. 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (Akkurat nå):

Noen år siden jeg spilte det. Om jeg husker etter rulleteksten. Går du tilbake til rett før siste delen av siste oppdrag. 

Men er ikke sikker. Det er uansett ganske opplagt nå er spillet snart slutt. Så du kan bare ta å save først. 

En liten snaps før slutten 

Lenke til kommentar
The Avatar skrev (22 timer siden):

Grunnen til at eg falt av og ikkje fullførte spelet var nok at eg rota meg vekk i sideoppdrag og samlemani.

Hehe, nettopp dette var nok min grunn også. Hele verdenen er så sinnsykt bra laget at jeg drømmer meg bort i alle mulige slags områder. Jeg var også fast bestemt på å lære meg visse tidkrevende skills, som å kunne lese.

Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (2 timer siden):

Jeg var også fast bestemt på å lære meg visse tidkrevende skills, som å kunne lese.

Eller det faktum at man faktisk kan levle "Drinking" til et punkt at hvis du blacker ut så våkener du altid hjemme.

Eller dra på brothel, for så å dra hjem til kjæresten for og prøve å bortforklare :)

Og at Henry er basert på en reell person som ser helt lik ut som i spillet, han styrer også stemmen. Mye god nerding i første spill.

Endret av leifeinar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...