Gå til innhold

Krigshandlinger mellom Iran og Israel

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tussi skrev (1 minutt siden):

Ja, har det noe.med fakta omkring Irans trusler og atomvåpen å gjøre?

Ja. Fordi man sluker historien til Israel og ser verden med deres øyne. Israel sin virkelighetsoppfatning er feil. Vi som står uten religiøse briller ser at Israel agerer ut fra en verden vi ikke kjenner oss igjen i. Jeg tror det er viktig å forstå at dersom man identifiserer seg med en av partene er man ikke objektiv lenger og at den virkelighet man da ser ikke er den ekte.. Det samme kan sies om man ser verden med sterkt muslimske øyne...

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
agvg skrev (Akkurat nå):

Burde være helt uproblematisk og ta ut hjernene bak prosjektet, matriell kan erstattes, kunnskapen ikke fullt så enkelt.

Det er det de har gjort, enkelte her inne ser på .det som terror åpenbart

• Liker 4
Skrevet
rabler skrev (1 minutt siden):

Å sprenge raketter eller bomber i boligområder i et annet land er selve definisjonen på terrorvirksomhet. 🙄

Så da var store deler av andre verdenskrig en terroraksjon?

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
obygda skrev (3 minutter siden):

Ja. Fordi man sluker historien til Israel og ser verden med deres øyne. Israel sin virkelighetsoppfatning er feil. Vi som står uten religiøse briller ser at Israel agerer ut fra en verden vi ikke kjenner oss igjen i. Jeg tror det er viktig å forstå at dersom man identifiserer seg med en av partene er man ikke objektiv lenger og at den virkelighet man da ser ikke er den ekte.. Det samme kan sies om man ser verden med sterkt muslimske øyne...

Og du er selvsagt alltid objektiv...... det er nedrig debattskikk å ta personen istedetfor argumentene. Jeg foreslår at du forholder deg til argumenter fremover.. 

Flere muslimer i denne diskusjonen har uttalt seg,. Men du kritiserer min teo fordi du er enig med dem ift Israel og ikke meg. Ja det sier mye

Endret av Tussi
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Tussi skrev (6 minutter siden):

Må man være personlig kristen for å ikke ønske at makten bak Hamas (7 oktober), hizbollah etc ikke skal utslette israel? Gjør det mine meninger, som bygd på de fakta som er kommet frem, mkndre relevante enn dine?

Dine fakta er ikke fakta..Det er her problemet ditt ligger. Jeg vil si det var nær 0 sansynlighet for at Iran ville utvikle OG bruke et atomvåpen mot Israel. Dette er et narrativ.. Jeg forstår at Israel fryktet det,men jeg finner det lite trolig at Iran,om de skulle utvikle atomvåpen,skulle gå løs på Israel. Alle med vett i skolten vet at man ikke kan utslette et land ved å bombe det med atomvåpen. Det gir null mening

• Liker 1
Skrevet
obygda skrev (1 minutt siden):

Dine fakta er ikke fakta..Det er her problemet ditt ligger. Jeg vil si det var nær 0 sansynlighet for at Iran ville utvikle OG bruke et atomvåpen mot Israel. Dette er et narrativ.. Jeg forstår at Israel fryktet det,men jeg finner det lite trolig at Iran,om de skulle utvikle atomvåpen,skulle gå løs på Israel. Alle med vett i skolten vet at man ikke kan utslette et land ved å bombe det med atomvåpen. Det gir null mening

Fra chatgpt... Iran stod i utgangslunktet bak 7 oktober, bak hizbollah etc, tror ikke israel skulle tatt den risikoen. HVIS du tar feil, og Israel hadde ventet, hadde 7 miøl jøder og 2.2 mill arabere vært døde.

jeg tenker man ikek burde ta den risikoen. Tyskland og Frankrike har også uttalt at dette anses som selvforsvar 

Screenshot_20250614_195258_ChatGPT.jpg

• Liker 5
Skrevet

Men ingen vil at Iran sitt presteskap skal ha atomvåpen, slike våpen er veldig virkningsfulle selv om du i realiteten ikke kan bruke de. Er jo bare og se hva Putin får til med sine atomvåpen.

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Tussi skrev (5 minutter siden):

Og du er selvsagt alltid objektiv...... det er nedrig debattskikk å ta personen istedetfor argumentene. Jeg foreslår at du forholder deg til argumenter fremover.. 

Flere muslimer i denne diskusjonen har uttalt seg,. Men du kritiserer min teo fordi du er enig med dem ift Israel og ikke meg. Ja det sier mye

Jeg mener at man bør prøve å være objektiv..er man personlig kristen eller muslim så får man gjerne en bias mot en av partene i slike konflikter. Netanyahu sin virkelighet er helt forvridd dessverre. 

• Liker 1
Skrevet
obygda skrev (Akkurat nå):

Jeg mener at man bør prøve å være objektiv..er man personlig kristen eller muslim så får man gjerne en bias mot en av partene i slike konflikter. Netanyahu sin virkelighet er helt forvridd dessverre. 

Jeg har heller aldri noengang støttet Netanyahu, jeg er også for en palestinsk stat, selv om flere av område er bibelsk israelske, og ikke minst,  jeg er for at Israel skal kunne leve i trygghet . De kan ikke leve på atatollahenes nåde

• Liker 9
Skrevet
10 minutes ago, Tussi said:

Nei, ikke når målet er direkte militære forskere, da har man et ansvar for å unngå betydelige sivile tap, men angrepet j seg selv er legitimt 

Dette er bare tull, men jeg registrerer at det ikke finnes grenser for hvilke løkker du er villig å hoppe gjennom for Israel sin del. Det er ikke legitimt å angripe et annet land. 

• Liker 2
Skrevet
rabler skrev (Akkurat nå):

Dette er bare tull, men jeg registrerer at det ikke finnes grenser for hvilke løkker du er villig å hoppe gjennom for Israel sin del. Det er ikke legitimt å angripe et annet land. 

Men det er åpenbart legitimt i dine øyne å gjøre det via proxyer..... jeg mener det er en krigserklæring

• Liker 9
Skrevet
Tussi skrev (3 minutter siden):

Fra chatgpt... Iran stod i utgangslunktet bak 7 oktober, bak hizbollah etc, tror ikke israel skulle tatt den risikoen. HVIS du tar feil, og Israel hadde ventet, hadde 7 miøl jøder og 2.2 mill arabere vært døde.

jeg tenker man ikek burde ta den risikoen. Tyskland og Frankrike har også uttalt at dette anses som selvforsvar 

Screenshot_20250614_195258_ChatGPT.jpg

Jeg anser enhver som referer til AI som lite troverdig. Sorry.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
12 minutes ago, agvg said:

Så da var store deler av andre verdenskrig en terroraksjon?

Terror var helt klart hovedmålet med bombingen av England under andre verdenskrig, ja. Man bruker dog et annet språk når man faktisk kriger mot hverandre. Israel og Iran har ikke erklært krig så da er selvsagt disse handlingene ikke krigshandlinger, men terrorhandlinger og attentat. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
2 minutes ago, Tussi said:

Men det er åpenbart legitimt i dine øyne å gjøre det via proxyer..... jeg mener det er en krigserklæring

Hva du mener er strengt tatt ikke interessant.

• Liker 2
Skrevet
Tussi skrev (4 minutter siden):

Jeg har heller aldri noengang støttet Netanyahu, jeg er også for en palestinsk stat, selv om flere av område er bibelsk israelske, og ikke minst,  jeg er for at Israel skal kunne leve i trygghet . De kan ikke leve på atatollahenes nåde

Jeg ønsker også at Israel kan leve i fred. Men de har en leder nå som forgifter egne innbyggere med løgn og utøver lidelse og vold mot andre med nærmest rasistiske holdninger.. 

Israel bør søke fredelige løsninger...ikke sparke igang krig etter krig

• Liker 3
Skrevet
obygda skrev (Akkurat nå):

Jeg anser enhver som referer til AI som lite troverdig. Sorry.

Faktum er at IAEA  sier Iran var uker fra å utvikle atomvåpen. Det kommer du ikke utenom 

• Liker 7
Skrevet (endret)
rabler skrev (7 minutter siden):

Hva du mener er strengt tatt ikke interessant.

Hva DU mener er ganske åpenbart, jeg bare påpeker det

Hvis du ikke tåler andres meninger vil jeg dog anbefale deg å ikke oppsøke diskusjonsforum 

Endret av Tussi
  • Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg ønsker også at Israel kan leve i fred. Men de har en leder nå som forgifter egne innbyggere med løgn og utøver lidelse og vold mot andre med nærmest rasistiske holdninger.. 

Israel bør søke fredelige løsninger...ikke sparke igang krig etter krig

Ja, jeg håper alle parter kan leve i fred der nede, det er mitt største ønske

• Liker 4
Skrevet
obygda skrev (13 minutter siden):

Jeg vil si det var nær 0 sansynlighet for at Iran ville utvikle OG bruke et atomvåpen mot Israel.

I hvert fall mindre sannsynlighet nå enn før krigen 🧐

• Liker 3
Skrevet
no u skrev (1 minutt siden):

I hvert fall mindre sannsynlighet nå enn før krigen 🧐

De ville ikke brukt den om de hadde den. Det er selvmord

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...