Gå til innhold

Kvinneguiden den stygge ulven? Prøv reddit (norske delen)


Anbefalte innlegg

Har aldri vært med på et større søppelfora enn reddit. Er du ikke enig i runkegjengen, så blir du nedstemt, med negativ karma, og så er ikke resten av postene dine synlig! Ja eg har prøvd, lagde ny konto, og så i samme tråd, at mine poster, var bare usynlig. Først trodde eg folk måtte trykke på (+) tegnet, for å expande min post, men min post fantes rett og slett ikke. Dette så eg etter eg lagde ny post. Dumt, for reddit er egentlig litt populært. Tiktok er så dårlig, man får ikke snakket sammen der. 

På reddit er det ikke bare noen moderatorer med dårlig smak (kvinneguiden), her er alle dømmer og dommer på reddit. Prøver du si noe som sier "overbevis meg, eg lurer egentlig bare", så blir du bare nedstemt og du kommer aldri tilbake igjen på den kontoen, selv om de står i reglene at en ikke skal bruke downvote på noe du er uenig med. Er det positivt å fiske etter likes når en debatterer?

Endret av endaen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
9 minutes ago, bo1e said:

Drøyteste generaliseringen på syltynt grunnlag jeg har sett i hele dag.

Eg har en konto på reddit, eg skriver noe eg er uenig i, får endel downvotes, og så får eg ikke lov å poste videre på grunn av reddit sin "crowd control". Eg har ikke trollet, eg var bare uenig, og utfordret en tråd eller to. Nok til å få -30 karma fra mobben der inne. 

Først tenkte eg ikke noe over den negative karmaen, men så ble ingen av mine poster besvart, ingen!. Så lagde eg ny konto, og så i tråden at mine poster var ikke engang synlig. Eg skrev så en post på min nye konto, og den ble besvart. 

Hva er feil i det eg sier? Hvor er generaliseringen? Ok kanskje kvinngeguiden er verre?, men de er moderatorer, her på reddit er det en mob som skal ta deg. Får du negativ karma av folket, er du ute. 

PS: Ja det er litt feil generalisering for alt å reddit, tenkte først og fremst på norske reddit, skal update tittel. Har hatt mye bedre på utenlandske og spesifikke. 

Endret av endaen
Lenke til kommentar
endaen skrev (5 minutter siden):

Eg har en konto på reddit, eg skriver noe eg er uenig i, får endel downvotes, og så får eg ikke lov å poste videre på grunn av reddit sin "crowd control". Eg har ikke trollet, eg var bare uenig, og utfordret en tråd eller to. Nok til å få -30 karma fra mobben der inne. 

Først tenkte eg ikke noe over den negative karmaen, men så ble ingen av mine poster besvart, ingen!. Så lagde eg ny konto, og så i tråden at mine poster var ikke engang synlig. Eg skrev så en post på min nye konto, og den ble besvart. 

Hva er feil i det eg sier? Hvor er generaliseringen? Ok kanskje kvinngeguiden er verre?, men de er moderatorer, her på reddit er det en mob som skal ta deg. Får du negativ karma av folket, er du ute. 

Å. Det er en mobb som er ute etter å ta folk på KG også, jeg opplevde det bare en gang, men det er nærmest tradisjon der inne for å ta ts

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
  • endaen endret tittelen til Kvinneguiden den stygge ulven? Prøv reddit (norske delen)
2 minutes ago, Tussi said:

Å. Det er en mobb som er ute etter å ta folk på KG også, jeg opplevde det bare en gang, men det er nærmest tradisjon der inne for å ta ts

eg må beklage at eg ikke spesifiserte hvor på reddit eg mente. Tenkte norsk fora (diskusjon.no) og tok automatikk i det andre norske foraene på reddit, der norge/norske etc er størst (tror eg, litt reddit noob)
Er likevel ganske sykt at får du negativ karma, eksistrerer du ikke? Eller er det helt kanal avhengig?

Endret av endaen
Lenke til kommentar

Jeg bruker bare reddit til spesifikke temaer jeg er interessert i eller trenger input til og ikke for generell underholdning eller tidsfordriv. Aldri opplevd noe nevneverdig negativt. Det finnes en subreddit for alt mellom himmel og jord og det er alltid god info og hjelp å få. Er mitt generelle inntrykk. Og folk er stort sett takknemmelig for alle nyttige bidrag fra andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...