Gå til innhold

Ubisoft fjerner kjøpt spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo mye prat i disse dager om folkeaksjonen https://www.stopkillinggames.com og arbeid mot juridiske samt politiske muligheter det er i forskjellige land for å få til en endring i rettighetene en forbruker har hvis en utvikler avslutter tilgangen eller serverne til et spill man har kjøpt. Interessant da å lese Forbrukerrådets uttalelser om digitalytelsesloven som kom i kraft i 2023, jeg spår en lys framtid for forbrukerrettighetene til gamere i Norge.

Endret av shockorshot
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og dette er grunnen til at jeg fremdeles kjøper det aller meste på fysiske medier.

xClaymanx skrev (14 minutter siden):

Det går jo helt fint an å spille dette singleplayer, så forstår ikke helt hvorfor spillet ikke skal fungere uten å være online?

Spillet virker ikke uten servere, og serverne ble stengt for noen måneder siden. Så selv om du har spillet på DVD får du ikke spillt det lenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ligger vel initiering i spillet som er avhengig av server.

Regner med de vil fortsette med å dumpe flere spill på samme måte med mindre de får seg en kraftig smekk på fingrene nå.

De fleste aksepterer nok at rene online spiĺl går offline, men det å fjerne singleplayer er frekt.

Regner med de får pålegg om kompensasjon eller fiks, ellers blir de boycotta.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kajac skrev (2 timer siden):

Og dette er grunnen til at jeg fremdeles kjøper det aller meste på fysiske medier.

Spillet virker ikke uten servere, og serverne ble stengt for noen måneder siden. Så selv om du har spillet på DVD får du ikke spillt det lenger.

Dette var jeg fullt klar over :)

Men det skulle ikke være noe i veien for at spillet skulle kunne leve videre som singleplayer foruten at Ubisoft skal være griske

  • Liker 1
Lenke til kommentar
xClaymanx skrev (5 timer siden):

Dette var jeg fullt klar over :)

Men det skulle ikke være noe i veien for at spillet skulle kunne leve videre som singleplayer foruten at Ubisoft skal være griske

Ahh, da misforstod jeg 😊 Grunnen til at jeg selv aldri kjøpte The Crew er at det ikke var mulig å spille offline. Da var det pare et tidsspørsmål før dette kom til å skje dessverre. 

Lenke til kommentar

En GOD grunn til å kjøpe spill fra GOG.com hvor du faktiskt ikke MÅ være online, eller en gang starte de fra en launcher for å spille spillene fra de, og hvor du aldri mister muligheten  til å spille spillene ettersom du kan laste ned spill fra de og lagre de lokalt, og spillene (stort sett) ikke har DRM.

Ikke absolutt allt som er resenrødt fra de heller, som at spill fra de noen ganger har mangler sammenlignet med spill fra andre plattformer, men likevel...

Endret av Gjest MKII
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...