Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hvor kan jeg få kjøpt klosser til seng med rare bein?


Anbefalte innlegg

Jeg har refluks/halsbrann, og man skal helst reise sengen med 20 centimeter med klosser. Men dessverre er ikke føttene på min seng fire normale føtter i hjørnene, men mer som en planke. Se bilde.

 

Noen som vet hvor jeg kan få tak i klosser som passer med slike føtter, ikke bare normale hjørneføtter?

Takk. Får ikke sove grunnet refluksen.

 

IMG_20240404_204848713.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Letterboxd skrev (11 minutter siden):

Jeg har refluks/halsbrann, og man skal helst reise sengen med 20 centimeter med klosser. Men dessverre er ikke føttene på min seng fire normale føtter i hjørnene, men mer som en planke. Se bilde.

 

Noen som vet hvor jeg kan få tak i klosser som passer med slike føtter, ikke bare normale hjørneføtter?

Takk. Får ikke sove grunnet refluksen.

 

IMG_20240404_204848713.jpg

Er det en IKEA-seng? Finn ut om du kan skru av de plankene og om det passer å skru på bein i stedet. Så kjøper du et sett lave bein og et sett høye bein, skru de høye på i hodeenden og de lave i fotenden. Tror ikke du behøver så mye som 20cm forskjell, jeg har hørt at det holder med 5-10cm. 

Edit: Og så behøver du muligens noen kiler å sette inn under beina så de står støtt. Men det skjærer du til av de beina som er til overs.

Endret av Trippelure
Lenke til kommentar

Har samme rammemadrass selv og har lagt et par tykke bøker som jeg ikke bruker under på hver ytterkant. Fungerer helt fint siden rammen er så stiv (den er jo ikke i gulvet heller for hele lengden). Synes det rett og slett er mer behagelig å ligge med litt vinkel. Har du for mye vinkel kan du skli for mye ned mot enden i løpet av natten, men man kan også lære seg å kompensere for det hvis du føler du trenger mye vinkling. Tror jeg har litt under 10 cm høye bøker og det fungerer helt fint.

Lenke til kommentar

Du skal vel kun reise hode-enden av sengen antar jeg.

Disse laminatbøylene er jo 'kryssfiner'. Bore 2 hull der hvor bøylen berører gulvet og feste noe med høyde under - en 2" x 4" som enkleste løsning.

Endret av trikola
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...