Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

gul motorlampe


Anbefalte innlegg

Hei, Jeg kappet nylig lyddemperen da jeg skal bytte den ut, men siden jeg gjor det sliter bilen av og til med å starte, bilen vibrerer noe fælt og gul motorlampe lyser, har altså ikke fått byttet den ut enda så den står nå uten lyddemper. Hva kan dette bety? (er ekstremt ny til bil)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det betyr at det er en lagret feilkode i ECU (datamaskinen til bilen) som kan leses ut for å se hva det er. Du trenger et diagnoseapparat for å lese ut hva det er.

Dersom du har modifisert eksosanlegget er det veldig sannsynlig at det er relatert til katalysator eller en av sensorene i eksosanlegget.

Du skriver "kappet lyddemperen", hva betyr det? Det er ikke risikofritt å slippe ut eksos midt under bilen. Du får eksosgasser inn i bilen, og eksosen er veldig varm, og kan ødelegge ting hvis man ikke er nøye med hvor røret peker. Klassiker at eksoslekasjer ødelegger f.eks drivstofftank.

Lenke til kommentar
17 minutes ago, MailMan13 said:

Det betyr at det er en lagret feilkode i ECU (datamaskinen til bilen) som kan leses ut for å se hva det er. Du trenger et diagnoseapparat for å lese ut hva det er.

Dersom du har modifisert eksosanlegget er det veldig sannsynlig at det er relatert til katalysator eller en av sensorene i eksosanlegget.

Du skriver "kappet lyddemperen", hva betyr det? Det er ikke risikofritt å slippe ut eksos midt under bilen. Du får eksosgasser inn i bilen, og eksosen er veldig varm, og kan ødelegge ting hvis man ikke er nøye med hvor røret peker. Klassiker at eksoslekasjer ødelegger f.eks drivstofftank.

IMG_7831.thumb.png.e3f1d1c80d4fdb6631cc8bc7e910593f.png

Lenke til kommentar

Har du en video?

Din opplevelse av hva som er "vibrerer noe fælt" kan være annerledes enn min. 

Gul lampe kommer mest sannsynlig av at en o2 sensor får andre verdier enn den forventer

Hvis det er veldig fæl vibrasjon når motoren har startet, så vil jeg tro det kommer av noe annet. En sylinder som ikke fyrer f.eks vil få bilen til å vibrere noe fælt, i den meningen jeg legger i uttrykket :)

Lenke til kommentar
On 3.4.2024 at 2:02 PM, bzzlink said:

Har du en video?

Din opplevelse av hva som er "vibrerer noe fælt" kan være annerledes enn min. 

Gul lampe kommer mest sannsynlig av at en o2 sensor får andre verdier enn den forventer

Hvis det er veldig fæl vibrasjon når motoren har startet, så vil jeg tro det kommer av noe annet. En sylinder som ikke fyrer f.eks vil få bilen til å vibrere noe fælt, i den meningen jeg legger i uttrykket :)

 

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...