Gå til innhold

Dekning Telenor, Telia og Ice


Anbefalte innlegg

Jeg har nylig byttet fra en operatør som bruker Telenors nettverk til en som bruker Ice (og Telia). Gikk min vanlige tur i skogen i dag, og ble brutt midt i en samtale på et sted jeg aldri hadde problemer med Telenors dekning. Dekningen er god (Ice) der jeg bor, og dette er ca 15 minutter unna (til fots). Her hadde jeg 1 av 4 stolper, og ikke mulighet til å ringe noen. Mobilen viste jeg hadde blitt roamet fra Ice til Telia, men hadde så dårlig dekning at hverken samtale eller mobildata fungerte. Med Telenor har jeg aldri problemer i dette området, både samtaler og mobildata funker fint. Med alt selvskryt som Telia og spesielt Ice har presentert de siste årene, hadde jeg ventet at dekningen var minst like god som Telenors, men dette er så dårlig at jeg ser ingen annen løsning enn å bytte tilbake. Hva er andres erfaringer her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NorsknRev skrev (14 timer siden):

Noen steder er Telia dårlig, andre steder er Telenor dårlig. Det er realiteten i mobildekning... Bedre svar enn det får du aldri.

Det stemmer. Jeg sjekket dekningskartene før jeg byttet, og de viser at Ice/Telia har dekning, men ganske dårlig, i dette området, og at Telenor har bedre dekning, noe som stemmer bra med min erfaring. Dette er et område jeg ofte går tur i, så jeg ønsker å ha dekning i tilfelle noe skulle skje. Det blir å bytte tilbake til en operatør med Telenordekning.

Lenke til kommentar

Bor i Tønsberg da og har Ice  aldri opplevd noe tull med dem men opplevde mye tull når jeg var kunde hos Telenor samtaler ble brutt osv eneste som er litt dårlig hos Ice er 5G når jeg henter varer på polet i Åsgårdstrand må jeg skru mobilen av og på for at 5G skal virke sånn at jeg får  hentet fram QR-Kode fra sms som betjeningen må skanne før de henter varen ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (9 minutter siden):

Bor i Tønsberg da og har Ice  aldri opplevd noe tull med dem men opplevde mye tull når jeg var kunde hos Telenor samtaler ble brutt osv eneste som er litt dårlig hos Ice er 5G når jeg henter varer på polet i Åsgårdstrand må jeg skru mobilen av og på for at 5G skal virke sånn at jeg får  hentet fram QR-Kode fra sms som betjeningen må skanne før de henter varen ;) 

Ta på flymodus i noen sekunder så oppnår du det samme på mye kortere tid. Evt last inn kode før du går inn

Endret av Komplett ubrukelig
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Komplett ubrukelig skrev (Akkurat nå):

Ta på flymodus i noen sekunder så oppnår du det samme på mye kortere tid. 

Takk for tipset :) har ikke så mye greie på sånt forsvinner ikke nettet helt da ? :( når pus løper over tastaturet på laptoppen så lyser det ett flysymbol nede i hjørne og jeg må skru laptopen av og på for å rette det :( jaja får prøve fkymodus på mobilen neste gang da :) 

Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (36 minutter siden):

Takk for tipset :) har ikke så mye greie på sånt forsvinner ikke nettet helt da ? :( når pus løper over tastaturet på laptoppen så lyser det ett flysymbol nede i hjørne og jeg må skru laptopen av og på for å rette det :( jaja får prøve fkymodus på mobilen neste gang da :) 

Jo, bare trykk på samme knapp etter noen sekunder, så er du på nett igjen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
OC-Freak skrev (På 31.3.2024 den 6:25 AM):

Har selv vært "stuck" hos ice ett år pga kjøp av mobil med binding. Det var ingen positiv opplevelse nei.

Byttet tilbake til telenornett nå. 😉

For de som lurte

Fikk 3000 i rabatt på pixel 7 pro ved 12mnd binding hos elkjøp. Var ikke noe krav til at det måtte være ett dyrt abonnement heller, kun at det var hos ice.

Der og da virket det som et greit tilbud, skal sies at 2 mnd senere var telefonen på tilbud til samme pris uten binding. 🙈

Utenom første telefon jeg kjøpte ( nokia 3310 i desember 2000) er det eneste og trolig siste jeg har kjøpt med binding.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Sjøfolket sverger til Telenor fordi de var der først og statlig drevet. Fordi Telenor var der med NMT450 mobil, NMT 900 og senere GSM. Det er merkevaren de går etter, ikke nødvendigvis fordi produktet er "bedre".

De som driver fiske langt uti havet, bruker uansett satelitt da det ikke er dekning så langt ute i havet, uansett operatør.

Endret av Kynxx
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kynxx skrev (4 timer siden):

Sjøfolket sverger til Telenor fordi de var der først og statlig drevet. Fordi Telenor var der med NMT450 mobil, NMT 900 og senere GSM. Det er merkevaren de går etter, ikke nødvendigvis fordi produktet er "bedre".

Det der er nok neppe slik de jeg kjenner og har snakket med tenker. Det var fordi Telenor skal ha bedre dekning på kysten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...