Gå til innhold

Hvordan fungerer datapakke i utland?


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal reise til et land i Vest-Asia. Jeg har kjøpt meg en Phonero Datapakke Asia B, som koster 670 spenn for 1GB (tro det eller ei!). Det jeg lurer på er hvordan jeg faktisk bruke denne pakken? Skal jeg ha roaming av eller på når jeg ankommer landet? Må jeg gjør enoe aktivt for å bruke av datapakken, slik at jeg unngår standardprisen på 26kr per MB? Hvordan kan jeg unngå at jeg uvettig bruker opp datapakken og sklir over i den MB-prisen? Jeg får kanskje varsel?

Tenker kanskje det er flere mer med erfaring og innsikt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ha på roaming. Du får nok ingen varsel før du plutselig er over. Du kan opprette selv på mobilen din. 

Om du har dual sim mobil bør du heller kjøpe lokalt datasim til en brøkdel av prisen og mer data, så har du norsk sim til å motta samtaler, og lokalt sim til data. 

Endret av Komplett ubrukelig
  • Liker 1
Lenke til kommentar
21 minutes ago, Komplett ubrukelig said:

Du må ha på roaming. Du får nok ingen varsel før du plutselig er over. Du kan opprette selv på mobilen din. 

Om du har dual sim mobil bør du heller kjøpe lokalt datasim til en brøkdel av prisen og mer data, så har du norsk sim til å motta samtaler, og lokalt sim til data. 

Takk, da er saken klar. Jeg har ikke dual sim, dessverre, men jeg kunne jo også bare kjøpt nytt SIM-kort da, for jeg er ikke avhengig av å ha mitt norske mens jeg er der. Jaja, den skuta har seilt nå, for jeg har kjøpt, men da vet jeg det til neste gang. Klart jeg burde kjøpt SIM der... takk igjen.

Lenke til kommentar
14 minutes ago, OC-Freak said:

Hvis telefonen støtter esim er det mange tilbydere som selger esim for data. Mye rimeligere.

Er selv i Nepal nå, og har esim fra nomad, virker helt fint så langt.

Hei, Jeg har Samsung S20 FE, og den har ikke esim, men det er vel standard på alle moderne telefoner, så neste telefon vil ha det. Takk. Hva gjør du i Nepal? Har alltid hatt lyst til å gå på en av de derre lange turene til foten av K2 eller Everest.

Lenke til kommentar
DrOnline skrev (3 minutter siden):

Takk, da er saken klar. Jeg har ikke dual sim, dessverre, men jeg kunne jo også bare kjøpt nytt SIM-kort da, for jeg er ikke avhengig av å ha mitt norske mens jeg er der. Jaja, den skuta har seilt nå, for jeg har kjøpt, men da vet jeg det til neste gang. Klart jeg burde kjøpt SIM der... takk igjen.

S20 FE har da dual sim? At du har kjøpt allerede gjør ingenting, for 1 GB ryker fort.. Mulig Phonero er hyggelig med deg også 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DrOnline skrev (47 minutter siden):

Hei, Jeg har Samsung S20 FE, og den har ikke esim, men det er vel standard på alle moderne telefoner, så neste telefon vil ha det. Takk. Hva gjør du i Nepal? Har alltid hatt lyst til å gå på en av de derre lange turene til foten av K2 eller Everest.

Går opp igjennom langtang dalen denne gangen. Var på everest basecamp for to år siden. 👍

K2 basecamp er i Pakistan, og er en tur som jeg har ett stykke nede på to do lista.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, OC-Freak said:

Går opp igjennom langtang dalen denne gangen. Var på everest basecamp for to år siden. 👍

K2 basecamp er i Pakistan, og er en tur som jeg har ett stykke nede på to do lista.

Er klar over at K2 starter fra Pakistan. Det er bare noe jeg har tenkt veldig løst på... Ser bilder fra Langtang, ser helt utrolig ut. Det er nok ikke mulig å virkelig ta til seg skalaen fra bilder, man må nok ha vært der. God tur!

Lenke til kommentar
DrOnline skrev (1 time siden):

Hei, Jeg har Samsung S20 FE, og den har ikke esim, men det er vel standard på alle moderne telefoner, så neste telefon vil ha det. Takk. Hva gjør du i Nepal? Har alltid hatt lyst til å gå på en av de derre lange turene til foten av K2 eller Everest.

Kjøp deg SIM på flyplassen og spar penger. Hvor skal du reise?

Endret av ^fmj
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...