Gå til innhold

Finnes det et skjermkort som klarer Doom3


PC Gamer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan i huleste skal noen her vite det? Ingen vet jo nøyaktig HVOR krevende spillet blir, eneste som har vært ute er vel alphaen, og der var grafikkmotor langt fra ferdigutviklet, så den kan man ikke følge heller.

Men om du skal kjøpe kort nå som du har tenkt å spille doom3 med, så er 9800XT eneste jeg kan tenke meg som har en sjangse, nVidia FX5950 ultra er kanskje også et alternativ.

Lenke til kommentar

Ikke at jeg har noe bra svar, men dagens toppmodeller er nok å foretrekke. Half Life2 skulle jo følge med 9800XT kortene, men lanseringen av spillet ble jo utsatt til april eller noe :cry: . Siden HL2 er meget krevende regner jeg med at 9800XT klarer DOOM3 også, selvom dette kanskje er enda mer krevende.

 

Kan jo kjøpe et 9800XT kort til cira 2500 og overklokke det til 9800XT. Funker fett med mitt kort, selv om RAM-kjølere da er å foretrekke siden kortet bildet artifacts ved høye temperaturer.

Lenke til kommentar
Haha! Jeg tenkte først "Quake3".

 

Jeg tipper dagens beste skjermkort klarer Doom 3, men jeg faktisk mer bekymret med tanke på Duke Nukem Forever. Det spillet kommer vel ikke ut før det er standard med 2048 mb minne på skjermkortene...

 

En kan uansett med STOR fordel vente til det kommer ut, for så å kjøpe 3dkort.

som det er sagt_

Hvordan i huleste skal noen her vite det? Ingen vet jo nøyaktig HVOR krevende spillet blir, eneste som har vært ute er vel alphaen, og der var grafikkmotor langt fra ferdigutviklet, så den kan man ikke følge heller.

 

det blir bare meninger og tro, og slike tråder finnes det nok av allerede (rett?)....

 

selv tror jeg forresten det at man greit nok vil kunne kjøre 800*600, men om en skal nyte spillet må en ha et skikkelig skjermkort, skikkelig prosessor, bra ram, rask harddisk osv.

 

det vi har idag holder ikke

 

[off]

duke nukem fornever

[/off]

 

edit_

leif

Endret av genesis
Lenke til kommentar
Ikke at jeg har noe bra svar, men dagens toppmodeller er nok å foretrekke. Half Life2 skulle jo følge med 9800XT kortene, men lanseringen av spillet ble jo utsatt til april eller noe  :cry: . Siden HL2 er meget krevende regner jeg med at 9800XT klarer DOOM3 også, selvom dette kanskje er enda mer krevende.

 

Kan jo kjøpe et 9800XT kort til cira 2500 og overklokke det til 9800XT. Funker fett med mitt kort, selv om RAM-kjølere da er å foretrekke siden kortet bildet artifacts ved høye temperaturer.

Blir litt dumt å argumentere for at 9800XT er bundlet med hl2, da 9600XT også er bundlet med det :roll:

 

Forøvrig sier du også at "man kan jo også kjøpe 9800XT kort og overklokke det til 9800XT", her er jeg ikke helt med? ;)

Endret av menT4l
Lenke til kommentar

Hva får dere til å tro at man må ha dagens grafikkort-toppmodeller for å kunne spille Doom 3 ? Spillet blir nok en del krevende ja, men et kort i Radeon 9500-ytelsesklassen bør være nok får å kjøre spillet med forholdsvis`"Ok flyt i grafikken". Dersom et grafikkort som var toppmodell for bare et år siden ikke greier å kjøre Doom 3 akseptabelt, da er det noe som er alvorlig galt. Jeg vet ikke hvem som utvikler Doom 3, men dersom det er snakk om så uffatelig horrible maskinkrav som dette, da vil de nok tappe masse penger uansett.

Lenke til kommentar
Kjørte demoen med:

 

Abit IC7-G

Sapphire Atlantis 9800XT

P4 2.4 533 fsb

1024 MB PC2100 Ram

Ingen overklokking.

 

1024x768 - default oppløsning. Gikk ganske bra

Average fps 25-60

 

1024x768 - medium oppløsning. Greit nok.

Avarage 25-40 fps.

 

1024x768 - høy oppløsning. Meget hakkete.

Average 20-30 fps.

Detaljer tenker du på ? :p oppløsninga er jo den samme ;)

Lenke til kommentar

Vel, å begynne en diskusjon på et spill som ikke er ferdig er vel ganske poengløst men om det hjelper så spilte jeg demoen med en 9800XT, MSI KT4- Ultra, 1024MB PC2700 RAM og det gikk relativt greit i 1280*1024, med unntak da selvfølgelig.

 

Men demoen var ikke optimalisert på noen som helst måte så jeg regner med at det vil gå bedre når det ferdige spillet kommer ut, kan ta feil men jeg håper da ikke det :) .

 

Mitt tips er å vente til Half-Life 2 kommer ut og går det greit så regner jeg med at Doom 3 går relativt greit og.

Lenke til kommentar
Vel, å begynne en diskusjon på et spill som ikke er ferdig er vel ganske poengløst men om det hjelper så spilte jeg demoen med en 9800XT, MSI KT4- Ultra, 1024MB PC2700 RAM og det gikk relativt greit i 1280*1024, med unntak da selvfølgelig.

 

Men demoen var ikke optimalisert på noen som helst måte så jeg regner med at det vil gå bedre når det ferdige spillet kommer ut, kan ta feil men jeg håper da ikke det :) .

 

Mitt tips er å vente til Half-Life 2 kommer ut og går det greit så regner jeg med at Doom 3 går relativt greit og.

Helt enig :thumbup:

 

Men jeg regner virkelig med at kjører du demoen brukbart, kjører du spillet også brukbart - om ikke bedre.

 

Det er jo tross alt ikke et ferdig produkt.

Lenke til kommentar
Blir litt dumt å argumentere for at 9800XT er bundlet med hl2, da 9600XT også er bundlet med det :roll:

 

Forøvrig sier du også at "man kan jo også kjøpe 9800XT kort og overklokke det til 9800XT", her er jeg ikke helt med? ;)

Sorry, litt feilings her. :blush:

Jeg mente selvfølgelig 9800PRO til XT----------Thanks flybikesbmx ;)

Jeg viste faktisk ikke at spillet ble bundlet med 9600XT også, men det er jo en enda større grunn til å tro at du ikke nødvendigvis trenger toppmodellen for å kjøre spillet. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...