Gå til innhold

(Pl) kamptråd- Gameweek 28


Anbefalte innlegg

2 minutes ago, VifteKopp said:

Jeg skjønner det er frustrerende å miste muligheten til en fortjent seier på overtid, men litt seriøsitet bør man kunne forvente på et diskusjonsforum. 

Når du mener at situasjonen fra forrige kamp og denne kan sammenlignes så er det ikke noe seriøsitet og ta av. 

Endret av Alkan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alkan skrev (1 minutt siden):

Når du mener at situasjonen fra forrige kamp og denne kan sammenlignes så er det ikke noe seriøsitet og ta av. 

Selvsagt kan den sammenlignes i konteksten for diskusjonen, nemlig påstanden om at City er ekstra beskyttet mot dommeravgjørelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, VifteKopp said:

For å male et enkelt bilde så du muligens forstår:

Jeg kan sammenligne Galdhøpiggen med Mount Everest uten å mene at begge fjellene er like høye.

At du i det hele tatt våger å sammenligne Liverpool for å være beskyttet mot dommeravgjørelser sier vel alt vi trenger å vite om deg eller? 

Liverpool er vel -3 eller kanskje -4 poeng og City er vel +2 eller +3 på VAR tabellen.

Ergo så er det du kommer med fullstending sprøyt og helt på jordet, men kan vel ikke forvente logikk av en manc :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Alkan skrev (2 minutter siden):

At du i det hele tatt våger å sammenligne Liverpool for å være beskyttet mot dommeravgjørelser sier vel alt vi trenger å vite om deg eller? 

Liverpool er vel -3 eller kanskje -4 poeng og City er vel +2 eller +3 på VAR tabellen.

Ergo så er det du kommer med fullstending sprøyt og helt på jordet, men kan vel ikke forvente logikk av en manc :) 

Igjen feilsiterer du meg.

Jeg har aldri sagt at Liverpool er beskyttet mot dommeravgjørelser. Jeg sier at dommere gjør feil hele tiden, store, små, avgjørende, ubetydelige, for et lag, mot et lag, osv. Mitt eget lag åpnet sesongen med å bli reddet av en klar dommerfeil på overtid mot Wolves, før de fikk tre-fire grove avgjørelser i mot, før de igjen ble reddet for et par uker siden. 

Det var ingen konspirasjon verken for eller mot Man Utd, det var kun tilfeldigheter manet frem av ulike situasjoner i ulike kamper av ulike dommere som ikke holder nivået. 

Men for all del, hvis du har gode beviser for at City bestikker dommerne så er jeg den første som hadde spredd det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rolig no - det må kunne gå an å vere enig om å vere uenig.

Eg trur nok berre sammenligninga var noko uheldig, for den Forestkampen var kanskje ikkje det beste eksempelet, sjøl om poenget var inkonsekvent dømming. 

Skjønner kor du vil hen med at det generelt er inkonsekvent dømming over heilt fjøla, men syns sjøl noken er litt heldigare enn andre. Du kan teste tankeeksperimentet - når blei city vekkdømt sist? Det er ikkje ofte. 

Men vi får heller berre sitte å sture i vår egen misnøye, før noken trykker aluminiumsfolien ned over haue på meg. 😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, VifteKopp said:

Igjen feilsiterer du meg.

Jeg har aldri sagt at Liverpool er beskyttet mot dommeravgjørelser. Jeg sier at dommere gjør feil hele tiden, store, små, avgjørende, ubetydelige, for et lag, mot et lag, osv. Mitt eget lag åpnet sesongen med å bli reddet av en klar dommerfeil på overtid mot Wolves, før de fikk tre-fire grove avgjørelser i mot, før de igjen ble reddet for et par uker siden. 

Det var ingen konspirasjon verken for eller mot Man Utd, det var kun tilfeldigheter manet frem av ulike situasjoner i ulike kamper av ulike dommere som ikke holder nivået. 

Men for all del, hvis du har gode beviser for at City bestikker dommerne så er jeg den første som hadde spredd det. 

Ja, så det nå, men igjen; Sammenligningen blir for min del helt useriøs. Det er en ganske klare bevis på at Liverpool har fått svært mange grove dommertabber mot seg spesielt mot topp 6 lagene så langt i sesongen. Annullert scoring mot Totteham, Ødegaard hands, straffen her etc. 

Jeg klarer vel egentlig ikke å komme på èn eneste situasjon hvor City har blitt ekstremt hardt straffet av hverken VAR eller dommeren ute på banen, men jeg ser ikke City kamper så kan ikke uttale meg for mye om dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Whiteshit skrev (8 minutter siden):

Rolig no - det må kunne gå an å vere enig om å vere uenig.

Eg trur nok berre sammenligninga var noko uheldig, for den Forestkampen var kanskje ikkje det beste eksempelet, sjøl om poenget var inkonsekvent dømming. 

Enig i at det ikke er det beste eksempelet, men det var det nyeste eksempelet og derfor det jeg valgte.

Alkan skrev (3 minutter siden):

Ja, så det nå, men igjen; Sammenligningen blir for min del helt useriøs. Det er en ganske klare bevis på at Liverpool har fått svært mange grove dommertabber mot seg spesielt mot topp 6 lagene så langt i sesongen. Annullert scoring mot Totteham, Ødegaard hands, straffen her etc. 

Jeg klarer vel egentlig ikke å komme på èn eneste situasjon hvor City har blitt ekstremt hardt straffet av hverken VAR eller dommeren ute på banen, men jeg ser ikke City kamper så kan ikke uttale meg for mye om dette. 

Riktig. Og hva tror du disse tingene du peker på skyldes?

Lenke til kommentar
7 minutes ago, VifteKopp said:

Enig i at det ikke er det beste eksempelet, men det var det nyeste eksempelet og derfor det jeg valgte.

Riktig. Og hva tror du disse tingene du peker på skyldes?

Det har jeg ingen formening om, men det er svært uheldig at VAR gjøre dømmingen verre og ikke bedre. 

Lenke til kommentar

Om VAR ikke ville ta en avgjørelse så kunne de i det minste fått dommeren til å se på situasjonen på skjermen, så kunne dommeren selv ta avgjørelsen.

Er ganske sikker på at om dommeren hadde fått sett situasjonen, så hadde han valgt å blåse straffe.

Lenke til kommentar
Whiteshit skrev (12 timer siden):

når blei city vekkdømt sist? Det er ikkje ofte. 

Det skal sies at det er langt vanskeligere å bli "bortdømt" om man stadig vekk dominerer kampene og vinner, feilen merkes ikke så godt, og klaginga minimeres, men at det handler om noe annet enn menneskelige feil, nei det tror jeg ikke. Selv om man kan begynne å lure litt når man ser trippelfeilen Arsenal ble utsatt for mot Newcastle.

Vi skal vel ikke glemme de mange beskyldninger MUFC fikk mot seg om dommere som beskyttet dem, og jeg tviler ikke et sekund på at Sir Alex kunne påvirke dommerne, det er nok andre store personligheter som kan gjøre det samme.

Alkan skrev (12 timer siden):

Ødegaard hands

Det var ikke hands, i følge reglene, det var hands i følge synserne, jeg kan si det samme om samme kamp, Havertz skulle hatt straffe, i følge synserne i det minste 😉

Faktum er at dommerne ikke er roboter, og reglene er ekstremt fleksible, om det er positivt eller ikke blir jeg aldri helt sikker på.

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Det skal sies at det er langt vanskeligere å bli "bortdømt" om man stadig vekk dominerer kampene og vinner, feilen merkes ikke så godt, og klaginga minimeres, men at det handler om noe annet enn menneskelige feil, nei det tror jeg ikke. Selv om man kan begynne å lure litt når man ser trippelfeilen Arsenal ble utsatt for mot Newcastle.

Vi skal vel ikke glemme de mange beskyldninger MUFC fikk mot seg om dommere som beskyttet dem, og jeg tviler ikke et sekund på at Sir Alex kunne påvirke dommerne, det er nok andre store personligheter som kan gjøre det samme.

Det var ikke hands, i følge reglene, det var hands i følge synserne, jeg kan si det samme om samme kamp, Havertz skulle hatt straffe, i følge synserne i det minste 😉

Faktum er at dommerne ikke er roboter, og reglene er ekstremt fleksible, om det er positivt eller ikke blir jeg aldri helt sikker på.

Enig i at det er vanskeligare - men vi snakker gjerne om kamper då laget (city) stanger litt. Og så får dei gjerne en heldig avgjørelse i sin favør. Det kan vere ein straffesituasjon i mot som blir vel sånn kanskje/kanskje ikkje som går i favør city. No syns eg straffa i går var ingenting å stille spørsmål ved, ikkje i synseverden engang, men ok. Men det er slike situasjoner som city då gjerne får til sin fordel. Husker du straffa City fikk mot united bl.a.? Den kan sikkert diskuterast at er korrekt, men ingen andre får slike straffer. Arsenal hadde vel en slik mot Brentford - soleklar holding - null straffe. 

Og Havertz skulle og ha vore utvist no i helga. 😃 Klink filming. Swings and roundabouts - vi er enige i at alle får litt og tar litt, det gjelder også pool, men imo får City meir. og ja, eg er klar over at det høres tinfoilhat-aktig.

Lenke til kommentar
Whiteshit skrev (17 minutter siden):

Og så får dei gjerne en heldig avgjørelse i sin favør.

Vel det er klart når de dominerer så stort så oppstår det flere situasjoner, flere situasjoner flere muligheter for feil.

 

Whiteshit skrev (21 minutter siden):

Og Havertz skulle og ha vore utvist no i helga. 😃 Klink filming.

Da må du se videoen igjen i sakte fart, det er kanskje ikke straffe, men det er ikke filming heller, collins treffer jo Havertz i låret og han får en rotasjon i stor fart, få som greier å holde seg på bena i et sånt tilfelle. 

Lenke til kommentar
6 minutes ago, VifteKopp said:

Da er vel det mest sannsynlige at disse situasjonene er resultatet av tilfeldigheter. 

Poenget med VAR var å eliminere mange av de grove dommertabbene, men tilsynelatende har det bare blitt verre.

Hva er da poenget med VAR?

Lenke til kommentar
Alkan skrev (4 minutter siden):

Poenget med VAR var å eliminere mange av de grove dommertabbene, men tilsynelatende har det bare blitt verre.

Hva er da poenget med VAR?

Tror det fremdeles er poenget. De vet bare ikke hvordan de skal få det til. 

Endret av VifteKopp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...