Gå til innhold

(Pl) kamptråd- Gameweek 28


Anbefalte innlegg

 

Danielzu skrev (1 minutt siden):

Classic city-situasjon dette. De er ganske beskytta når det kommer til avgjørelser. 

Tja, Liverpool hadde en avgjørende situasjon gå sin vei mot Forest forrige uke. 

Vi må bare at innse dommerne i PL ikke holder et spesielt høyt nivå og at det slår ut alle veier. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Just now, VifteKopp said:

 

Tja, Liverpool hadde en avgjørende situasjon gå sin vei mot Forest forrige uke. 

Vi må bare at innse dommerne i PL ikke holder et spesielt høyt nivå og at det slår ut alle veier. 

Det der kan ikke sammenlignes på noen som helst måte...

Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (1 minutt siden):

 

Tja, Liverpool hadde en avgjørende situasjon gå sin vei mot Forest forrige uke. 

Vi må bare at innse dommerne i PL ikke holder et spesielt høyt nivå og at det slår ut alle veier. 

Sier ikke at BARE city er heldige, men de er oftere heldige.  Situasjonen forrige uke er ikke sammenlignbar imo. 

Lenke til kommentar

Du snakker om den der han feilaktig ga ballen til Kelleher etter stopp i spelet? For en forseelse som i seg sjøl kunne vore rødt kort? (Knotter i fjeset). For så å sende ballen mellom laga i 2 min før så Liverpool scora? (Vi snakker 2-3 balltap per lag). Den enorme glippen du snakker om? 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Whiteshit skrev (2 minutter siden):

Du snakker om den der han feilaktig ga ballen til Kelleher etter stopp i spelet? For en forseelse som i seg sjøl kunne vore rødt kort? (Knotter i fjeset). For så å sende ballen mellom laga i 2 min før så Liverpool scora? (Vi snakker 2-3 balltap per lag). Den enorme glippen du snakker om? 

 

Han gjorde jo samme feilen i favør Nottingham Forest tidligere i kampen, så han var i det minste konsekvent. 😛

Lenke til kommentar
Alkan skrev (9 minutter siden):

Det der kan ikke sammenlignes på noen som helst måte...

Jo, det kan det. Det er et eksempel på at dommerne gjør feil hele tiden, i alle kamper, i alle mulige situasjoner, for og mot alle lag. Inkompetanse over hele fjøla. 

Men enkelte har sett litt for mye krimfilm og tror Pep møter dommerne på forlatte parkeringsplasser etter midnatt og overrekker dem kofferter med penger... 

Endret av VifteKopp
Lenke til kommentar
1 minute ago, VifteKopp said:

Jo, det kan det. Det er et eksempel på at dommerne gjør feil hele tiden, i alle kamper, i alle mulige situasjoner, for og mot alle lag. Inkompetanse over hele fjøla. 

Men folk har sett litt for mye krimfilm og tror Pep møter dommerne på forlatte parkeringsplasser etter midnatt og overrekker dem kofferter med penger... 

 

 

8 minutes ago, Whiteshit said:

Du snakker om den der han feilaktig ga ballen til Kelleher etter stopp i spelet? For en forseelse som i seg sjøl kunne vore rødt kort? (Knotter i fjeset). For så å sende ballen mellom laga i 2 min før så Liverpool scora? (Vi snakker 2-3 balltap per lag). Den enorme glippen du snakker om? 

 

Du mener det Whiteshit beskriver her er like grovt? Kan du egentlig noe om fotball? :)

Endret av Alkan
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (Akkurat nå):

Jo, det kan det. Det er et eksempel på at dommerne gjør feil hele tiden, i alle kamper, i alle mulige situasjoner, for og mot alle lag. Inkompetanse over hele fjøla. 

Men folk har sett litt for mye krimfilm og tror Pep møter dommerne på forlatte parkeringsplasser etter midnatt og overrekker dem kofferter med penger... 

 

 

Som jeg skrev over, han gjorde det samme i favør Nottingham Forest tidligere i kampen. Så ja, han fulgte ikke regelboka 100%, men han var i det minste konsekvent. Og det å være konsekvent er vel så viktig.

Lenke til kommentar
Alkan skrev (2 minutter siden):

Du mener det Whiteshit beskriver her er like grovt? Kan du egentlig noe om fotball? :)

Hvor har jeg sagt at det er like grovt? Selvsagt er det ikke like grovt. 

Cappo skrev (2 minutter siden):

Som jeg skrev over, han gjorde det samme i favør Nottingham Forest tidligere i kampen. Så ja, han fulgte ikke regelboka 100%, men han var i det minste konsekvent. Og det å være konsekvent er vel så viktig.

Og være konsekvent inkompetent er ikke et kompliment til dommerstanden. 

Lenke til kommentar

Men det er jo nettopp det at dommerne i PL ikke er konsekvente i dømmingen. Til å være den ligaen i verden(?) som tjener mest syns jeg dommerne varierer i nivå og dømming veldig mye. Hadde de bare dømt likt og brukt VAR fornuftig hadde alt vært så mye bedre. Det er ikke noe stas når VAR brukes på en dårlig måte og dommerne dømmer så åpenlyst feil at det er utrolig. Jeg har ikke sett situasjonen i dag så den skal jeg ikke uttale meg om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (Akkurat nå):

Hvor har jeg sagt at det er like grovt? Selvsagt er det ikke like grovt. 

Og være konsekvent inkompetent er ikke et kompliment til dommerstanden. 

Nei, men det er bedre enn å være ukonsekvent og inkompetent. For da vet spillerne hva de skal forholde seg til.

Lenke til kommentar
oOF skrev (2 minutter siden):

Men det er jo nettopp det at dommerne i PL ikke er konsekvente i dømmingen. Til å være den ligaen i verden(?) som tjener mest syns jeg dommerne varierer i nivå og dømming veldig mye. Hadde de bare dømt likt og brukt VAR fornuftig hadde alt vært så mye bedre. Det er ikke noe stas når VAR brukes på en dårlig måte og dommerne dømmer så åpenlyst feil at det er utrolig. Jeg har ikke sett situasjonen i dag så den skal jeg ikke uttale meg om.

Bare ta en titt på VG.no. Ikke til å unngå å se. 😛

Lenke til kommentar
3 minutes ago, VifteKopp said:

Hvor har jeg sagt at det er like grovt? Selvsagt er det ikke like grovt. 

Og være konsekvent inkompetent er ikke et kompliment til dommerstanden. 

Jeg sier til deg det kan ikke sammenlignes, og så sier du jo, det kan det. 

Så nei det kan ikke sammenlignes, dette er helt ekstremt grovt, på nivå med "offside" målet mot Tottenham. 

Lenke til kommentar
Alkan skrev (Akkurat nå):

Jeg sier til deg det kan ikke sammenlignes, og så sier du jo, det kan det. 

Så nei det kan ikke sammenlignes, dette er helt ekstremt grovt, på nivå med "offside" målet mot Tottenham. 

Da har du misforstått hva en sammenligning er.

En ting må nemlig ikke være helt lik en annen, for at det skal være en verdi i å sammenligne tingene. 

Cappo skrev (3 minutter siden):

Nei, men det er bedre enn å være ukonsekvent og inkompetent. For da vet spillerne hva de skal forholde seg til.

Det er jeg enig i. Dessverre tror jeg denne "konsekvenheten" er tilfeldig, og ikke en del av en bevisst linje dommerne har lagt seg på. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, VifteKopp said:

Da har du misforstått hva en sammenligning er.

En ting må nemlig ikke være helt lik en annen, for at det skal være en verdi i å sammenligne tingene. 

Det er jeg enig i. Dessverre tror jeg denne "konsekvenheten" er tilfeldig, og ikke en del av en bevisst linje dommerne har lagt seg på. 

God bedring :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...