Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

tissen min


Gjest f753c...5d6

Anbefalte innlegg

Gjest f753c...5d6

hei jeg er 14 år gammel og lurer på om dette er normalt.

når jeg drar forhuden mint tibake så er det en streng på baksiden som gjør at jeg ikke får dratt forhuden helt tilbake, når jeg prøver å dra relativt hardt så gjør det vondt er dette noe som går over? trenger jeg opperasjon? hva er dette vær så snill å svar. 

Anonymous poster hash: f753c...5d6

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest f753c...5d6 skrev (13 minutter siden):

hei jeg er 14 år gammel og lurer på om dette er normalt.

når jeg drar forhuden mint tibake så er det en streng på baksiden som gjør at jeg ikke får dratt forhuden helt tilbake, når jeg prøver å dra relativt hardt så gjør det vondt er dette noe som går over? trenger jeg opperasjon? hva er dette vær så snill å svar. 

Anonymous poster hash: f753c...5d6

Jeg mistenker at dette er en tråd som skal føres mot omskjæring. 

Lenke til kommentar
Gjest 75ba3...192

Det kan være fimose. Snakk med legen din.
Det kan løses med kortisonsalve

Anonymous poster hash: 75ba3...192

Lenke til kommentar

Det er helt normalt, og den strengen du snakker om skal være der. Jeg hadde det selv slik før jeg ble voksen, og jeg kan fortelle deg at det går over etter hvert. Men støtter forslaget om å snakke med lege hvis du opplever dette som et problem!

Endret av RookieNO
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Markiii skrev (Akkurat nå):

Normalt, på hvilken måte? Det skal ikke være trangt, stramt eller ubehagelig å dra forhuden tilbake.

greia er at forhuden min er ikke stram på noen som helst måte men det er bare den strengen på baksiden som gjør at jeg ikke får dratt forhuden helt tilbake fordi når jeg drar så river den bare i penishodet slik at det blir bøyd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
RookieNO skrev (1 minutt siden):

Det er helt normalt, og den strengen du snakker om skal være der. Jeg hadde det selv slik før jeg ble voksen, og jeg kan fortelle deg at det går over etter hvert. Men støtter forslaget om å snakke med lege hvis du opplever dette som et problem!

okay tusen takk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
RookieNO skrev (2 minutter siden):

Det er helt normalt, og den strengen du snakker om skal være der. Jeg hadde det selv slik før jeg ble voksen, og jeg kan fortelle deg at det går over etter hvert. Men støtter forslaget om å snakke med lege hvis du opplever dette som et problem!

Du mener at du hadde for kort streng som barn/ungdom, men at det ble bra av seg selv da du ble voksen?

Lenke til kommentar
Markiii skrev (6 minutter siden):

Normalt, på hvilken måte? Det skal ikke være trangt, stramt eller ubehagelig å dra forhuden tilbake.

I den vestlige verden mente jeg, untatt USA kanskje.

Ellers kan man jo bare bli religiøs og skjære den av fordi Gud har gjort en dårlig jobb?

Lenke til kommentar
Markiii skrev (3 minutter siden):

Du mener at du hadde for kort streng som barn/ungdom, men at det ble bra av seg selv da du ble voksen?

Ikke helt, men som det meste annet så strekker den seg med alderen, og etter at jeg begynte å bruke den mer, både alene og sammen med kjærester, så ordnet det seg.

Lenke til kommentar
RookieNO skrev (Akkurat nå):

Ikke helt, men som det meste annet så strekker den seg med alderen, og etter at jeg begynte å bruke den mer, både alene og sammen med kjærester, så ordnet det seg.

så du mener at jo mer jeg runker jo bedre blir det?

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Vær forsiktig med strengen, om en presser grensene kan den ryke og trust me det vill du ikke. Det er vondt og gro prosessen er håpløs! 

så du mener at jeg burde tøye forsiktig eller dra til en lege og få opperasjon

Lenke til kommentar
trn100 skrev (6 minutter siden):

I den vestlige verden mente jeg, untatt USA kanskje.

Ellers kan man jo bare bli religiøs og skjære den av fordi Gud har gjort en dårlig jobb?

Altså, forhud er normalt. Trang forhud og/eller kort streng er ikke det. I dette tilfellet virker det som han har kort streng, noe som kan medføre at den ryker under for eksempel sex. Så kan det være det går an å "tøye" den, men han bør uansett ta kontakt med lege.

For kort streng er ikke "normalt" og det kan føre til problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...