Gå til innhold

når mobilen du ringer ikke tar imot telefonen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo visse ting man må gjøre når man bytter sim kort. Det må jo registreres hos mobil leverandør.

Har du fått det i posten, så står de i brevet som fulgte med. Har du gjort det i butikk, skulle de ha fikset det.

Hvilken leverandør ?

Jeg har brukt E-sim i mer enn 2 år….på iPhone 13-14-15.

Endret av Kjell Olaf Winther
Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther skrev (32 minutter siden):

Det er jo visse ting man må gjøre når man bytter sim kort. Det må jo registreres hos mobil leverandør.

Har du fått det i posten, så står de i brevet som fulgte med. Har du gjort det i butikk, skulle de ha fikset det.

Hvilken leverandør ?

Jeg har brukt E-sim i mer enn 2 år….på iPhone 13-14-15.

Telenor. Det må sies vi har gjort det alle i familien, for oss virker det. Men til en person i familien kan man ikke ringe til, da får man bare en stemme som sier som om telefonen er slått av. 

Lenke til kommentar
stamkunde skrev (56 minutter siden):

Telenor. Det må sies vi har gjort det alle i familien, for oss virker det. Men til en person i familien kan man ikke ringe til, da får man bare en stemme som sier som om telefonen er slått av. 

Hmm, jeg opplevde faktisk dette med moren min sin telefon for mange år siden. Vet fortsatt ikke hva som var feil. 

Lenke til kommentar
stamkunde skrev (1 time siden):

Telenor. Det må sies vi har gjort det alle i familien, for oss virker det. Men til en person i familien kan man ikke ringe til, da får man bare en stemme som sier som om telefonen er slått av. 

Har dere prøvd å bytte sim-kortene om? 

Lenke til kommentar
stamkunde skrev (56 minutter siden):

jeg ser for meg at det er i innstillingene i apple telefonen som blokkerer, men kan ikke konkret sette fingeren på hvor det skal være. Vi prøvde å ringe telenor selv, men de sier at alt er i orden fra deres side. 

 

 

Du må være mer spesifikk. Får du beskjed om at telefonen er avslått eller utenfor dekning? Eller opptattsignal? iPhone har en funksjon som heter «ikke forstyrr». Om du ringer 2x raskt, så skal du komme gjennom ved forsøk nummer 2. Dersom dette ikke fungerer, prøv et simkort dere vet fungerer i en annen telefon, i iPhonen. Dersom det da ikke fungerer, er problemet iphone. Da må dere prøve å factory-resette telefonen.  
 

Får dere spørsmål om pinkode når dere slår den på (ikke skjermlåskode, men pinkode)? 

Endret av iblazeqt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...