Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Klagde på amk, kan noen tolke tilbakemeldingen?


Gjest 9f3e9...fd7

Anbefalte innlegg

Gjest 9f3e9...fd7

Jeg klagde på både måten jeg ble bemøtt og at det ikke ble sendt noen ambulanse.. Det jeg lurte på er det i svart tekst, mener hun her at hun støttet MEG i at det var dårlig at det ikke ble sendt noen ambulanse eller støtter hun AMK i at det ikke ble sendt noen ambulanse? Om noen kan tolke det? 

"Jeg har lyttet på lydloggene, og jeg må få beklage på vegne av AMK *** på måten du ble snakket til. Ingen som ringer til 113 skal bli snakket til eller møtt på denne måten, og vi beklager på det sterkest at du ble utsatt for en slik behandling.

Vi har hatt et par møter med operatøren som besvarte dine henvendelser, og h*n blir fulgt opp internt med at vi lytter til flere logger fra h** 113 samtaler som en kvalitetssjekk i en periode fremover. H*n ser at hennes oppførsel mot deg ikke var profesjonelt utført, og h*n beklager så mye for at hun behandlet deg på den måten h*n gjorde.

Det støttes for øvrig at det ikke ble sendt ambulanse ved dine henvendelser"

Anonymous poster hash: 9f3e9...fd7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja einig med dei andre. Slik som setninga er formulert så avsluttes tilbakemeldinga med å stadfeste at det ikkje var (fagleg) grunnlag for å sende ambulanse på dine anrop til AMK.

Trådstarter har likevel fått full støtte i at oppførselen til operatøren ikkje var slik som den skulle være.

 

Med dette er det nok meint at sjølv om det ikkje var grunnlag til å sende ambulanse til deg, så skulle du fått ei langt meir sakleg forklaring på kvifor AMK ikkje ville sende ambulanse. Den grunnen kan være alt frå at trådstarters helsesituasjon ikkje var ein nødsituasjon (og skulle vært tatt med legevakt eller fastlege), men det kan også være at trådstartar hadde ein nødsituasjon men at på grunn av avgrensa med tilgjengelege ambulansar så vart det prioritert å bruke ambulansene til andre nødsituasjonar som krevde høgare prioritet.

Lenke til kommentar

Tilbakemeldingen sier at det var riktig å ikke sende ambulanse.

Du får likevel full støtte for at måten du ble snakket til  ikke var greit, og at denne ansatte vil bli fulgt opp. Det syns jeg er en heftig innrømmelse man sjelden ser i helsevesenet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gaea skrev (2 timer siden):

Hvorfor/for hvilken årsak, ringte du AMK i utgangspunktet, og hva skjedde som følge av AMK ikke sendte ambulanse?

Det er ganske mange som ringer etter ambulanse for sjølv bagatellmessige ting, har til og med personleg sett nokon ringe AMK for å få paracetamol mot hodepine. 

Tilbakemeldinga snakkar om fleire henvendingar til AMK, så det skal ikkje så mykje til å forestille seg at operatøren vart irritert og sa upassande ting etter gjentatte oppringingar. 

Behovet for å avslutte beklaginga med å seie at det var rett å ikkje sende ambulanse viser at AMK beklager utelukkande for at trådstarter ikkje var møtt med empati og rettleiing, og at dette ikkje skal forståast som ei beklaging for fagleg vurdering. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
The Avatar skrev (27 minutter siden):

Det er ganske mange som ringer etter ambulanse for sjølv bagatellmessige ting, har til og med personleg sett nokon ringe AMK for å få paracetamol mot hodepine. 

Tilbakemeldinga snakkar om fleire henvendingar til AMK, så det skal ikkje så mykje til å forestille seg at operatøren vart irritert og sa upassande ting etter gjentatte oppringingar. 

Behovet for å avslutte beklaginga med å seie at det var rett å ikkje sende ambulanse viser at AMK beklager utelukkande for at trådstarter ikkje var møtt med empati og rettleiing, og at dette ikkje skal forståast som ei beklaging for fagleg vurdering. 

Det er basert på antakelser ut ifra svaret, og de antakelsen kan gjerne være riktige, men vi trenger mer info fra TS for å kunne si noe mer sikkert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...