Gå til innhold

Sony sier opp 900 ansatte på tvers av PlayStation-studioene sine


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg synes alle selskapene peker på "omstrukturering" men er det snakk om faktisk omstrukturering for å endre innretning og kompetanseprofil eller er det heller snakk om mer eller mindre "flate" reduksjoner av stokken og totalt redusert produksjonskapasitet? Førstnevnte kan jo fremstå som en nødvendig og fornuftig endring som kommer oss som spillere til gode mens sistnevnte ville fremstått mer som manglende tro på egen evne til å levere gode spill som tjener inn kostnaden i den mengden en er dimensjonert for.
Lenke til kommentar
Mulig jeg spør dumt her nå. Men jeg selv kjøper svært få spill om dagen pga disse nye prisene. Som eier av PS5 Digitalt-utgaven så må jeg forholde meg til 800-950kr for et PS5 eksklusivt spill. Jeg har droppet mange titler fra Sony på bakgrunn av dette. Ratchet & Clanck, Returnal osv har jeg ikke kjøpt på bakgrunn av prisene ene og alene. Lurer litt på om salg av titler kan ha gått ned pga dette? Vanskelig å si, men før kunne jeg fort kjøpe 2-3 spill hver mnd, men nå kjøper jeg som regel maks 1 spill i mnd.
Lenke til kommentar

Alltid kjipt når folk mister jobbene sine, men det var bare et spørsmål om tid for Sony & PlayStation.

Skal bli interessant å se hvor fort og hvor mange spill som kommer til PC fremover. Og hvordan deres mobil og cloud satsning vil bli.

Det er store forandringer i hele industrien nå, jeg har vel aldri vært mer usikker på om jeg skal fortsette med konsoller eller gå over til PC en nå…

 

Lenke til kommentar

Om du selger 50 millioner av et produkt til 5000+kr  og fremdeles føler du må omstrukturere(sparke folk) bør du finne på noe annet. Da må man kanskje se etter en verge som kan ta hånd om det finansielle da du tydeligvis ikke kan styre penger.(som man gjør med norske komunner som ikke kan skjøte sin egen økonomi) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
vidor skrev (6 timer siden):

Virker litt som Sony pakker ned PSVR2 satsningen sin nå.

Var det London Studio sin jobb å effektivt kickstarte VR-satsningen som ikke fungerte?

Sony London var allerede på vei bort fra VR. De jobbet med et GAAS spill før de ble lagt ned.

Sony Interactive Entertainment London Studio developing online co-op combat game set in fantasy London for PS5 - Gematsu

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...