Gå til innhold

Hjelp til kjøp av Stasjonær Pc


Anbefalte innlegg

Hei. Trenger litt hjelp med kjøp av Stasjonær pc, tenker å bruke sirka 25k.

pcen skal brukes til alt av spill men ikke noe vr, tenker også å bruke pcen til streaming.

Tenker å kjøpe ferdig bygget hos komplett og tilpasse før kjøp. Så om noen flinke pc folk kunne ha hjelpa meg å velge pc og deler som er bra hadde jeg blitt veldig glad :D

 

Endret av Benny00
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser det er mange med 4070 super for den prisen på komplett.

Suger å sitte igjen med kun 12 gb vram når en bruker såpass. Dette er fordelen med å bygge selv, får mye mer for pengene.

Ville valgt amd fremfor nvidia dersom du ikke har mulighet til å strekke deg til 30k

Endret av hocanee
Lenke til kommentar
hocanee skrev (2 timer siden):

Ser det er mange med 4070 super for den prisen på komplett.

Suger å sitte igjen med kun 12 gb vram når en bruker såpass. Dette er fordelen med å bygge selv, får mye mer for pengene.

Ville valgt amd fremfor nvidia dersom du ikke har mulighet til å strekke deg til 30k

Okey takk for tips.

Lenke til kommentar

Jeg synes denne ser grei ut, og siden det er nedsatt pris så er den litt billigere:

 Komplett-PC i194 Advanced Gaming
Windows 11 Home, Radeon RX 7800 XT, Core i7-13700F, 32GB DDR5, 2 TB SSD (kr 21999)

Men f.eks de med "4070 Super" er sikkert fine de også.

Jeg tenker alle disse grafikkortene kan være ok:

RX 7800 XT

RX 7900 GRE

RTX 4070

RTX 4070 Super

RTX 4070 TI

(også andre kort)

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
Svein M skrev (1 time siden):

 Komplett-PC i194 Advanced Gaming
Windows 11 Home, Radeon RX 7800 XT, Core i7-13700F, 32GB DDR5, 2 TB SSD (kr 21999)

Jeg tenker alle disse grafikkortene kan være ok:

RX 7800 XT

RX 7900 GRE

RTX 4070

RTX 4070 Super

RTX 4070 TI

(også andre kort)

Ser pcen har psu: 750w er det mer enn nok eller bør jeg endre på det? Også ser jeg at de bruker komplett sin egen prosessorkjøler er det noe som funker greit eller bør den byttes?

Lenke til kommentar
Benny00 skrev (21 minutter siden):

Ser pcen har psu: 750w er det mer enn nok eller bør jeg endre på det? Også ser jeg at de bruker komplett sin egen prosessorkjøler er det noe som funker greit eller bør den byttes?

750W er nok med den CPU og GPU som er i maskinen.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
Dubious skrev (11 minutter siden):

Om mulig så bør du velge Corsair Shift. 
Nytt produkt og valgte det når jeg bygde ny PC og tilkobling av strøm er en drøm da tilkoblingene er på siden.

Krever at kassen tillater dette da.

Lenke til kommentar
19 hours ago, Svein M said:

Jeg synes denne ser grei ut, og siden det er nedsatt pris så er den litt billigere:

 Komplett-PC i194 Advanced Gaming
Windows 11 Home, Radeon RX 7800 XT, Core i7-13700F, 32GB DDR5, 2 TB SSD (kr 21999)

Men f.eks de med "4070 Super" er sikkert fine de også.

Jeg tenker alle disse grafikkortene kan være ok:

RX 7800 XT

RX 7900 GRE

RTX 4070

RTX 4070 Super

RTX 4070 TI

(også andre kort)

Spilte nylig Avatar på epic settings 1440p

Spiste rett og slett opp 14k vram!

Dette er en trend vi ser for de nyeste og mest krevende spillene.

Vil absolutt anbefale 7800 XT fremfor 4070 super. 4070 super TI funker da

Lenke til kommentar

Du får mye mer for pengene visst du bygger selv. Du får en PC med Ryzen 7 7700 og RTX 4080 Super/7900XTX for under 25K. 

Eks: 

Ryzen 7 7700                   3789kr
Asus Tuf MB                     2079kr
Corsair RM850e 850W    1349kr
G.Skill 6000MHz 32GB    1591kr
Kingston SSD 2TB            1666kr
4080S el 7900XTX          12999kr
Kabinett                             1000kr

totalt 24 473kr

Denne PCen vil yte ganske mye bedre enn hva Komplett kan tilby i samme prisklasse.

 

Lenke til kommentar

For min del så prioriterer jeg bedre cpu over 4080 super, men det kommer forsåvidt helt ann på hva spill du spiller. Er veldig mange som spiller cpu avhengige spill og brenner mer enn halvparten av budsjettet på et grafikkort de ikke trenger.

7900xt (med mindre du spiller i 4k)

7800x3d

Endret av .berZerk
Lenke til kommentar
TheKims skrev (3 timer siden):

Du får mye mer for pengene visst du bygger selv. Du får en PC med Ryzen 7 7700 og RTX 4080 Super/7900XTX for under 25K. 

Eks: 

Ryzen 7 7700                   3789kr
Asus Tuf MB                     2079kr
Corsair RM850e 850W    1349kr
G.Skill 6000MHz 32GB    1591kr
Kingston SSD 2TB            1666kr
4080S el 7900XTX          12999kr
Kabinett                             1000kr

totalt 24 473kr

Denne PCen vil yte ganske mye bedre enn hva Komplett kan tilby i samme prisklasse.

 

Ja vet jeg får mye mer for pengene med å bygge selv, men har aldri bygget pc før så jeg er litt redd for å gjør noe feil som kan koste meg mye.

Lenke til kommentar
16 minutes ago, Benny00 said:

Ja vet jeg får mye mer for pengene med å bygge selv, men har aldri bygget pc før så jeg er litt redd for å gjør noe feil som kan koste meg mye.

Da skal du VIRKELIG gnøkke det til. De fleste komponenter passer bare inn en vei og i riktig plugg, så jeg vil foreslå at du ser noen videoer og ber en kompis om hjelp, og prøver selv. Det er ikke bare besparende, det er også gøy.

Bor du i Oslo? Da kan jeg kanskje stille opp og hjelpe til.

Lenke til kommentar
Aetius skrev (2 minutter siden):

Da skal du VIRKELIG gnøkke det til. De fleste komponenter passer bare inn en vei og i riktig plugg, så jeg vil foreslå at du ser noen videoer og ber en kompis om hjelp, og prøver selv. Det er ikke bare besparende, det er også gøy.

Bor du i Oslo? Da kan jeg kanskje stille opp og hjelpe til.

Har sett mange videoer og det ser ikke så vanskelig ut men det skal ikke mye til heller å gjør en feil som kan koste litt. Bor på sørlandet så er et stykke fra oslo 

Lenke til kommentar

Ta det rolig, fjern plastikk !!, følg en youtube video f.eks den til linus tech tips så går det helt fint. Samtidig så gjør du det lettere fremover ved at du har mulighet selv til å oppgradere/troubleshoote og legge til deler om du skulle trenge det. 

Hvis det stresser deg mer enn nødvendig så kjøper du en prebuilt og ferdig med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Benny00 skrev (38 minutter siden):

Har sett mange videoer og det ser ikke så vanskelig ut men det skal ikke mye til heller å gjør en feil som kan koste litt. Bor på sørlandet så er et stykke fra oslo 

Det er ikke så mange feil man kan gjøre. Det mest vanlige vil jeg tro er bøyde pins i CPU socket, men tar man det rolig og følger bruksanvisning så går det i 99,99% av tilfellene bra. Kabler og slikt passer kun der de skal så man kan ikke gjøre mye feil der.

Du har ikke noen kompiser som har bygd PC å kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...