Gå til innhold

Ubisoft-sjefen avviser priskritikk mot Skull and Bones


Anbefalte innlegg

Sjørøver skrev (12 timer siden):

Men prisen nevnes ikke med ett ord i artikkelen? 

Ja, rart det der. De burde jo ha nevnt prisen i første avsnitt.

Sitat

Skull and Bones har endret seg drastisk siden den opprinnelige avdukingen i 2017. Det som ikke har endret seg er Ubisofts plan om å kreve full pris for spillet – altså 70 dollar – en beslutning studiotopp Yves Guillemot står fast ved.

(Fra første avsnitt i artikkelen.)

Boss-Znakemaster skrev (8 timer siden):

AAAA-spill hvor man er låst til skipskamper som gameplay. Hvor man ikke har noen muligheter til å ta karakteren sin å utforske rundt å gjøre oppdrag på samme måte som i AC: Black Flag. Det ville muligens vært ett AAAA-spill. Dette er knapt nokk ett AA-Spill fra det jeg har sedd.

Nå er det viktig å huske på at din subjektive mening om spillet er bra eller ikke har liten betydning for om spillet er AA, AAA eller AAAA. Den definisjonen handler om budsjett, størrelse på studio, potensiale for inntjening og støtte etter utgivelse. Et AA spill kjennetegnes ofte av at studioet som lager det har en stab på 50-100 personer. Hva er det i spillet som tyder på dette? Det er helt greit for meg om du svarer at du synes spillet ser dårlig ut samme hva budsjettet er. Det er per definisjon ikke et AA spill samme hvor dårlig det ender opp å bli.

https://en.wikipedia.org/wiki/AAA_(video_game_industry)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Yopaz skrev (34 minutter siden):

Ja, rart det der. De burde jo ha nevnt prisen i første avsnitt.

(Fra første avsnitt i artikkelen.)

Nå er det viktig å huske på at din subjektive mening om spillet er bra eller ikke har liten betydning for om spillet er AA, AAA eller AAAA. Den definisjonen handler om budsjett, størrelse på studio, potensiale for inntjening og støtte etter utgivelse. Et AA spill kjennetegnes ofte av at studioet som lager det har en stab på 50-100 personer. Hva er det i spillet som tyder på dette? Det er helt greit for meg om du svarer at du synes spillet ser dårlig ut samme hva budsjettet er. Det er per definisjon ikke et AA spill samme hvor dårlig det ender opp å bli.

https://en.wikipedia.org/wiki/AAA_(video_game_industry)

Det er en uformell klassifisering som ikke er objektivt definert. Det er derfor rom for å diskutere dette, og det er absolutt en subjektiv vurdering med ulike meninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min erfaring er at AAA pris er sjeldent verdt pengene for tiden. Dette er selvfølgelig kun et personling mening men tiden hvor jeg kjøper AAA spill før full release og ha lest reviews og hørt hva folk synes om spillet er ferdig for alltid.

For meg så er AAA er rødt flagg når det kommer til spill

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til sammenligning er det naturlig å tro at «AAAA» betyr at ting blir enda større og bedre, men akkurat hva som utgjør den fjerde bokstaven er foreløpig uklart.

Den siste A'en er vel enten ingameshop eller season pass :p Vertfall noe som har med inntjening av penger å gjøre

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev:

Men prisen nevnes ikke med ett ord i artikkelen? 

Nei, ikke om man ser bort fra første avsnitt i artikkelen. "Det som ikke har endret seg er Ubisofts plan om å kreve full pris for spillet – altså 70 dollar – en beslutning studiotopp Yves Guillemot står fast ved."
Lenke til kommentar
13 hours ago, phantax said:
 
og med dagens kurs er det 80x11,50=920, i teorien, men blir sikker 1600,-

Kjenner man Ubisoft rett, er det antageligvis 999 kr for Standard Edition, hvor du kan bruke ei jolle. Fra det startpunktet, kan du kjøpe Day One Edition, Silver Edition, Gold Edition, Special Edition, Deluxe Edition, Ultimate Edition, Complete Edition, Deluxe Complete Edition, Complete Deluxe Ultimate Edition, i tillegg til abonnementet, i tillegg til DLC, i tillegg til Timer Savers og XP Boosters, i tillegg til "mikrotransaksjoner".

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Kron skrev (10 timer siden):

Det er en uformell klassifisering som ikke er objektivt definert. Det er derfor rom for å diskutere dette, og det er absolutt en subjektiv vurdering med ulike meninger.

Du har et poeng med det at det er en uformell klassifisering og sp langt er det ikke noen klare linjer mellom AAA og AAAA, det sagt så har utviklingen av Skul and Bones kostet mer enn et AA spill gjør, det er utviklet av et stort studio med en utgiver som har vært med fra starten.

 

Jeg gjentar det jeg sa først: Hvorvidt spillet er AA eller AAA har ingenting med kvalitet å gjøre.

 

Når du ser på hvordan AA vanligvis defineres så passer ikke Skull and Bones inn. Det at det er en uformell klassifisering betyr ikke at vi kan endre den til å passe når vi føler for det. Du kan enten akseptere fakta eller du kan ha feil. Dersom du har kilder som støtter meningen om at Skull and Bones er AA kan jeg godt se på dette og vurdere om jeg har feil.

Lenke til kommentar
Yopaz skrev (1 time siden):

Du har et poeng med det at det er en uformell klassifisering og sp langt er det ikke noen klare linjer mellom AAA og AAAA, det sagt så har utviklingen av Skul and Bones kostet mer enn et AA spill gjør, det er utviklet av et stort studio med en utgiver som har vært med fra starten.

 

Jeg gjentar det jeg sa først: Hvorvidt spillet er AA eller AAA har ingenting med kvalitet å gjøre.

 

Når du ser på hvordan AA vanligvis defineres så passer ikke Skull and Bones inn. Det at det er en uformell klassifisering betyr ikke at vi kan endre den til å passe når vi føler for det. Du kan enten akseptere fakta eller du kan ha feil. Dersom du har kilder som støtter meningen om at Skull and Bones er AA kan jeg godt se på dette og vurdere om jeg har feil.

Jeg mener ikke at Skull and Bones er AA. Men det er en «skip» for min del.

Lenke til kommentar

Spilte det noen timer i går. Synes grafikken er ps4 (den minner skummelt om Assassins Creed IV motoren ), bevegelsene lægger og animasjonene er kantete. For all del hadde jeg noen timer med moro, men de må gi det et ekstra strøk med maling. Da kjøper jeg det kanskje for 499,- de skal ha 939,- fir standard utgaven nå - drit og dra det skjer ikke

Lenke til kommentar
Retroman skrev (9 timer siden):

Spilte det noen timer i går. Synes grafikken er ps4 (den minner skummelt om Assassins Creed IV motoren ), bevegelsene lægger og animasjonene er kantete. For all del hadde jeg noen timer med moro, men de må gi det et ekstra strøk med maling. Da kjøper jeg det kanskje for 499,- de skal ha 939,- fir standard utgaven nå - drit og dra det skjer ikke

Begynner å bli smålei allerede, spiller betaen. Anthem med sjørøverskuter..... Blir nok ikke kjøp her heller. For lite variasjon og ang grafikken, personene ser helt rare ut

Endret av Guybrush 3pwood
Lenke til kommentar
WigNut skrev (1 time siden):

Sagt the før og sier det igjen. Holder meg laaaaangt unna alt som har meg Ubisoft å gjøre. Man gir da ikke et sånt selskap penger... Samme med Blizzard. Var de bra selskap før? Å jada. Nå? Så langt faen i vold ifra.

Masse bra spill fra Ubisoft, men dette er ikke en av dem..

Lenke til kommentar
Retroman skrev:
WigNut skrev (1 time siden):

Sagt the før og sier det igjen. Holder meg laaaaangt unna alt som har meg Ubisoft å gjøre. Man gir da ikke et sånt selskap penger... Samme med Blizzard. Var de bra selskap før? Å jada. Nå? Så langt faen i vold ifra.

Masse bra spill fra Ubisoft, men dette er ikke en av dem..

Der kan vi være enige om å være uenige. Siste bra fra de var FC3 i mine øyne. Etter det... nope.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...